Gå til innhold

NHD: ang nattevakter

Anbefalte innlegg

Gjest turnusarbeider
Skrevet

Dette er kanskje ikke akkurat et psykiatrispørsmål, men jeg prøver meg likevel. Jeg jobber mye nattevakter og iløpet av disse vaktene har jeg muligheter til å bikke meg nedpå innimellom. Det jeg lurer på er om det er sunt å sove/hvile i 45 min for så å utføre en arbeidsoppgave som tar 10 min, før man legger seg nedpå en halvtime igjen? Er det bedre å holde seg våken hele vakten og sove ut etterpå? Jeg sover etter vakten er over uansett, men man blit jo fort litt trøtt når man jobber mange nattevakter på rad.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om arbeidsavtalen tillater soving på nattevekt, er det klart best å benytte seg av det. "En god soldat sover når han kan under ildopphør".

Gjest xbellax
Skrevet

"Det jeg lurer på er om det er sunt å sove/hvile i 45 min for så å utføre en arbeidsoppgave som tar 10 min, før man legger seg nedpå en halvtime igjen?"

Hvordan blir det da når du skal sove på dagene? Nå aner ikke jeg hva slags arbeidsoppgaver du har på nettene men sove i 45 min og jobbe 10 min og så legge seg nedpå 30 min? Høres ut som en kjekk jobb!

Gjest turnusarbeider
Skrevet

"Det jeg lurer på er om det er sunt å sove/hvile i 45 min for så å utføre en arbeidsoppgave som tar 10 min, før man legger seg nedpå en halvtime igjen?"

Hvordan blir det da når du skal sove på dagene? Nå aner ikke jeg hva slags arbeidsoppgaver du har på nettene men sove i 45 min og jobbe 10 min og så legge seg nedpå 30 min? Høres ut som en kjekk jobb!

Det høres ut som en kjekk jobb, men det er dødsens kjedelig. But someone's got to do it...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...