Gjest setofphrase Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Do we say that he behaves differntly from other children or do we say that he behaves different from other children? 0 Siter
Gjest Greene Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 We say: He behaves diffrently from other children. 0 Siter
Gjest Greene Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 We say: He behaves diffrently from other children. Or better: He behaves differently compared to other children. 0 Siter
morsan Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 We say: He behaves diffrently from other children. ''We say: He behaves diffrently from other children.'' Yes, that's how we would say it, but we would spell it "differently"! ;-) 0 Siter
Gjest Greene Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 ''We say: He behaves diffrently from other children.'' Yes, that's how we would say it, but we would spell it "differently"! ;-) Yes, blame the booze! 0 Siter
morsan Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Yes, blame the booze! ..or the "thread starter"! ;-) (Måtte bare ta en "direkte oversettelse" der *S*) 0 Siter
Gjest setofphrase Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 We say: He behaves diffrently from other children. Is it incorrect to use differently than (instead of from)? 0 Siter
Gjest Greene Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Is it incorrect to use differently than (instead of from)? First of all let us shook hands and discuss this as siviliced people. Instead of means that something is used instad of. Differently means that someone isn't the same as the other. He is gay, and is different from the other that are bisexual. 0 Siter
Gjest Greene Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 First of all let us shook hands and discuss this as siviliced people. Instead of means that something is used instad of. Differently means that someone isn't the same as the other. He is gay, and is different from the other that are bisexual. Shake ofcourse. Cheers 0 Siter
Gjest Greene Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Shake ofcourse. Cheers Of course I mean. I'm not stupid I think.......!!!!?!?!?!?! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Differently. He is different, but behaves differently. 0 Siter
Gjest setofphrase Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Differently. He is different, but behaves differently. Jeg er fremdeles usikker på den. Eenig at vi skriver "Boys and girls behave differently". Men i setningen: "He behaves different(ly) from other children" blir jeg usikker 0 Siter
calendula Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg er fremdeles usikker på den. Eenig at vi skriver "Boys and girls behave differently". Men i setningen: "He behaves different(ly) from other children" blir jeg usikker Du må skrive differently. Differently, fordi det står til og beskriver verbet "behaves". Når vi beskriver et verb bruker vi adverbformen, som vanligvis ender i "-ly" Det samme gjelder når vi skal beskrive et adjektiv eller et annet adverb: "he is badly behaved" - adverbet "badly" beskriver verbet "behaved" He is terribly badly behaved - adverbet "terribly" beskriver adverbet "badly" He saw a surprisingly ugly man - adverbet "suprisingly" beskriver adjektivet "ugly" Men jeg forstår godt at du kan bli forvirret - amerikansk slag som vi hører mye på TV, bruker få adverbformer. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg er fremdeles usikker på den. Eenig at vi skriver "Boys and girls behave differently". Men i setningen: "He behaves different(ly) from other children" blir jeg usikker Mener vi lærte om akkurat det i engelsken på språklinja på videregående en gang i urtiden...men jeg klarer jo ikke å huske på noe av det nå. Er likevel rimelig sikker på at det er differently som er riktig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.