Gå til innhold

medisinspørsmål til nhd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg går på Risperdal Consta 37.4 mg og Seroquel 250 mg kveld og 50 mg morgen, i tillegg til Cipralex 10 mg.

Problemet er at jeg blir så trett av den dosen Seroquel jeg tar på morgenen! Har heller ikke merket noe forskjell på mindre psykotiske og dissosiative symptomer om morgenen. På kvelden er det lett å få sove og jeg sover veldig godt hele natten, jeg tror derfor at den dosen jeg får om kvelden av S er godt for meg.

Er det noe annet jeg kan ta isteden for Seroquel dosen om morgenen? Feks Risperdal-tabletter? Vil gjerne slutte med injeksjonene og gå over til tabletter , går dette greit sammen med Seroquel-dosen jeg tar om kvelden?

Kan de virkelig tvinge meg til å ta Risperdal Consta uten at jeg har et tvangsvedtak på meg? Legen sier bare han ikke er villig til å la meg prøve, eller rettere sagt, han vil ikke gjøre noe med det, og fastlegen kjenner jeg ikke. En psykiater er vel mer inne på dette enn fastleger?

Jeg har disse diagnosene, eupf, dissosiativ lidelse, psykose, og ptsd. Har vært syk i 18 år. Jeg går ikke i terapi, men går ut og inn av inst. fremdeles. Dessverre tror jeg at jeg har stagnert og ikke blir bra igjen. Er villig til å ta medisin, men liker ikke den sprøyta, om du forstår. Føler meg ufri med den.

Hilsen fabi

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror ikke Serquel 50 mg på morgenen gjør så mye fra eller til for effekten. Om. den gjør deg svært trett, kan du vel diskutere om du trenger å ta den.

Jeg antar at det er en forhistorie som du ikke har fortalt oss om siden du bruker Risperdal Consta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...