Gå til innhold

NHD - Mannlig efexor-bruker spør:

Anbefalte innlegg

Gjest Efexor-bruker
Skrevet

Hei, jeg tar 75 mg efexor. Merker at jeg begynner å bli litt "skvetten" og irritabel. Spesielt når jeg er godt inne i mine egne tanker og mine barn snakker til meg. Kan bli litt krass og arrogant i stemmen. Kan sies at jeg trappet ned for en måned siden fra 150 mg.

Bør jeg bare se an om det er en fase som går over, eller er 75 mg såpass lav dose at 150 mg er mer fornuftig?

Satser på spesialist-svar her.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du var bedre på 150 mg, synes jeg du skal fortsette med det. Hva som er optimal dose er individuelt.

Gjest Efexor-bruker
Skrevet

Om du var bedre på 150 mg, synes jeg du skal fortsette med det. Hva som er optimal dose er individuelt.

er det ok at jeg justerer dosen selv uten å opplyse fastlegen om det? På forhånd takk for svar:)

Gjest MedicNerd
Skrevet

er det ok at jeg justerer dosen selv uten å opplyse fastlegen om det? På forhånd takk for svar:)

Fastlegen bør vite eksakt hva du tar av medisiner. Og hvor mye. Dette fordi det vil gjøre det lettere for hn å ha oversikt hvis det kommer til å skrive ut andre medisiner og evt interaksjoner med disse. Dersom du skulle føle mer problemer etter å ha økt, bør avgjort fastlegen din vite om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...