Gå til innhold

Hva slags leger blir psykiatere?

Anbefalte innlegg

Gjest spm om psykiateryrket
Skrevet

Er det leger som får et problem selv, og tenker at de kan kurere seg selv og samtidig hjelpe andre ved å bli psykiatere?

Er de maktsyke, og liker å sette andre i bås?

Er de spesielt følsommme typer?

Eller er det helt tilfeldig?

For ordens skyld: jeg snakker på gruppebasis her.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kjære deg
Skrevet

Psykiatere er ofte "kongen på haugen", og jeg tror det er grunnen til at noen velger det yrket.

hidi, the scorpion
Skrevet

Psykiatere er ofte "kongen på haugen", og jeg tror det er grunnen til at noen velger det yrket.

Det tror ikke jeg. Kongen på haugen innen legestanden er vel kirurger!

Gjest ColdDark
Skrevet

Psykiatere bruker ikke kniv. I feltet til psykiatere er de kongen på haugen.

Gjest spm om psykiateryrket
Skrevet

Så kanskje psykiaterene i virkeligheten er mislykkede kirurger? Kanskje greit å bli psykiater når det ikke stille så store krav til håndverk. Og blir ikke pasientene bedre, kan man jo bare skylde på at de ikke er motiverte nok.

hidi, the scorpion
Skrevet

Psykiatere bruker ikke kniv. I feltet til psykiatere er de kongen på haugen.

Selvfølgelig, de har jo lengst utdannelse av de som studerer psykologi!

Gjest ColdDark
Skrevet

Så kanskje psykiaterene i virkeligheten er mislykkede kirurger? Kanskje greit å bli psykiater når det ikke stille så store krav til håndverk. Og blir ikke pasientene bedre, kan man jo bare skylde på at de ikke er motiverte nok.

De er ikke mislykkete kirurger nei. De valgte et annet spor. Psykiatere er glupe, og hadde nok fungert veldig bra som kirurg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er også skeptisk, men ikke fullt så skeptisk som deg;)

Det er mange diagnoser i det systemet, som jeg er uenig i:(

Psykiatriken, har en lang grusom forhistorie, og er den forhistorien bare erstattet med medikamenter?

Hva vet jeg?

hidi, the scorpion
Skrevet

De er ikke mislykkete kirurger nei. De valgte et annet spor. Psykiatere er glupe, og hadde nok fungert veldig bra som kirurg.

Hvordan _vet_ du det?

Skrevet

Selvfølgelig, de har jo lengst utdannelse av de som studerer psykologi!

Psykiatere er opptatt av mennekser og liker de best med klær på. Kirurger er mindre følsomme og mer stødige på hendene og mer opptatt av prestisje. Psykiatere kommer bare over patologene på rangstigen. Og de med lavest rang blant psykiaterene er de som jobber med eldre.

Skrevet

Leger blir nok psykiatere fordi de er interessert i psykiatri og det å hjelpe mennesker med psykiske lidelser.

tror

Skrevet

Leger blir nok psykiatere fordi de er interessert i psykiatri og det å hjelpe mennesker med psykiske lidelser.

tror

Godt svar - det enkle er ofte det beste :)

hidi, the scorpion
Skrevet

tror

Tror jeg også:)

Men hjelper det? Med tanke på hvor mange psykiatriske pasienter som blir "satt fri" og begår drap?

Hvis de er så flinke, burde de ikke forutsett, at slike pasienter ikke blir bedre?

Skrevet

Men hjelper det? Med tanke på hvor mange psykiatriske pasienter som blir "satt fri" og begår drap?

Hvis de er så flinke, burde de ikke forutsett, at slike pasienter ikke blir bedre?

Forutsett?

Det er mennesker vi snakker om her. Ikke Gud.

Gjest Menerjeg
Skrevet

Jeg er også skeptisk, men ikke fullt så skeptisk som deg;)

Det er mange diagnoser i det systemet, som jeg er uenig i:(

Psykiatriken, har en lang grusom forhistorie, og er den forhistorien bare erstattet med medikamenter?

Hva vet jeg?

Psykiatriken.

Psykiatrien.

hidi, the scorpion
Skrevet

Forutsett?

Det er mennesker vi snakker om her. Ikke Gud.

Jeg vet det;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Psykiatriken.

Psykiatrien.

Takk, strever med det ordet;)

Skrevet

Det kan hende de klarer å forutse mer enn vi aner. Men det er lovverket det er noe galt med, tror jeg. (uten at jeg klarer å utdype det noe mer) ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det kan hende de klarer å forutse mer enn vi aner. Men det er lovverket det er noe galt med, tror jeg. (uten at jeg klarer å utdype det noe mer) ;-)

Nei, det er ikke lovverket det er noe galt med, dessverre, men psykiatrikere som finner dem "friske".

Gjest Menerjeg
Skrevet

Takk, strever med det ordet;)

hihi, er litt søtt :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...