Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest sitter på vent
Skrevet

Jeg er inne i min tredje depresjon på tre år. Har nå tatt ett steg i riktig retning og bestilt time hos fastlegen. Men har ikke fått time før om 2 1/2 uke.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan fungere litt bedre før jeg kommer til hos legen. Har ikke noe matlyst eller ork til å gjøre noe som helst nå for tiden. Noe som ikke fungerer så veldig bra da jeg er student.

Videoannonse
Annonse
Gjest den beste kur
Skrevet

Reis til syden, og opplev sol og varme!

Gjest sitter på vent
Skrevet

Reis til syden, og opplev sol og varme!

Takk for tipset

var faktisk i syden for to uker siden :)

var litt bedre da, men ble verre da jeg kom hjem igjen

Gjest bølger
Skrevet

Prøv å gå en tur hver dag. Det er kanskje ikke så lett å komme seg

ut når du er deprimert, men du kan ta korte turer, så er det kanskje

litt lettere.

Skrevet

Har du ikke fått behandling de første to gangene?

Det viktigste du kan gjøre før legetimen er å holde fast ved en så normal dag som mulig. Stå opp selv om det virker umulig, spis frokost (og tre andre måltider til faste tider) selv om matlysten er borte, gå turer. Gå på forelesninger hvis du orker, prøv å lese litt selv om konsentrasjonen kanskje ikke er på topp. Åpne øynene og legg merke til alt det vakre rundt deg, høstfarger på trærne etc. En depresjon får deg til å se alt som er negativt, som en motvekt til det er det lurt å være bevisst på å legge merke til det som er positivt.

Og du, selv om det virker som en evighet er ikke 2 1/2 uke så lenge.

Gjest sitter på vent
Skrevet

Har du ikke fått behandling de første to gangene?

Det viktigste du kan gjøre før legetimen er å holde fast ved en så normal dag som mulig. Stå opp selv om det virker umulig, spis frokost (og tre andre måltider til faste tider) selv om matlysten er borte, gå turer. Gå på forelesninger hvis du orker, prøv å lese litt selv om konsentrasjonen kanskje ikke er på topp. Åpne øynene og legg merke til alt det vakre rundt deg, høstfarger på trærne etc. En depresjon får deg til å se alt som er negativt, som en motvekt til det er det lurt å være bevisst på å legge merke til det som er positivt.

Og du, selv om det virker som en evighet er ikke 2 1/2 uke så lenge.

Takk for tipsene

Nei, jeg har ikke fått behandling før. Dette er første gang jeg snakker/skiver om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...