Gå til innhold

Når mannen ikke vil ha sex

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

For et dilemma!

Du sier at det uaktuelt å skilles, men hvis du har forsøkt "alt", så ser ikke jeg en annen utvei...

Sex, er ikke nødvendigvis alfa og omega i et parforhold, men det har sin viktige rolle! Å skilles ville være mer ærlig enn å være utro, om han ikke vet om det.

Å leve i et sexløst forhold vil tære uendelig mye på deg, så her er det kun hva du kan utholde!

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

5

• srp1365380487

3

• mrxx

2

• PieLill

2

srp1365380487

Ta deg en elsker, men ikke hemmelig!

Da blir du ingen umoralsk løgner.

Si som det er til mannen din: han kan velge å ikke selv ha et sexliv - han kan ikke velge at ikk DU skal ha et! Så sier du at dersom han vil være din sexpartner, så skal han få være den eneste - men så lenge han ikke tar del i eller har interesse av dette, så må du få ha de partnere du vil.

Det er ærlig spill, og han kan få vite helt konkret hva slags tilbud du får, hva slag kontakt du har med den akuelle mannen, og hvorvidt du tenker å ha sex med vedkommende. Dersom han da kommer deg i møte og gjør en anstrengelse for å få være din eneste, så ønsk ham hjertelig velkommen, og begynn å blåse liv i det dere hadde.

Hvis ikke, så elsk med din nye, og vær ærlig mot begge parter. Kan ikke se noe galt i det.

srp1365380487

''Tenk at mannen din ikke vet hva som bor i deg og alt hva han går glipp av. Tenk om han hadde vett til å dyrke deg frem til full blomst og hva han kunne få av god sex.''

Jeg tror ikke det handler om vett, jeg tror det handler om lyst, mrxx. Noe han strengt tatt ikke kan noe for.

Han kan ta ansvar for egen giddesløshet pådet seksuelle området, jo. Lyst avler mer lyst, og sex avler mer sex. Da må man ta seg i nakken og gjøre det som skal til - lysten vil komme hyppigere og bli sterkere, kanskje forelskelsen også.

Han kan ta ansvar for egen giddesløshet pådet seksuelle området, jo. Lyst avler mer lyst, og sex avler mer sex. Da må man ta seg i nakken og gjøre det som skal til - lysten vil komme hyppigere og bli sterkere, kanskje forelskelsen også.

Jeg tror ikke alle kan styre om de vil ha sex eller ikke. Det de kan gjøre er å være ærlig ovenfor partneren sin fra begynnelsen av.

http://www.asexuality.org/home/

Gjest en veldig frustrert frue

Vel, da må du ofre noe, tydeligvis.

Du kan sikkert spørre han om du kan ta en elsker, men jeg hadde ikke gått bak ryggen hans. Noen ganger kan man ikke få i både pose og sekk her i livet. Du må kanskje ofre status, penger eller andre materielle verdier for å leve ut sexlivet ditt.

Det handler definitivt ikke om status og materielle verdier. Ikke at jeg trenger å forklare meg, men det handler om "det gode liv", mer tid til barna, mindre stress, og tid til å realisere en viktig side ved meg selv utenom det yrket jeg har. Så sånn sett handler det om penger, ja. I tillegg til det svært viktige ansvaret jeg føler, for å gi barna en stabil oppvekst.

Jeg er klar over at de færreste kan få i pose og sekk. Per i dag har jeg det meste jeg kan ønske meg, utenom et sexliv. Og jeg setter stor pris på alt jeg har! Men det forhindrer ikke at jeg føler frustrasjon når et fysisk behov ikke blir tilfredstilt. Det er litt som å gå sulten, mens "alle andre" sitter og spiser. Bortsett fra at jeg så klart ikke dør av denne sulten.

Gjest Elextra

Det skulle ikke være vanskelig for mannen din å skjønne at du har seksuelle behov.

Jeg synes ikke du skal ta deg en hemmelig elsker. Men hva med å ha en elsker i all åpenhet? Siden du enda ikke har funnet deg en kandidat, så er det riktig tidspunkt å snakke med mannen din om det nå. Siden mannen din ikke selv har seksuelle behov, og dere ellers fungerer godt sammen, er det ikke sikkert at han blir sjalu.

Du må selvsagt være åpen overfor en elsker også om at det bare er sex du er ute etter, ikke noe mer.

På denne måyen vil du ikke være utro, ikke føre noen bak lyset og slipper å bryte opp familien din.

Ikke helt uenig i det du foreslår, men kjenner du noen ok sånne elskere, rundt omkring? :-)

Annonse

Gjest en veldig frustrert frue

Se her ja, sånne jenter har jeg sansen for:-)

Selvsagt må du ikke gjøre noe så du mister lysten. Den skal du dyrke og koser deg med. Jeg mener at det er bra at du ser på andre og har glede av det, med den rette mannen kunne det ha blitt dyrket så begge hadde hatt stor glede av det. I tillegg kan du ha stor glede av det alene også.

Tenk at mannen din ikke vet hva som bor i deg og alt hva han går glipp av. Tenk om han hadde vett til å dyrke deg frem til full blomst og hva han kunne få av god sex.

Jeg liker måten du tenker på. Hvis det er en mrs. mrxx der ute, er hun en heldig dame :)

Gjest Elextra

Tja, jeg vet om et par jeg kunne tenkt meg å teste ut om jeg var i samme situasjon ;-)

''Tja, jeg vet om et par jeg kunne tenkt meg å teste ut om jeg var i samme situasjon ''

Et par potensielle elskere hvor åpenhet kunne fungert "alle veier"? Hm, ikke lett det, synes jeg (ikke at jeg kjenner noen potensielle elskere overhodet)

Gjest Ulvinnen

''Tja, jeg vet om et par jeg kunne tenkt meg å teste ut om jeg var i samme situasjon ''

Et par potensielle elskere hvor åpenhet kunne fungert "alle veier"? Hm, ikke lett det, synes jeg (ikke at jeg kjenner noen potensielle elskere overhodet)

Det er noen menn som ikke ønsker å binde seg, men som likevel er noen flotte personer. Det skulle ikke overraske meg om noen av dem kunne tenke seg litt uforpliktende sex. Men siden jeg lever i et "normalt" ekteskap, er ikke det noe jeg har planer om å teste ut nærmere.

Annonse

Gjest Føler masse med deg

Jammen er du i en vanskelig situasjon. Jeg hadde nok valgt å gå fra mannen.Viss han er aseksuell og du er kåt, så må det bli feil. Mine tanker er også at viss du hadde vært nok glad i han, så hadde du ikke gått og tenkt tanken på å ha sex med andre. tror du trenger en ny mann og kanskje han trenger fred, men det er bare mine tanker......

Det skulle ikke være vanskelig for mannen din å skjønne at du har seksuelle behov.

Jeg synes ikke du skal ta deg en hemmelig elsker. Men hva med å ha en elsker i all åpenhet? Siden du enda ikke har funnet deg en kandidat, så er det riktig tidspunkt å snakke med mannen din om det nå. Siden mannen din ikke selv har seksuelle behov, og dere ellers fungerer godt sammen, er det ikke sikkert at han blir sjalu.

Du må selvsagt være åpen overfor en elsker også om at det bare er sex du er ute etter, ikke noe mer.

På denne måyen vil du ikke være utro, ikke føre noen bak lyset og slipper å bryte opp familien din.

Veldig enig! Når han ikke vil ha sex og ikke klarer å tilfredsstille deg (og ikke vil prøve engang) må han akseptere at du faktisk har dine behov.. Jeg hadde ikke klart å leve i et forhold uten sex. Tror ikke jeg hadde klart å forholde meg til en elsker heller, for det hadde bare blitt fysisk. Hva med den intime deler ved sexen da, trenger han ikke det heller? Ikke bare knulle (som man gjør med en elsker) men å elske? Klisjee.. hehe.. men det er noe i det. Jeg er aldri så "nære" samboern min som jeg er fysisk og psykisk som da vi har sex.. Og det trenger jeg for å holde liv i kjærligheten og forholdet. Blir en avstand hvia man ikke har sex, det erfarte jeg med min eks. til slutt hadde vi ikke lyst til å kose heller, ble bare venner som var glede i hverandre, men elsket ikke hverandre lenger.

srp1365380487

Jeg tror ikke alle kan styre om de vil ha sex eller ikke. Det de kan gjøre er å være ærlig ovenfor partneren sin fra begynnelsen av.

http://www.asexuality.org/home/

Hovedinnleggeren forteller jo at han klarte det en stund. Så aldeles aseksuell kan han ikke være.

Hovedinnleggeren forteller jo at han klarte det en stund. Så aldeles aseksuell kan han ikke være.

Aseksuell betyr ikke at du ikke har de kroppslige funksjonene som hører med sex. De fleste aseksuelle klarer fint å ha sex. De føler der i mot ikke behov for det på generelt grunnlag, synes det er kjedelig og finner det meningsløst. Noen aseksuelle synes sex er ekkelt, men det er de færreste.

Når det er sagt synes jeg selvfølgelig ikke man skal forlede partneren.

Tror dere kan finne en bedre løsning enn dine tre desperate alternativ.

Problemet kan ha en fysisk forklaring. Sykdom, hormonell ubalanse. At han tar seg en tur til legen synes jeg godt du kan forlange, samt full rapport i etterkant.

Ellers har det vel bygd seg opp en god del frustrasjon og spenning dere imellom pga dette. Den mest effektive måte å jobbe seg gjennom det på er nok å skaffe proffesjonell hjelp. Dere får begge mer tid både til å gremme dere og såre hverandre om dere skal oppdage alle Stillehavsøyene på egenhånd.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...