Gå til innhold

Gradvis

Gjest En tankefull dag.

Anbefalte innlegg

Gjest En tankefull dag.
Skrevet

Rommer jeg meg selv bedre og bedre. Gradvis makter jeg å klare meg selv og mine laster og svakheter. Jeg klarer å ikke bli helt slått i bakken av følelsene mine.

Gradvis klarer jeg mer og mer i livet. Men det gjenstår fremdeles en del.

Jeg har en drive jeg fikk da jeg var så syk at jeg ikke trodde jeg skulle se fremtiden, men jeg holdt ut. Jeg måtte vekk fra det miljøet jeg var i og jeg hadde nesten ingen igjen fordi jeg var så sint og paranoid og syk.

Men sirkelen hadde snudd.

Så har jeg gått i terapi, hos en empatisk og svært utholdende psykolog. Jeg har jobbet med følelsene mine. Jobbet med å ta meg selv og mine opplevelser på alvor. Jobbet med å stole på meg selv, for jeg har en svært god intuisjon.

Jobbet med å bli mindre sint på verden.

Noe gjenstår, men jeg merker gradvis at jeg står bedre i meg selv. Jeg vet ikke om jeg noen dag vil kunne klare å være i et forhold, men jeg vil kanskje kunne klare å leve med meg selv. Og jeg har en gave, en gave som er nyttig og som jeg stadig stoler mer på- som jeg nå får anerkjennelse for.

Det som alltid har drevet meg, i det mørkeste. Nå merker jeg at det var riktig. Jeg er flink i det jeg gjør. Merkelig nok. Jeg forstår at jeg kan stole på meg selv, mer og mer. For mine opplevelser er mine, og de er kanskje litt annerledes enn noen andres- men de er ikke nødvendigvis gale. Jeg "ser" mennesker godt, jeg "tolker" som regel riktig.

Kanskje vil jeg ikke oppnå fullt ut det som andre mennesker har i livet sitt. Jeg vet at jeg aldri vil få en god oppvekst. Men den har gjort meg til den jeg er, og jeg tror kanskje det kan komme noe godt ut av det.

Men til alle som sliter. Det kan snu seg. Plutselig og gradvis. Ingen rosenhave, men et liv.

Så ikke gi opp, men sørg for å få god hjelp på veien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott innlegg, det var så fylt av inspirasjon og fremtidshåp som kan hjelpe både deg selv og andre som sliter. Du har oppnådd mye som kan hjelpe deg til et god liv.

Skrevet

Vær stolt av deg selv, det kommer tydelig frem av innlegget ditt at du har jobbet hardt og godt :) Lykke til videre på denne ferden vi kaller livet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...