Gå til innhold

NHD-Tror jeg er pillemisbruker.

Anbefalte innlegg

Gjest mor til 2 barn
Skrevet

Er ei mor med barn som misbruker B-preparater...Hva skal jeg gjøre? Er avhengig :-(

Videoannonse
Annonse
Gjest mor til 2 barn
Skrevet

Det er jeg som er misbruker av medisin ikke barna mine ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er jeg som er misbruker av medisin ikke barna mine ;-)

Gå til fastlegen din med problemet, så kan dere avtale om nedtrapping av de pillene som gir deg problemer.

Han kan også henvise deg til andre som kan hjelpe og støtte deg i en tøff periode. Men husk, det er _bare_ en periode;)

Ønsker deg masse lykke til;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvordan får du tak i pillene? Legeshopping?

Er det så enkelt i dag da?

Gjest Ti Mi Ma
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen og forklar ditt problem. Han vil henvise deg til en offtentlig rusklinikk.

hidi, the scorpion
Skrevet

Vet ikke. Jeg lurer bare på hvordan det er så enkelt å misbruke reseptbelagte midler. man må jo ha resept.

Aner ikke jeg heller;)

Bare tenkte på fastlegeordningen. Da jeg var på legevakta, så hadde legen min informasjon om dette, da jeg kom til han. Helt greit for meg, jeg skjuler ikke noe for legen min uansett;)

Gjest firepile
Skrevet

Vet ikke. Jeg lurer bare på hvordan det er så enkelt å misbruke reseptbelagte midler. man må jo ha resept.

Finnes det ikke alternative kanaler?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes du skal ta det opp med fastlegen. Sammen vil dere finne en løsning.

Gjest torrysoss
Skrevet

Hvordan får du tak i pillene? Legeshopping?

Moren min misbruker piller i perioder. Det hun gjør er at hun helt legitimt får medisiner som skal vare en måned, men så bruker hun dem opp på en uke. Så har hun abstinenser og plager et par uker før det er en "normal" uke og så er det på'an igjen. Å leve med rusmisbrukende foreldre er ofte veldig ustabilt, selv om foreldrene tror at ingen merker noe på dem. Det har psykiske og fysiske symptomer som barna merker og da tenker jeg ikke bare på når de er ruspåvirket, men når de er abstinente, savner/gleder seg til rusen osv..

Så det er absolutt en fordel for familien at mor får hjelp. Legen kan lage et nedtrappingsopplegg og kan også henvise til ruspoliklinikk/psykolog eller annet som er hensiktsmessig om legen ikke tar oppfølgingsbiten selv da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...