Gå til innhold

Hoven, rød, skrukkete rundt øyne

Anbefalte innlegg

Gjest birdieman

Jeg har noen plager rundt begge øynene. Jeg hovner opp på øyelokk og under øyene. Blir veldig rød, hoven og skrukkete i huden. Huden blir også veldig følsom og sår. Kan bli tørr i huden. Øynene er tørre på morgenen men de renner om dagen. Det er ingen plager inne på selve øyet. Jeg går på Cetirizin. Har hatt 2 kurer med prednisolon 5mg 1 tablett i 3 dager 1/2 tablett i 3 dager, det fungerte bra men det kom fort tilbake. Nå har jeg fått beskjed om å ta prednisolon 1 tablett over en litt lengre periode. Ingen spesifik tidsperiode. Har nå begynt på denne kuren men denne gangen har det ikke blitt bedre. Kan dette være noe annet enn allergi og evt hva?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335547-hoven-r%C3%B8d-skrukkete-rundt-%C3%B8yne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...