Gå til innhold

endring av pf

Gjest prøver en gang til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tror jeg ikke, men etter hvert så vil det være en fordel for deg å forstå hvorfor ? En trenger ikke å bli 90 år for å dra nytte av erfaring, hvis en lytter til dem som har erfaring, eller der du kan hente kloke råd. Men da må det komme fra en kilde som er troverdig, der det er god grunn til å ta veiledning alvorlig.

Hvis du prøver å følge et råd du ikke helt forstår fra en mer tvilsom kilde, og det ikke går så bra etter en stund, så er det lett å tenke at, dette rådet var ikke godt nok. Men hvis det kommer fra en troverdig kilde, og du føler ikke er bra da heller, så trenger det ikke å være rådet det er noe galt med, men din innstilling til å følge det. Men det er nok noe lettere å følge råd som en forstår, det gir en viss driv da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på følgende:

Hvordan skal en terapeut kunne hjelpe meg, når jeg ikke evner å få formidlet mitt "budskap"skriftlig?

Særlig fordi jeg utrykker meg mye bedre og er mer konsentrert skriftlig.

Jeg begynner å miste troen på at det er mulig. Jeg blir rett og slett oppgitt.

Jeg håper på svar på dette eller hva jeg gjør feil.

Ps. Ikke negativt ment overfor deg eller andre.

Det er ikke slik at om du bare formidler det du mener/ønsker/tror på den riktige måten, så vil få de svarene du ønsker. Problemet ditt er ikke at du ikke får uttrykket deg, problemet er at du nekter å godta svarene/reaksjonene du får.

Det er dessverre ikke slik at alle som vekker irritasjon er misforstått, at alle som blir avvist ikke har uttrykt sine behov klart nok eller at man kan forlange forklaringer i all evighet fordi man "ikke forstår".

Gjest Megler Smekk
Skrevet

så det er der det ligger, dette med at ting tar tid.. Og at jeg er for sta som ikke er villig til å følge råd jeg ikke forstår.. men at det er en mening med nettopp det også? Ja, å følge råd selv om en ikke forstår hvorfor? Fordi dette er en måte å skape endring på? Er det virkelig slik?

Hvilke råd er det du ikke forstår da? Hold deg borte fra DOL?

Skrevet

så det er der det ligger, dette med at ting tar tid.. Og at jeg er for sta som ikke er villig til å følge råd jeg ikke forstår.. men at det er en mening med nettopp det også? Ja, å følge råd selv om en ikke forstår hvorfor? Fordi dette er en måte å skape endring på? Er det virkelig slik?

Jeg kan ikke svare på hvordan det "virkelig" er, eller om alt vil løse seg over tid. Det tror jeg ingen kan.

Men jeg tror man noen ganger må la være å tenke altfor langt fram og gjennom alle "jammen, hvis"-problemstillingene. Det kan føre til at man blir gående i ring.

Livet er komplisert, det gis få garantier. Men får man råd fra flere pålitelige hold som peker i samme retning, kan det jo hende de har noe for seg.

Ja visst gör det ondt när knoppar brister.

Varför skulle annars våren tveka?

Varför skulle all vår heta längtan

bindas i det frusna bitterbleka?

Höljet var ju knoppen hela vintern.

Vad är det för nytt, som tär och spränger?

Ja visst gör det ont när knoppar brister,

ont för det som växer och det som stänger.

Nog är det svårt när droppar faller.

Gjest en og en er to
Skrevet

Nei, det var ikke det.

Jeg forstår og vet han har sagt jeg skal logge av, jeg vet hva det vil si å logge av.

Jeg forstår han har sagt jeg vil få det bedre.

Men jeg ønsket en oppklaring . Hva vekt legger han når han sier jeg skal logge av.

Og hva vekt legger han når han sier jeg vil få det bedre.

Jeg tror ikke jeg orker å gi en nærmere forklaring. Jeg vet bare at jeg er minst like lei og oppgitt som dere. Og at jeg forstår deres reaksjoner.

Du spurte om man måtte forstå eller om man skulle høre på behandleren. Han svarte at du skulle høre på ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...