Gå til innhold

Hjelp. "Nettdating"?

Anbefalte innlegg

Gjest Slett ikke nå!

Hei

Er separert på 7.mnd. Nå er det en fyr jeg møtte på en nettside som ønsker å møte meg over en kaffekopp. Høres hyggelig ut, men jeg er egentlig slett ikke klar for noen date-greie....

Er dette trygt/greit/hverdagslig? Hva legger jeg i dette egentlig? Har vært sammen med eksmannen min siden jeg var 16, og er nå over 35. Er derfor SVÆRT uerfaren om hvordan slike ting foregår i 2009. Please hjelp meg en eller annen! Hva forventes egentlig av meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335582-hjelp-nettdating/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var akkurat i samme situasjon som deg (på alderen også!) da jeg datet første gangen. :o) Kjente der jeg satt at dette ble helt feil og at det var alt for tidlig for meg, dette fikk han vite i en mail etterpå, var kanskje litt feigt, men vi hadde jo ikke noe forhold akkurat da. :o) Nå ble vi venner i et par år før det døde ut av seg selv da vi fikk partnere begge to.

Hvis du synes det er for tidlig så dropper du et møte, ellers er det jo koselig å treffe noen for en kaffekopp og prate litt da. Kanskje blir han en god venn om ikke annet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335582-hjelp-nettdating/#findComment-2817774
Del på andre sider

Gjest Slett ikke nå!

Jeg var akkurat i samme situasjon som deg (på alderen også!) da jeg datet første gangen. :o) Kjente der jeg satt at dette ble helt feil og at det var alt for tidlig for meg, dette fikk han vite i en mail etterpå, var kanskje litt feigt, men vi hadde jo ikke noe forhold akkurat da. :o) Nå ble vi venner i et par år før det døde ut av seg selv da vi fikk partnere begge to.

Hvis du synes det er for tidlig så dropper du et møte, ellers er det jo koselig å treffe noen for en kaffekopp og prate litt da. Kanskje blir han en god venn om ikke annet?

Jo, men hva forventes egentlig? Vet ikke helt hva jeg er ute etter, men hvordan foregår slik dating i praksis i 2009? Jeg har virkelig ikke snøring....

Gi meg noen gode råd'a?

Jeg tror det er litt tidlig, jeg har hverken tid eller overskudd til noen mann nå....

men det er jo liksom litt spennende likevel, da...Tror likevel det blir en fiasko, siden jeg ikke er vant til "slikt".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335582-hjelp-nettdating/#findComment-2817792
Del på andre sider

Gjest Gjelder også meg

Jo, men hva forventes egentlig? Vet ikke helt hva jeg er ute etter, men hvordan foregår slik dating i praksis i 2009? Jeg har virkelig ikke snøring....

Gi meg noen gode råd'a?

Jeg tror det er litt tidlig, jeg har hverken tid eller overskudd til noen mann nå....

men det er jo liksom litt spennende likevel, da...Tror likevel det blir en fiasko, siden jeg ikke er vant til "slikt".

Vil bare si at du ikke er alene om denne usikkerheten.. Omtrent samme bakgrunn som deg, og når andre kunne si det var lenge siden de hadde datet.. ja, så tenkte jo jeg at jeg aldri hadde gjort det før. Hjelp! Etter 7 mnd som separert var jeg absoulutt ikke klar, og skygget unna det meste.. Traff jeg noen ute på byen (noe som skjedde en sjelden gang, fordi jeg sjeldent var ute) nøt jeg oppmerksomheten der og da, men dro lykkelig hjem alene.

Nå har jeg vært skilt i 1 år, og begynner å kjenne meg klar for "noe", selv om jeg ikke klarer å definere hva. Har testet nettdating, men følte meg ganske ukomfortabel. Riktignok var det en fyr som tok meg med storm og vi møttes etter 1 mnd. Flott, og vi ville begge fortsette, men omstendighetene gjorde det umulig. Tror det blir lenge til jeg tør den varianten igjen. Tenker det er så mange sjanser til at det ikke skal stemme.. Lettere dersom en treffer noen i det virkelige liv, for da merker en jo kjemien _før_ en evt. date. Kan ikke se for meg selv på en kafe med et vilt fremmed menneske.. Vel, jeg inviterte jo en jeg aldri hadde truffet før på besøk en helg, men det føltes så riktig at jeg ikke tenkte på at det kunne bli feil engang.

Dette ble mer om meg, enn råd til deg. I hvert fall - vær klar på hva du vil. Mange syns det er helt ok å møtes uten tanke for at det må ende i et romantisk forhold. Det var i hvert fall min erfaring - gjerne uforpliktende kaffe. Og dersom det føles OK, så hopp i det. Du lover ingenting!

Lykke til! Og fortell gjerne hvordan det gikk - jeg trenger å lære jeg også!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335582-hjelp-nettdating/#findComment-2817870
Del på andre sider

Gi meg noen gode råd'a?

Ingenting er forventet, ikke annet enn at begge parter oppfører seg som folk og er høflige. :o) Han forventer ikke akkurat ekteskap etter den første kvelden vet du. Slapp helt av og ta det som om du skal møte en som kan bli en venn over en kopp kaffe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335582-hjelp-nettdating/#findComment-2817973
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slett ikke nå!

Vil bare si at du ikke er alene om denne usikkerheten.. Omtrent samme bakgrunn som deg, og når andre kunne si det var lenge siden de hadde datet.. ja, så tenkte jo jeg at jeg aldri hadde gjort det før. Hjelp! Etter 7 mnd som separert var jeg absoulutt ikke klar, og skygget unna det meste.. Traff jeg noen ute på byen (noe som skjedde en sjelden gang, fordi jeg sjeldent var ute) nøt jeg oppmerksomheten der og da, men dro lykkelig hjem alene.

Nå har jeg vært skilt i 1 år, og begynner å kjenne meg klar for "noe", selv om jeg ikke klarer å definere hva. Har testet nettdating, men følte meg ganske ukomfortabel. Riktignok var det en fyr som tok meg med storm og vi møttes etter 1 mnd. Flott, og vi ville begge fortsette, men omstendighetene gjorde det umulig. Tror det blir lenge til jeg tør den varianten igjen. Tenker det er så mange sjanser til at det ikke skal stemme.. Lettere dersom en treffer noen i det virkelige liv, for da merker en jo kjemien _før_ en evt. date. Kan ikke se for meg selv på en kafe med et vilt fremmed menneske.. Vel, jeg inviterte jo en jeg aldri hadde truffet før på besøk en helg, men det føltes så riktig at jeg ikke tenkte på at det kunne bli feil engang.

Dette ble mer om meg, enn råd til deg. I hvert fall - vær klar på hva du vil. Mange syns det er helt ok å møtes uten tanke for at det må ende i et romantisk forhold. Det var i hvert fall min erfaring - gjerne uforpliktende kaffe. Og dersom det føles OK, så hopp i det. Du lover ingenting!

Lykke til! Og fortell gjerne hvordan det gikk - jeg trenger å lære jeg også!!

Tusen takk for svar!

Jeg har litt planer om å møte han for kaffe i ettermiddag. Jeg gruer meg, og vet ikke om jeg er klar for det (hvordan vet man det?). er ikke klar for noen kjæreste i det hele tatt, DET vet jeg. Jeg har ikke tid, og jeg vil ikke blande noen mann inn i i den lille familien nå i det hele tatt. Likevel kunne jeg tenkt meg å prate litt med han, det er ting ved han som gjør meg litt interessert. Han er også alenepappa, og det kunne være fint å snakke litt med han om hvordan han opplever det.

Men jeg er jo dritnærvøs, da! Orker ikke å spise eller noe. Har jo absolutt aldri gjort dette før. siden jeg har hatt kjæreste/ektemann i 20 år...Var jo bare ungen da jeg ble sammen min eks.

skal skrive et innlegg her i kveld om hvordan det gikk....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335582-hjelp-nettdating/#findComment-2818086
Del på andre sider

Gjest Gjelder også meg

Tusen takk for svar!

Jeg har litt planer om å møte han for kaffe i ettermiddag. Jeg gruer meg, og vet ikke om jeg er klar for det (hvordan vet man det?). er ikke klar for noen kjæreste i det hele tatt, DET vet jeg. Jeg har ikke tid, og jeg vil ikke blande noen mann inn i i den lille familien nå i det hele tatt. Likevel kunne jeg tenkt meg å prate litt med han, det er ting ved han som gjør meg litt interessert. Han er også alenepappa, og det kunne være fint å snakke litt med han om hvordan han opplever det.

Men jeg er jo dritnærvøs, da! Orker ikke å spise eller noe. Har jo absolutt aldri gjort dette før. siden jeg har hatt kjæreste/ektemann i 20 år...Var jo bare ungen da jeg ble sammen min eks.

skal skrive et innlegg her i kveld om hvordan det gikk....

Spennende! Gleder meg til å høre hvordan det gikk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335582-hjelp-nettdating/#findComment-2818565
Del på andre sider

Gjest Slett ikke nå!

Spennende! Gleder meg til å høre hvordan det gikk!

Hei;

Nå er jeg hjemme igjen. Det gikk fint; han var veldig hyggelig, han gjorde meg trygg (for jeg var jo dødsnervøs), og det var ingen pinlig stillhet (som er det verste jeg vet). Han inviterte meg på ny date (!) - jeg fikk epost allerede samme kveld....(håper han ikke leser her, for da gjetter han tegninga).

Jeg er egetnlig litt stolt av meg selv fordi jeg turte å stille opp på det....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335582-hjelp-nettdating/#findComment-2818597
Del på andre sider

Gjest Gjelder også meg

Hei;

Nå er jeg hjemme igjen. Det gikk fint; han var veldig hyggelig, han gjorde meg trygg (for jeg var jo dødsnervøs), og det var ingen pinlig stillhet (som er det verste jeg vet). Han inviterte meg på ny date (!) - jeg fikk epost allerede samme kveld....(håper han ikke leser her, for da gjetter han tegninga).

Jeg er egetnlig litt stolt av meg selv fordi jeg turte å stille opp på det....

Så bra da! Dette var koselig lesing.. Og jeg blir bittelitt misunnelig ;-)

Hvordan ble dere kjent i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335582-hjelp-nettdating/#findComment-2818601
Del på andre sider

Gjest Slett ikke nå!

Så bra da! Dette var koselig lesing.. Og jeg blir bittelitt misunnelig ;-)

Hvordan ble dere kjent i utgangspunktet?

Kjent og kjent....har vekslet litt epost på en nettside. Det er det hele. Synes faktisk fortsatt at det er utrolig at jeg turte! Han var jo veldig hyggelig. Men det kunne jeg jo ikke vite på forhånd!

Lykke til hvis du vil prøve deg ;-)

Jeg aner ikke om det her blir noe mer egentlig, men nå har jeg i hvert fall prøvd, og da vet jeg hva det var. På en måte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335582-hjelp-nettdating/#findComment-2818611
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...