Gå til innhold

OCD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde en oppdagelse for litt siden om hvor enkelt folk kan forlate sitt hjem uten å sjekke div....ble helt paff faktisk...

Reiser dere hjemmefra uten å sjekke ting som komfyrer, kaffetraktere, kraner, ovner o.l.?

Lurer på om jeg en gang i framtiden vil ha det sånn....hmm...

Jeg vil veldig gjerne ha det sånn ihvertfall...

Ja ja, lenge leve lang ventetid på DPS.....

Er så sliten så sliten......og deppa....Ikke klar for en tøff periode på jobben framover....

Videoannonse
Annonse
Gjest Maniana
Skrevet

Fatt mot,det er mulig å bli kvitt den diagnosen ;-)

Men det er mye egeninnsats som ligger i det.

Skrevet

Ja, jeg drar hjemmefra uten å sjekke alt dette.

Kaffetrakteren skrur seg av når den er ferdig å trakte. Jeg lar aldri gryter så på komfyren, så om jeg har glemt en plate så er det ikke så farlig. Ovnene står på 20 grader, ingenting tar fyr av det.

Hvis jeg er ute og lurer på om jeg kan ha glemt noe...så tenker jeg....bare la huset brenne ned. Det er en død ting.

Tror jeg er ganske gjennomsnittelig.

Jeg ser at du har det tøft med disse tingene, ville bare svare på spørsmålet ditt.

Håper du får god og kvalifisert hjelp :)

Skrevet

Ja, jeg drar hjemmefra uten å sjekke alt dette.

Kaffetrakteren skrur seg av når den er ferdig å trakte. Jeg lar aldri gryter så på komfyren, så om jeg har glemt en plate så er det ikke så farlig. Ovnene står på 20 grader, ingenting tar fyr av det.

Hvis jeg er ute og lurer på om jeg kan ha glemt noe...så tenker jeg....bare la huset brenne ned. Det er en død ting.

Tror jeg er ganske gjennomsnittelig.

Jeg ser at du har det tøft med disse tingene, ville bare svare på spørsmålet ditt.

Håper du får god og kvalifisert hjelp :)

Tusen takk for svaret. For meg er det svært verdifullt og ikke minst motivasjon. Kanskje også frustrerende, fordi det er så lang ventetid på hjelp. Men, sånn vil jeg også tenke!

"Hvis jeg er ute og lurer på om jeg kan ha glemt noe...så tenker jeg....bare la huset brenne ned. Det er en død ting."

Prøver å overbevise meg om det samme.....uten hell....

Gjest profile
Skrevet

Jeg pleier ikke å sjekke det om jeg ikke skal på en lenger ferietur f.eks. (og jeg har OCD, men frykt for smitte og tvangstanker). Kjenner til folk som har blitt kvitt sjekketvang, så fatt mot!

Det gjelder å øve seg på å ikke sjekke, men stole på at en har ordnet det, så vil engstelsen gi seg etterhvert (det er ihvertfall teorien). Du kan jo begynne med å forsøke å la være å sjekke noe som ikke har så alvorlige følger, f.eks. vannkranene.

Har forøvrig hørt mye positivt om OCD-skolen på Østmarka sykehus i Trondheim, vet ikke hvordan det er med ventetiden dog:

http://www.ananke.no/index.php?option=com_content&task=view&id=120&Itemid=10

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...