Gjest spm om psykiateryrket Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Er det leger som får et problem selv, og tenker at de kan kurere seg selv og samtidig hjelpe andre ved å bli psykiatere? Er de maktsyke, og liker å sette andre i bås? Er de spesielt følsommme typer? Eller er det helt tilfeldig? For ordens skyld: jeg snakker på gruppebasis her. 0 Siter
Gjest Kjære deg Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Psykiatere er ofte "kongen på haugen", og jeg tror det er grunnen til at noen velger det yrket. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Psykiatere er ofte "kongen på haugen", og jeg tror det er grunnen til at noen velger det yrket. Det tror ikke jeg. Kongen på haugen innen legestanden er vel kirurger! 0 Siter
Gjest ColdDark Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Det tror ikke jeg. Kongen på haugen innen legestanden er vel kirurger! Psykiatere bruker ikke kniv. I feltet til psykiatere er de kongen på haugen. 0 Siter
Gjest spm om psykiateryrket Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Det tror ikke jeg. Kongen på haugen innen legestanden er vel kirurger! Så kanskje psykiaterene i virkeligheten er mislykkede kirurger? Kanskje greit å bli psykiater når det ikke stille så store krav til håndverk. Og blir ikke pasientene bedre, kan man jo bare skylde på at de ikke er motiverte nok. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Psykiatere bruker ikke kniv. I feltet til psykiatere er de kongen på haugen. Selvfølgelig, de har jo lengst utdannelse av de som studerer psykologi! 0 Siter
Gjest ColdDark Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Så kanskje psykiaterene i virkeligheten er mislykkede kirurger? Kanskje greit å bli psykiater når det ikke stille så store krav til håndverk. Og blir ikke pasientene bedre, kan man jo bare skylde på at de ikke er motiverte nok. De er ikke mislykkete kirurger nei. De valgte et annet spor. Psykiatere er glupe, og hadde nok fungert veldig bra som kirurg. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Så kanskje psykiaterene i virkeligheten er mislykkede kirurger? Kanskje greit å bli psykiater når det ikke stille så store krav til håndverk. Og blir ikke pasientene bedre, kan man jo bare skylde på at de ikke er motiverte nok. Jeg er også skeptisk, men ikke fullt så skeptisk som deg;) Det er mange diagnoser i det systemet, som jeg er uenig i:( Psykiatriken, har en lang grusom forhistorie, og er den forhistorien bare erstattet med medikamenter? Hva vet jeg? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 De er ikke mislykkete kirurger nei. De valgte et annet spor. Psykiatere er glupe, og hadde nok fungert veldig bra som kirurg. Hvordan _vet_ du det? 0 Siter
Carwing Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Selvfølgelig, de har jo lengst utdannelse av de som studerer psykologi! Psykiatere er opptatt av mennekser og liker de best med klær på. Kirurger er mindre følsomme og mer stødige på hendene og mer opptatt av prestisje. Psykiatere kommer bare over patologene på rangstigen. Og de med lavest rang blant psykiaterene er de som jobber med eldre. 0 Siter
signaturløs Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Leger blir nok psykiatere fordi de er interessert i psykiatri og det å hjelpe mennesker med psykiske lidelser. tror 0 Siter
blanke ark Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Leger blir nok psykiatere fordi de er interessert i psykiatri og det å hjelpe mennesker med psykiske lidelser. tror Godt svar - det enkle er ofte det beste 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Leger blir nok psykiatere fordi de er interessert i psykiatri og det å hjelpe mennesker med psykiske lidelser. tror Tror jeg også Men hjelper det? Med tanke på hvor mange psykiatriske pasienter som blir "satt fri" og begår drap? Hvis de er så flinke, burde de ikke forutsett, at slike pasienter ikke blir bedre? 0 Siter
Rosavina Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Tror jeg også Men hjelper det? Med tanke på hvor mange psykiatriske pasienter som blir "satt fri" og begår drap? Hvis de er så flinke, burde de ikke forutsett, at slike pasienter ikke blir bedre? Forutsett? Det er mennesker vi snakker om her. Ikke Gud. 0 Siter
Gjest Menerjeg Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg er også skeptisk, men ikke fullt så skeptisk som deg;) Det er mange diagnoser i det systemet, som jeg er uenig i:( Psykiatriken, har en lang grusom forhistorie, og er den forhistorien bare erstattet med medikamenter? Hva vet jeg? Psykiatriken. Psykiatrien. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Forutsett? Det er mennesker vi snakker om her. Ikke Gud. Jeg vet det;) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Psykiatriken. Psykiatrien. Takk, strever med det ordet;) 0 Siter
signaturløs Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Tror jeg også Men hjelper det? Med tanke på hvor mange psykiatriske pasienter som blir "satt fri" og begår drap? Hvis de er så flinke, burde de ikke forutsett, at slike pasienter ikke blir bedre? Det kan hende de klarer å forutse mer enn vi aner. Men det er lovverket det er noe galt med, tror jeg. (uten at jeg klarer å utdype det noe mer) ;-) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Det kan hende de klarer å forutse mer enn vi aner. Men det er lovverket det er noe galt med, tror jeg. (uten at jeg klarer å utdype det noe mer) ;-) Nei, det er ikke lovverket det er noe galt med, dessverre, men psykiatrikere som finner dem "friske". 0 Siter
Gjest Menerjeg Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 Takk, strever med det ordet;) hihi, er litt søtt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.