Gå til innhold

Sarotex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått Sarotex for søvn og fibrosmerter, lav dose, begynne med 10mg kveld, men kan øke til opptil 50 mg (høres mye ut) Hørt at de kan hjelpe for for dette og at de brukes i større dose for depresjon. MEN, så er det vektøkning, har også hørt at det hører med. Noen med erfaring ? Er det at vi spiser mere eller selve pillene som gir vektøkning? Har dere generell erfaring med Sarotex?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mora mi bruker sarotex på kvelden for å sove og det fungerer bra. Hun sier at hun er litt tung på morgenen. Hun har ikke gått opp i vekt. Hun har også brukt det sammen med smertestillende for å få bedre effekt og jeg mener å huske at det også funka bra. Vet ikke hvilken dose hun bruker.

Gjest trist jente
Skrevet

Når det står vektøkning som bivirkning på en medisin betyr det at sultfølelsen kan øke. Det er ikke tabletten i seg selv du legger på deg av, men du kan få økt sultfølelse, dermed spise mer og slik legge på deg. Er du derimot bevisst på dette og spiser normalt vil du ikke legge på deg. Men du må ha viljestyrke til å ikke spise alt du har lyst på dersom sultfølelsen øker mye.

Skrevet

Når det står vektøkning som bivirkning på en medisin betyr det at sultfølelsen kan øke. Det er ikke tabletten i seg selv du legger på deg av, men du kan få økt sultfølelse, dermed spise mer og slik legge på deg. Er du derimot bevisst på dette og spiser normalt vil du ikke legge på deg. Men du må ha viljestyrke til å ikke spise alt du har lyst på dersom sultfølelsen øker mye.

Sånn har jeg tenkt og ment også, men leste på Forum til Fibromyalgiforbundet at det var noe i div. piller som var årsaken til vektøkninga.

Gjest trist jente
Skrevet

Sånn har jeg tenkt og ment også, men leste på Forum til Fibromyalgiforbundet at det var noe i div. piller som var årsaken til vektøkninga.

Jeg vet ikke konkret i fht sarotex, men har hatt mange diskusjoner når det gjelder andre legemidler. Jeg har nektet å ta medisiner hvor vektøkning står som bivirkning. Samtlige leger/psykiatere har sagt at det er sultfølelsen som påvirkes og at man ikke legger på seg av tabletten.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er økt sult som gir vektøkning hos _noen_.

Gjest MedicNerd
Skrevet

Jeg har erfaring med Sarotex som søvnmiddel, og er fornøyd med det. Må opp i 40mg for å få effekt av det Uten at jeg har noe diagnostisert fibro eller andre plager, synes jeg faktisk det hjelper litt på mine "aches and pains," som kommer fra kronisk stive muskler bl.a. Det som er dumt for meg er at jeg utvikler toleranse, og må kjøre pilletørke en ukes tid i mnd. Men jeg vil nå tørre å påstå at det er uproblematisk å bruke Imovane f.eks. i den korte perioden. Søvn er viktig for "alt." Burde vel kanskje ikke helt skrive det på denne tida av døgnet..., men jeg vbet innerst inne med meg selv at det er sånn.

Jeg har heller ikke opplevd økt apetitt av dette medikamentet. Det kan muligens være et problem på større doser, men det vet jeg nothing om. For meg er det en god medisin. Slår den seg på vekta for deg, kan du vurdere å snakke med behandlende lege. Jeg har noen få legemidler jeg holder meg langt unna fordi jeg ikke kjenner en som ikke har lagt på seg av det. Selvsagt gjelder det ikke alle, men jeg ville aldri i mitt liv tatt Zyprexa eller Remeron...

Skrevet

Det er økt sult som gir vektøkning hos _noen_.

Hva med zyprexa?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...