Gå til innhold

ang gratis behandling

Gjest mye man lurer på gitt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Noen har frikort. Det får en etter å ha betalt 1760 kroner i et kalenderår.

Personer som er på "Tvungent psykisk helsevern uten døgnopphold" (tidl. tvungent ettervern) skal ikke betale egenandel. Det skal heller ikke vernepliktige eller de som behandles for yrkesskade.

Gjest mye man lurer på gitt

Noen har frikort. Det får en etter å ha betalt 1760 kroner i et kalenderår.

Personer som er på "Tvungent psykisk helsevern uten døgnopphold" (tidl. tvungent ettervern) skal ikke betale egenandel. Det skal heller ikke vernepliktige eller de som behandles for yrkesskade.

Kjenner ei som aldri har betalt,hun sliter med depresjon og ingenting slikt som du beskrev der. Lurer på om psykologen "liker" henne på en spesiell måte. Hun har sagt hun vil betale flere ganger siden andre må det,da sier han "Er vel bare bra at du slipper å betale"?

Slapp noen ganger jeg også da jeg gikk til han,men så fikk jeg regning i posten. Han sa jeg var tiltrekkende,er ikke det litt uprofft? Han sluttet å si det da jeg la på meg pga medisiner,synes han er så merkelig. Og jeg fikk ikke gå der da jeg sluttet på medisiner (ville ikke gå der heller),mens venninna mi har gått der i mange år,selv om hun nekter å ta medisiner han anbefaler. Høres det ikke litt rart ut?

Gjest men det var en annen sak

Hvis du går med noen som har driftstilskudd betaler du ikke etter at du har fullt opp egenandelskortet.

Da jeg var 18-21 år og ekstremt selvdestruktiv og vill løp behndlerene omtrent etter meg og drog meg til poliklinikkene. Fikk trusler om at dersom jeg ikke møtte opp, ble jeg innlagt... de oppsøkte meg om jeg ikke møtte til time, eller ved bekymringsmeldinger. Da var all behandlingen gratis.

Men etterhvert som jeg ble friskere og mer moden måtte jeg begynne å betale... Men det gjør meg ingenting. På grunn av dyre medisiner og dyre reiser til behandleren er jeg gjerne oppe i frikort i februar.

At behandleren din sier du er tiltrekkendes skal du ikke ta ille opp. Du er vel det, og han prøver vel kanskje å styrke selvbildet ditt. Har hørt det ørten ganger jeg også... Synes det er litt pinlig, men prøver å ta det som en kompliment inni meg.

Når jeg har vært lett overvektig var det ingen som kommenterer kroppen min. Men nå som jeg er blitt tynn er det alle som skal bemerke det. Akkurat det liker jeg ikke. Har en venninne med en BMI på ca 15. Som resten av familien sin har hun alltid vært kjempetynn, og samme hvor mye hun har prøvd greier hun ikke å legge på seg, men hun var sunn og frisk som en fisk. Tror ikke gjennomsnittet av befolkningen tenker over at noen faktisk blir såret av stadige bemerkninger over hvor tynn og mager en ser ut....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...