Gå til innhold

NHD-Har jeg et problem med medisin?

Gjest Vet ikke hva jeg skal tro

Anbefalte innlegg

Gjest Vet ikke hva jeg skal tro

Er ei kvinne som bruker en liten dose Cisordinol mot tidligere paranoide tendenser, uro og tankekjør.

Nå er det også slik at jeg bruker en pakke Imovane ( 30 stk) hver tredje måned ca. Ofte er det slik at jeg får medisinen i ferier,juleferier, påske, sommerferie og nå høstferie... Tar da ca 1,2-2 tabletter hver kveld til pakken er tom.

Denne medisinbruken av Imovane gir meg stor tilfredstillelse og et pust, en pause i hverdagen. Psykiateren min liker ikke denne medisinbruken... Men jeg spør deg om en second opinion...

Har jeg et problem, et medisin misbruk eller er denne bruken ok?

Veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335518-nhd-har-jeg-et-problem-med-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vet ikke hva jeg skal tro

Hvorfor bruker du mer enn en dose på 7,5 mg? Er det for å få en ruseffekt, eller sovende du ikke uten? Hvordan sover du ellers, uten imovane? Trenger du imovane for søvnen?

Jeg bruker større dose enn 7,5mg fordi jeg ikke får sove med mindre dose... Når jeg ikke bruker Imovane bruker jeg Vallergan, men blir så utrolig dopa og trøtt av medisinen dagen derpå..

Føler ikke at jeg blir ruset av en og enhalv tablett Imovane...

Gjest trist jente

Jeg bruker større dose enn 7,5mg fordi jeg ikke får sove med mindre dose... Når jeg ikke bruker Imovane bruker jeg Vallergan, men blir så utrolig dopa og trøtt av medisinen dagen derpå..

Føler ikke at jeg blir ruset av en og enhalv tablett Imovane...

Har du prøvd phenergan? Ligner veldig på vallergan men mange opplever ikke hangoveren slik man ofte får etter vallergan. Atarax er en medisin i samme gate.

Begge er allergimedisiner med døsighet som bivirkning.

slikt varierer ofte fra psyk til psyk. Jeg fikk 160 stilnoct i løpet av ett halvår, og så ble det bråstopp da det kom ny lege. Opplevde ingen abstinens. Men jeg tok også formye som deg, enda mere og faktisk. Det eneste jeg merket var att jeg gjorde ting som spise, romstere etc i søvne. Kunne legge meg med en halv pizza liggende på kjøkkenet og våkne opp til ingenting, uten å huske noe. Det er vist en vanlig bivirkning på imovane og stilnoct.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...