Gå til innhold

Bendelorm

Gjest Hemmelig doler

Anbefalte innlegg

Gjest Hemmelig doler
Skrevet

Spør deg siden du har vært lege.

Mannen min har fått bendelorm. Vi bor i et område hvor det er lett for å få det. Han har fått medisiner. Burde ikke hele familien vært behandlet for sikkerhets skyld? Hva er vanlig i Norge? Kan jeg stole på legen her tro? Kan du noe om dette?

Får litt angst av å tenke på at jeg kanskje har en orm i magen som vokser seg større og større. Grøss!

Han har vært her en god stund før vi kom og vi vet ikke når han ble smittet. Han mener ormen var 10-15 cm. Hvor fort vokser de?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke spesielt greie på bendelorm, men tror ikke du trenger svar fra psykiater ;).

Det er helt vanlig at hele familien får behandling, og det bør dere sikkert få, men tror ikke den er så stor og farlig som du ser for deg.

Gjest Hemmelig doler.
Skrevet

Har ikke spesielt greie på bendelorm, men tror ikke du trenger svar fra psykiater ;).

Det er helt vanlig at hele familien får behandling, og det bør dere sikkert få, men tror ikke den er så stor og farlig som du ser for deg.

Kan fort å behov for psykiater etter at prust la ut sin link.

Men takk for svar. Da vet jeg det.

Skrevet

Kan fort å behov for psykiater etter at prust la ut sin link.

Men takk for svar. Da vet jeg det.

Uff....

Men du så at det var flere typer? Ikke sikkert at mannen din har fått den lengste....

Usj :-(

Gjest Hemmelig doler
Skrevet

.........

Ja du også. Veeeeldig hemmelig!

Gjest Hemmelig doler.
Skrevet

Uff....

Men du så at det var flere typer? Ikke sikkert at mannen din har fått den lengste....

Usj :-(

Ja usj, og jeg har skjønt at den spiser opp mageinnholdet også. Da er det ikke rart han har gått ned 10 kilo. Jeg har gått ned 2, men det kan like gjerne være varmen som er årsaken.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det står jo i linken til prust dette:

''Hvis flere i familien har tegn på å være smittet, bør hele husstanden behandles samtidig. I tillegg må du/dere innskjerpe noen rutiner slik at ikke andre blir smittet. Det gjelder:

•Nøye vask og renslighet i 2 uker

•Spesielt grundig vask etter toalettbesøk

•Daglig dusj eller bad

•Klippe negler og rense disse grundig

•Hyppig skifte av undertøy, sengetøy, nattøy og håndklær

•Ikke fingre i nese, munn, øyner eller lignende

•Grundig rengjøring av toalett, sengetøy, gulvtepper og lignende''

Så om dere andre har symtomer bør dere vel behandles?

Men igjen så visstnok ikke symptomene så mange:

''Symptomene er vanligvis få: litt mage/tarmirritasjon og kløe i endetarmen. Det forekommer at levende deler av innvoldsormen kommer ut med avføring. ''

http://www.lommelegen.no/325477/noen-sporsmaal-om-bendelorm

''Ormen kan sees i avføringen, iallfall i mikroskop''

http://www.doktoronline.no/qa/forum/3/qa2224296.html?s=doc.nav2

Jeg tror jeg ville bedt om å få sjekket en avføringsprøve. Men igjen, slike ting kan gjøre meg lettere småhysterisk og jeg kan få innbildte symptomer. Som på sist foreldremøte hvor de snakket om lus, fikk akutt kløe i hodebunnen jeg da ;o)

Skrevet

.........

*Hehe* Hadde vært lurere å bare velge et nick som "lysestaken" eller "taklampa" eller noe annet intetsigende ja. Og ja, jeg skjønte hvem det var på andre linje tror jeg.

Gjest superhemmelig - nesten
Skrevet

*Hehe* Hadde vært lurere å bare velge et nick som "lysestaken" eller "taklampa" eller noe annet intetsigende ja. Og ja, jeg skjønte hvem det var på andre linje tror jeg.

Det er et par-tre dolere som klarer å avsløre seg samme hvor ukjente nick de bruker. Rare greier. Men her var det jo litt mer info enn som så

Gjest Hemmelig doler
Skrevet

Noen ganger kan det være greit å skifte nick av andre grunner. Ikke alle som ønsker å være søkbar om alt mulig.Jeg skifter ikke nick i redsel for at kjente dolere som har vært her i 10- 15 år fra morgen til kveld skal kjenne meg igjen. Jeg skifter ofte nick fordi jeg ikke ønsker at alt skal være søkbart opp mot ett nick og blir som oftest ikke gjenkjent. Ikke av deg heller. Noen ganger blir jeg det. Helt greit det. Noen har finner det morsomt å liksom si fra at de har vært så glupe å gjennomskue. Litt overasket over at det skjer på ei over 40. En 20-åring forventer man heller sånt av.

Noen ganger har man behov for å stille et legespørsmål og voksne mennesker vil være anstenige nok til å holde kjeft. Det er et legeforum tross alt.

Skrevet

Noen ganger kan det være greit å skifte nick av andre grunner. Ikke alle som ønsker å være søkbar om alt mulig.Jeg skifter ikke nick i redsel for at kjente dolere som har vært her i 10- 15 år fra morgen til kveld skal kjenne meg igjen. Jeg skifter ofte nick fordi jeg ikke ønsker at alt skal være søkbart opp mot ett nick og blir som oftest ikke gjenkjent. Ikke av deg heller. Noen ganger blir jeg det. Helt greit det. Noen har finner det morsomt å liksom si fra at de har vært så glupe å gjennomskue. Litt overasket over at det skjer på ei over 40. En 20-åring forventer man heller sånt av.

Noen ganger har man behov for å stille et legespørsmål og voksne mennesker vil være anstenige nok til å holde kjeft. Det er et legeforum tross alt.

Jeg hadde ikke tenkt å si noe heller, men ettersom flere tydeligvis gjenkjente deg så svarte jeg vedkommende.

Gjest Hemmelig doler
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt å si noe heller, men ettersom flere tydeligvis gjenkjente deg så svarte jeg vedkommende.

Ok, du er tilgitt kjære deg:-) Jeg er ikke langsur:-)

Gjest surprompen
Skrevet

Ok, du er tilgitt kjære deg:-) Jeg er ikke langsur:-)

Be henne tørke av brilleglassene ;-)

Gjest Hemmelig doler
Skrevet

Be henne tørke av brilleglassene ;-)

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...