Gå til innhold

Triggere i hverdagen

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx
Skrevet

Når man trigges av helt usannsynlige småting gjennom hele dagen..som f.eks å lese et bestemt ord, høre en sang, se et hus, kjenne en lukt osv. - og virkelig føler seg trengt opp i et hjørne fordi man aldri vet når neste påvirkende element viser seg...hva gjør man da?

Og om man begynner å "brygge på" tanker om at det har nok en grunn. Det at disse triggerene kommer på rad og rekke. Det er meningen at man skal trigges, fordi at noen der ute har et ønske om å forringe.

Når isolasjon ikke er et alternativ, selv om det frister mest.

Når alle hendelser får et sammenhengende forløp som er nøye planlagt på forhånd, men man vet ikke av hvem - og de fleste våkne minutter og sekunder brukes på å knekke koden, løse gåten, komme seg ut av labyrinten.......

Hva gjør man da?

Videoannonse
Annonse
Gjest xbellax
Skrevet

Snakker du om flashbacks her, snakker du om panikkangst eller andre ting, årsaken altså? Hvordan trigges du, hva er utfallet av triggingen?

xxløvetannxx
Skrevet

Snakker du om flashbacks her, snakker du om panikkangst eller andre ting, årsaken altså? Hvordan trigges du, hva er utfallet av triggingen?

Man kan vel si at det som utløses er en tåketilstand der virkeligheten blir minst attraktiv og den disige, eventyrlignde, slørete og forlokkende tilstanden virker tryggere.

Flashbacks slår imot som en vegg av iskaldt vann, og redselen for å bli overmanneter så overveldende at man like fult fomler seg på beina igjen - gang på gang.

Stemmene raser med beskyldninger, støtteerklæringer, hjelpende ord, lovord, trakassering, destruktivitet og aggresjon...

Gjest noen tanker
Skrevet

Det høres ut som om disse triggerne dine presser deg mot en psykoselignende tilstand.(?) Har du hatt psykoseproblematikk før, ville jeg snakket med legen min om tilstanden, medisinering med mer.

Gjest xbellax
Skrevet

Man kan vel si at det som utløses er en tåketilstand der virkeligheten blir minst attraktiv og den disige, eventyrlignde, slørete og forlokkende tilstanden virker tryggere.

Flashbacks slår imot som en vegg av iskaldt vann, og redselen for å bli overmanneter så overveldende at man like fult fomler seg på beina igjen - gang på gang.

Stemmene raser med beskyldninger, støtteerklæringer, hjelpende ord, lovord, trakassering, destruktivitet og aggresjon...

Det høres ut som om du glir inn i en psykosetilstand. Har du kontaktet din lege/behandler? Hjelper medisiner deg noe,hva står du på?

xxløvetannxx
Skrevet

Det høres ut som om du glir inn i en psykosetilstand. Har du kontaktet din lege/behandler? Hjelper medisiner deg noe,hva står du på?

AP ble seponert for 1,5 år siden. P.g.a aggresjon skal oppstart skje under skjerming, 10 dager. Behandlerene vet kanskje..eller ikke. De er tause, på en måte.

Det rives i to retninger. Den ene, som vil gjenoppta kontrollen. Den andre, som bare vil flyte avsted og la seg forføre av alle de myke tonene et sted langt inne i eventyrland.

Gjest xbellax
Skrevet

AP ble seponert for 1,5 år siden. P.g.a aggresjon skal oppstart skje under skjerming, 10 dager. Behandlerene vet kanskje..eller ikke. De er tause, på en måte.

Det rives i to retninger. Den ene, som vil gjenoppta kontrollen. Den andre, som bare vil flyte avsted og la seg forføre av alle de myke tonene et sted langt inne i eventyrland.

Høres fortvilende ut. Bruker du ingen form for medisiner?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette vil vi ikke kalle triggere. Dette kommer utelukkende fra inne i deg selv.

Behandlingen for dette er antipsykotisk medisin.

Gjest be om hjelp nå!
Skrevet

Du bør be om innleggelse og medisinering!

Jeg har vært psykotisk og jeg hadde vært i kontakt med lege for å få antipsykotika for lenge siden om dette gjaldt meg. Hva er vitsen med å la seg gli inn i en psykose? Hjernen din tar skade av det, det er ekkelt etterpå når du kommer til deg selv igjen og det er en enorm belastning for pårørende.

En annen ting er at det er helt samfunnsøkonomisk uansvarlig å la seg gli inn i en psykose som nesten garantert vil trenge heavy behandling i sykehussystemet. Tidlig hjelp ved psykose er kjempeviktig!

Få behandling nå før det går helt galt. Hvis du blir helt psykotisk så har du ikke kontroll på hva du gjør og det kan skje ting du ikke kan leve med i etterkant.

xxløvetannxx
Skrevet

Høres fortvilende ut. Bruker du ingen form for medisiner?

Nei... Skal vel ha 24mg cicordinol, men..........nei.

xxløvetannxx
Skrevet

Du bør be om innleggelse og medisinering!

Jeg har vært psykotisk og jeg hadde vært i kontakt med lege for å få antipsykotika for lenge siden om dette gjaldt meg. Hva er vitsen med å la seg gli inn i en psykose? Hjernen din tar skade av det, det er ekkelt etterpå når du kommer til deg selv igjen og det er en enorm belastning for pårørende.

En annen ting er at det er helt samfunnsøkonomisk uansvarlig å la seg gli inn i en psykose som nesten garantert vil trenge heavy behandling i sykehussystemet. Tidlig hjelp ved psykose er kjempeviktig!

Få behandling nå før det går helt galt. Hvis du blir helt psykotisk så har du ikke kontroll på hva du gjør og det kan skje ting du ikke kan leve med i etterkant.

''Få behandling nå før det går helt galt. Hvis du blir helt psykotisk så har du ikke kontroll på hva du gjør og det kan skje ting du ikke kan leve med i etterkant.''

Eller kanskje de tingene alt har skjedd?...

Gjest be om hjelp nå!
Skrevet

''Få behandling nå før det går helt galt. Hvis du blir helt psykotisk så har du ikke kontroll på hva du gjør og det kan skje ting du ikke kan leve med i etterkant.''

Eller kanskje de tingene alt har skjedd?...

Sørg for at det ikke blir verre, da. Ta ansvar og unngå å bli sykere ved å ta i mot behandling.

xxløvetannxx
Skrevet

Sørg for at det ikke blir verre, da. Ta ansvar og unngå å bli sykere ved å ta i mot behandling.

Har sendt mail til behandlerene i kveld. Så får de ta standpunkt på mandag.

De kommer til å bli så sinte og skuffa.................

Gjest ønsker deg god bedring
Skrevet

Har sendt mail til behandlerene i kveld. Så får de ta standpunkt på mandag.

De kommer til å bli så sinte og skuffa.................

Hvorfor skulle de bli skuffa?

Jeg tror de blir det stikk motsatte. Du viser at du tar ansvar for deg selv, og gjør noe før du blir enda dårligere. :)

xxløvetannxx
Skrevet

Hvorfor skulle de bli skuffa?

Jeg tror de blir det stikk motsatte. Du viser at du tar ansvar for deg selv, og gjør noe før du blir enda dårligere. :)

De blir skuffet fordi de har skrytt sånn av meg de siste mnd. om hvor flink jeg er å sammarbeide og hvor bra jeg jobber i timene...kanskje de tror jeg bare saboterer for dem?

Gjest ønsker deg god bedring
Skrevet

De blir skuffet fordi de har skrytt sånn av meg de siste mnd. om hvor flink jeg er å sammarbeide og hvor bra jeg jobber i timene...kanskje de tror jeg bare saboterer for dem?

Det tror jeg du kan du ta helt med ro. De er profesjonelle.:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...