Gå til innhold

Overgangsalder allerede?

Anbefalte innlegg

Gjest eder og galle

Jeg er en kvinne på 32 år som lurer på om jeg er på vei inn i overgangsalderen. Mensen kommer regelmessig, men jeg blør mindre og mindre. Før blødde jeg rikelig, men nå er det bare en liten mengde som kommer ut. Jeg fjernet en eggstokk da jeg var 17 pga endometriose. Har to barn på 8 og 5, men ønsker meg flere. Jeg har ikke hetetokter, men har generelt blitt varmere. Svetter fort. Jeg er overvektig med en høy BMI pga diverse psykofarmaka.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/335962-overgangsalder-allerede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til fastlegen så kan du ta blodprøve for å undersøke om du er i overgangsalderen eller ikke. Svært få kommer i den så tidlig, men det skjer jo.

Det høres ikke ut som overgangsalder, da den er preget av svettetokter og uregelmessig mens. Men ta en tur til legen. Det er lett å fastslå med en blodprøve. Det er sjelden, men ikke uvanlig å komme i tidlig overgangsalder. Datteren min opplevde dette i en alder på 17 år! Dette er jo ekstremt tidlig, men jeg leste endel om det da, og fant mange som opplever dette fra ca. 30 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...