Gå til innhold

Fradrag på skatten- privat psykolog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg går til privat psykolog uten driftsavtale, kan jeg da trekke det fra på skatten? Betaler 1000 kr timen.

Fortsetter under...

Skrevet

Du bør selvfølgelig prøve, men det er ikke sikkert du får grønt lys fra skatteetaten. :)

Gjest xbellax
Skrevet

Vedkommende bør være fenomenal dersom du gir 1000,- timen.

Skrevet

Hei Carwing,

Det jeg gjør er å legge ved dokumentasjon fra fastlegen om at det er "nøvendig helsehjelp". Det har fungert helt greit.

Lykke til!

Skrevet

Du må i såfall kunne påvise at det "_ikke_ foreligger tilbud fra offentlig norsk helsetjeneste". Følgende er fra liknings ABC om særfradrag for store sykdomsutgifter:

''Det anses å foreligge tilbud fra offentlig norsk helsetjeneste, når skattyteren kan bli behandlet av offentlig norsk helsetjeneste, selv om metoden for behandling her er forskjellig fra den metoden skattyter oppsøkte utenfor offentlig norsk helsetjeneste. Det anses videre å foreligge tilbud, selv om skattyteren etter en faglig vurdering ikke blir behandlet, f.eks. fordi behandling ikke vil hjelpe. Selv om det offentlige på lang sikt ville ha kunnet gi tilsvarende tilbud kan skattyter likevel få særfradrag dersom

•ventetiden har vært urimelig lang vurdert i forhold til hvor alvorlig sykdommen er, og

•dette har eller kunne ha påført skattyter store lidelser eller betydelig forverring i ventetiden.''

Annonse

Skrevet

Vedkommende bør være fenomenal dersom du gir 1000,- timen.

Er privat, så han trenger vel det for å ha en rimelig grei inntekt. Her jeg bor betaler folk nesten det samme for en time med healing, til og med for fjernhealing, Og jeg velger å bruke litt på sjelen min, på samme måte som jeg bruker penger å klippe håret mitt, eller for ikke å snakke om bilen min. Der koster det tusenvis bare å komme innenfor døren :-)

Fordelen med privat psykolog er at jeg kommer til raskt. Og motivasjonen er på topp for å jobbe med meg selv.

Gjest Ja, det får du fradrag for
Skrevet

Hei Carwing,

Det jeg gjør er å legge ved dokumentasjon fra fastlegen om at det er "nøvendig helsehjelp". Det har fungert helt greit.

Lykke til!

Det har jeg også gjort da jeg gikk til privatpraktiserende. Det er som regel aldri noe problem. Jeg har bedt legen om å skrive at det er nødvendig å gå til denne personen.

Skrevet

Hei Carwing,

Lykke til!

Jeg har også gjprt det og det har fungert greit i 2 år. Men ved siste skatteoppgjør ville plutslig ikke skatteeetaten godta det lenger, nå må jeg ha uttalelse fra psykogen jeg har gått til tidligere i tilegg til fastlegen. Vet ennå ikke om jg får godkjent fradraget

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...