Gå til innhold

Til dere friske, "normale mennesker her inne.

Anbefalte innlegg

Gjest Livet er kuuuuuuuuuuult
Skrevet

Jeg tror jeg er frisk nå :). Men jeg har endel spørsmål siden jeg har vært syk i mange, mange år.

Lurer på om det er normalt å føle en voldsom glede over å se et tre, fine høstfarger, ha lyst til å vaske gulv, se at andre mennesker smiler til deg og du tar det til deg og blir ENDA mere positiv. Synes jeg blir bare bedre og bedre jeg, hvor skal dette ende liksom?

Går dere rundt og bobler av energi, glede, rett og slett nyter livet? Er det sånn det er å være frisk skal jeg sannelig slutte på dol og leve til jeg blir 110 år?

Er redd jeg skal dø ifra dette gode livet jeg. Åsså jeg som har vært suicidal og ønsket meg dø i mange år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre du er bipolar og nå er inne i en manisk fase, synes jeg du bare skal glede deg over din nyvunnede erkjennelse av at livet kan være godt også! :-)

Gjest trist jente
Skrevet

Så godt å høre at det går an å bli frisk! Veldig glad på dine vegne.

Gjest livet er kuuuuuuult
Skrevet

Med mindre du er bipolar og nå er inne i en manisk fase, synes jeg du bare skal glede deg over din nyvunnede erkjennelse av at livet kan være godt også! :-)

Jeg er ikke manisk nei :-).

Tror jeg tar farvel med dol og hele psykiatrien og lever mitt eget liv jeg. Kan liksom ikke få nok, Må bare få med meg resten av livet liksom.

Gjest lysfontena :-D
Skrevet

Jeg føler meg frisk og tror jeg også er uten symptomer nå. (Har bipolar 1 og går ikke til behandling så vet ikke hva en psykiater ville ment). Jeg nyter høstfargene og føler meg lykkelig. Hender jeg har lyst til å hinke litt eller lignende. :P Snuser inn alt som jeg er glad for. Har øyeblikk der jeg bare nyter hvor godt jeg har det. For eksempel liker jeg å observere dattera mi i barnehagen før hun ser meg. Se at hun leker og koser seg der. Og når jeg skal hente henne så småløper jeg nesten og føler meg litt som en forelsket person som skal se kjæresten igjen etter litt tid fra hverandre.

Men... er også giddesløs, sliten og trøtt på slutten av dagen. Mangler litt initiativ til å få ting gjort. Tenker også i blant at enkelte ikke liker meg, syns jeg er dum.. men prøver å tenke "so what" eller at dette bare er dumme tanker pga dårlig selvtillit. Selvtilliten er dog ikke sååå dårlig.

Stort sett alltid legger jeg meg med et smil om munnen, er fornøyd over livet mitt. Jeg er heldig og har fast jobb, egen bolig, ok økonomi, snill samboer og en frisk og glad unge. Så det handler ikke bare om å være generelt fornøyd, men har god grunn til å være det og. Var verre da jeg var arbeidsledig, uten egen bolig, uten inntekt.. så mye svartere på ting da.

Sosialt sett så tror jeg ingen reagerer på min atferd og det fungerer bra med venner, familie og på jobb.

Hvis jeg mistenker at noe er på gang i forhold til psyken så vil jeg ofte merke det på hvordan søvnen er. Problemer med å sove er et dårlig tegn.

Nå ble det mye om meg, men det er nå i alle fall slik jeg har det psykisk sett og jeg føler meg frisk. Vet ikke om det var til noe hjelp, jeg men.. :P

Skrevet

Jeg er ikke manisk nei :-).

Tror jeg tar farvel med dol og hele psykiatrien og lever mitt eget liv jeg. Kan liksom ikke få nok, Må bare få med meg resten av livet liksom.

Ja det kan være lurt, hvis det er problemene dine som har knyttet deg til dol

Skrevet

Så kos. Jeg sliter i perioder, men kan også boble slik som du. Det er disse stundene som gjør at jeg holder ut. Nyt gode tider, farger, smil og mennesker!!!

Gjest livet er kult :-)
Skrevet

Glemte meg helt og skrev for mange uèr i signaturen, sorry :(.

Takk for svar alle sammen. Never give up, et sted der ute, eller om en stund vil dere også få det bedre. Gled dere til den dagen kommer :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...