Gå til innhold

Omsorg er godt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske tett oppfølging fra psykiatrien for tiden. De spør hvordan jeg har sovet. Om jeg spiser. Sier at jeg virker sliten selv om jeg prøver å skjule det. Sier de vet jeg har det vanskelig for tiden. Vet jeg noe de kan gjøre for at ting skal bli lettere for meg, må jeg bare si fra. Jeg får beskjed om å ta det med ro, ikke gjøre alt for mye, men prøve å slappe av og finne ting som gir meg glede.

Og familien. De har også stilt opp for meg. Invitert meg på middag. Bedt meg ta det mer med ro, sier at jeg ikke må slite meg ut. Og sender en melding og spør hvordan jeg har det. Tenk så deilig, noen bryr seg om hvordan jeg har det, uten å få betalt for det.

Det er godt å få litt omsorg.

Videoannonse
Annonse
Gjest trist jente
Skrevet

Så bra Orio, nå ble jeg glad! Har tenkt mye på deg.

En ting er å få hjelp av de som får betalt for det, men er enig i at det føles ekstra godt når noen gjør det "frivillig". Godt at du har både profesjonelle og private støttespillere som bryr seg.

Ta det til deg og ta imot hjelpen de tilbyr. Omsorg er godt ja.

Skrevet

Omsorg er destruktivt!

Ja vel.

Jeg tror det kan være sunt og legende. Til riktig tid og i riktig dose, da.

Skrevet

Bra å høre at du får god hjelp, Orio :-) Håper det ikke tar så lang tid før du igjen har det bedre.

Skrevet

Så godt å høre at du føler du blir tatt vare på, Orio :)

Håper du snart føler deg bedre :)

Skrevet

Godt å høre, Orio! Har du det litt bedre nå? Jeg håper det! Klem :-)

Skrevet

Det er det, og jeg synes det e et sunnhetstegn fra din side at du åpner opp for det og tar i mot. Det gir meg tanker om at du kommer til å takle denne støyten bra og ikke minst komme deg raskere.

God natt til deg!

Skrevet

Det er det, og jeg synes det e et sunnhetstegn fra din side at du åpner opp for det og tar i mot. Det gir meg tanker om at du kommer til å takle denne støyten bra og ikke minst komme deg raskere.

God natt til deg!

Jeg kan vel ikke akkurat si at jeg har "åpnet opp", jeg knakk fullstendig sammen, klarte rett og slett ikke mer. Tror det kom som et sjokk for en del rundt meg.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254261200' post='4221060]

Godt å høre, Orio! Har du det litt bedre nå? Jeg håper det! Klem :-)

Det var godt å få litt omsorg, få lov til å være sliten og ikke orke mer, og det har nok hjulpet en del. Ting blir jo ekstra vanskelig og slitsomt når jeg hele tiden må ha på en "jeg-har-det-bra-maske". Tror ikke jeg trenger ta den på igjen før på mandag.

Skrevet

Så godt å høre at du føler du blir tatt vare på, Orio :)

Håper du snart føler deg bedre :)

Jeg har fått så mye støtte og oppmuntring at jeg snart begynner å tro at noen bryr seg om meg.

:- )

Skrevet

Bra å høre at du får god hjelp, Orio :-) Håper det ikke tar så lang tid før du igjen har det bedre.

Jeg er overrasket over svarene jeg har fått her. Jeg regnet nesten med å få kjeft og beskjed om at omsorg ikke hjelper, det som skal til er steinvilje og evne til å stå på, ikke å legge seg ned og ta imot omsorg. (Hvem har forresten sagt at det er lett å ta imot omsorg?)

Jeg hadde ærlig talt ventet en litt strengere tone fra deg, du pleier da å trekke frem betydningen av å gjøre en innsats selv, at det er den eneste veien frem til en bedre hverdag. Å falle helt sammen og overlate alt ansvar til omgivelsene i noen dager er ikke helt din stil, hvis du skjønner.

Skrevet

Så bra Orio, nå ble jeg glad! Har tenkt mye på deg.

En ting er å få hjelp av de som får betalt for det, men er enig i at det føles ekstra godt når noen gjør det "frivillig". Godt at du har både profesjonelle og private støttespillere som bryr seg.

Ta det til deg og ta imot hjelpen de tilbyr. Omsorg er godt ja.

Jeg er overrasket over hvordan folk har stilt opp for meg. Det er nesten så jeg tror noen faktisk bryr seg om meg.

Skrevet

Jeg har fått så mye støtte og oppmuntring at jeg snart begynner å tro at noen bryr seg om meg.

Klart du har flere rundt det som bryr seg om deg! Umulig å ikke like en som deg :-)

Gjest trist jente
Skrevet

Alle mennesker trenger omsorg og å føle at noen bryr seg. Har reagert på tidliger innlegg der jeg har fått følelsen av at omsorg ikke har noe å gjøre innenfor psykiatrien.

Mans skal ikke dikkes og dulles med, og det skal stilles krav. Men det betyr ikke at helsepersonell ikke kan yte omsorg. Jeg tenker da ikke på den omsorgen man får av familie og venner. Man kan ikke forvente samme omsorg fra profesjonelle, men at de viser at de bryr seg og vil hjelpe synes jeg er kjempeviktig.

Et klapp på skulderen, trøstes når man er lei seg osv.

Gjest Maniana
Skrevet

Godt å vite at noen bryr seg ;-)

Jeg fikk omsorg fra uventet hold i går,satt meg litt ut for å være ærlig. Viktig å lære seg å ta imot uten å vurdere motivene bak så nøye,kan hende noen vil oss vel ;)

Skrevet

Godt å vite at noen bryr seg ;-)

Jeg fikk omsorg fra uventet hold i går,satt meg litt ut for å være ærlig. Viktig å lære seg å ta imot uten å vurdere motivene bak så nøye,kan hende noen vil oss vel ;)

Jeg blir ganske satt ut hvis noen viser meg omsorg, hvis noen viser at de bryr seg om meg.

Gjest Maniana
Skrevet

Jeg blir ganske satt ut hvis noen viser meg omsorg, hvis noen viser at de bryr seg om meg.

Vi må innse at vi også fortjener å ha det godt ;-)

Skrevet

Jeg er overrasket over svarene jeg har fått her. Jeg regnet nesten med å få kjeft og beskjed om at omsorg ikke hjelper, det som skal til er steinvilje og evne til å stå på, ikke å legge seg ned og ta imot omsorg. (Hvem har forresten sagt at det er lett å ta imot omsorg?)

Jeg hadde ærlig talt ventet en litt strengere tone fra deg, du pleier da å trekke frem betydningen av å gjøre en innsats selv, at det er den eneste veien frem til en bedre hverdag. Å falle helt sammen og overlate alt ansvar til omgivelsene i noen dager er ikke helt din stil, hvis du skjønner.

Alt til sin tid:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...