Gå til innhold

Help: English grammar

Anbefalte innlegg

Gjest setofphrase
Skrevet

Do we say that he behaves differntly from other children or do we say that he behaves different from other children?

Skrevet

We say: He behaves diffrently from other children.

Skrevet

Or better: He behaves differently compared to other children.

Skrevet

''We say: He behaves diffrently from other children.''

Yes, that's how we would say it, but we would spell it "differently"! ;-)

Skrevet

''We say: He behaves diffrently from other children.''

Yes, that's how we would say it, but we would spell it "differently"! ;-)

Yes, blame the booze! :P

Skrevet

Yes, blame the booze! :P

..or the "thread starter"! ;-)

(Måtte bare ta en "direkte oversettelse" der *S*)

Gjest setofphrase
Skrevet

Is it incorrect to use differently than (instead of from)?

Skrevet

Is it incorrect to use differently than (instead of from)?

First of all let us shook hands and discuss this as siviliced people. Instead of means that something is used instad of. Differently means that someone isn't the same as the other. He is gay, and is different from the other that are bisexual.

Skrevet

First of all let us shook hands and discuss this as siviliced people. Instead of means that something is used instad of. Differently means that someone isn't the same as the other. He is gay, and is different from the other that are bisexual.

Shake ofcourse. Cheers :)

Skrevet

Shake ofcourse. Cheers :)

Of course I mean. I'm not stupid I think.......!!!!?!?!?!?!

Skrevet

Differently.

He is different, but behaves differently.

Gjest setofphrase
Skrevet

Differently.

He is different, but behaves differently.

Jeg er fremdeles usikker på den. Eenig at vi skriver "Boys and girls behave differently".

Men i setningen: "He behaves different(ly) from other children" blir jeg usikker

Skrevet

Jeg er fremdeles usikker på den. Eenig at vi skriver "Boys and girls behave differently".

Men i setningen: "He behaves different(ly) from other children" blir jeg usikker

Du må skrive differently.

Differently, fordi det står til og beskriver verbet "behaves". Når vi beskriver et verb bruker vi adverbformen, som vanligvis ender i "-ly"

Det samme gjelder når vi skal beskrive et adjektiv eller et annet adverb:

"he is badly behaved" - adverbet "badly" beskriver verbet "behaved"

He is terribly badly behaved - adverbet "terribly" beskriver adverbet "badly"

He saw a surprisingly ugly man - adverbet "suprisingly" beskriver adjektivet "ugly"

Men jeg forstår godt at du kan bli forvirret - amerikansk slag som vi hører mye på TV, bruker få adverbformer.

Skrevet

Mener vi lærte om akkurat det i engelsken på språklinja på videregående en gang i urtiden...men jeg klarer jo ikke å huske på noe av det nå.

Er likevel rimelig sikker på at det er differently som er riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...