Gå til innhold

NHD -Sosial fobi

Gjest depressio mentis

Anbefalte innlegg

Gjest depressio mentis
Skrevet

Jeg forsøkte å forklare min psykolog at jeg ikke føler at jeg har har sosial fobi. Jeg er leder på min jobb, jeg leder møter uten problemer. Jeg forhandler. Jeg møter opp på møter på skole, i barnehage osv. Jeg tør å snakke i forsamlinger. Når jeg gruer meg ekstra og blir redd for at nervøsiteten skal bli synlig ved rødming og skjelving tar jeg en Pranolol, det skjer kanskje 2 ganger pr. år. Psykologen mener at Pranolol er unnvikelsesadferd sammen med mitt valg av yrke osv.

Det jeg har problemer med er ”small-talk” og nære relasjoner, men jeg savner virkelig ikke nære venner eller kjæreste. Synes jeg har et godt liv.

Av hensyn jeg ikke kan gå inn på her mener psykologen at jeg bør få kognitiv behandling for min sosial fobi. Hva går egentlig slik behandling ut på? Hvordan skal jeg kunne eksponere meg for ting som ikke finnes i mitt liv, for eksempel venner og nære relasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre om hvor stor dose Pranolol du tar når du tar det? Prøver det nemlig ut, men er usikker hvor stor/liten dose som er ok å ta...

:-)

Mvh

Gjest depressio mentis
Skrevet

Kan jeg spørre om hvor stor dose Pranolol du tar når du tar det? Prøver det nemlig ut, men er usikker hvor stor/liten dose som er ok å ta...

:-)

Mvh

20 mg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har ikke sosial fobi, og derfor skal du heller ikke ha behandling for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...