Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært borte i Tankefeltterapi i forbindelse med angst?

Videoannonse
Annonse
Gjest surikatt
Skrevet

Har flere bekjente som har prøvd TFT mot angst uten at det hjalp. De syntes at de lover mye mer enn det de kan levere, dyrt var det også.

Skrevet

Virket ikke på meg...

Hvor mange ganger fikk du behandling? Terapeuten påstår at 9 av 10 får god hjelp... Jeg er veldig skeptisk...

Skrevet

Det har jeg forsøkt og dessverre fungerte det ikke.

Gjest shunyata
Skrevet

Hvor mange ganger fikk du behandling? Terapeuten påstår at 9 av 10 får god hjelp... Jeg er veldig skeptisk...

Jeg fikk innføring hvordan jeg kunne jobbe selv med dette...mulig det finnes mange TFT-måter...men det jeg lærte var ikke noe for meg...

Jeg har mer tro på kognitiv terapi...som går ut på å observere følelsene som skulle dukke opp...

Skrevet

Stammer fra en avart av misforstått tankegang om kognitive "tenkemåter" som er roten til alt ondt. Og til tanken om østens filosofi om meredianer i kroppen som kan løse opp spenninger. Hver for seg er i og for seg dette greie tilnærmingsmåter. Sammen er det humbug. Hvis man i tillegg kobler det til teorien deres- Nevro Lingvistisk Programmering- din smerte kommer av at tanker er "feil" og disse punktene kan løse opp tankene dine.

Ved å banke på punkter og "tenke" tanker, kan du løse opp i dine tankebaner- du programmerer nervesystemet ditt om til at det lingvistiske (tankene) endres, banene i kroppen din får igjen en flyt av friske tanker og spenningene dine løses opp, og du er frisk! ;-)

En noe sær utbrytergruppe fra de som begrenser seg til å tro at tankene er det som er det "eneste" viktige for psykdomsendring koblet med østlig filosofi og litt overtro.

For all del, det er mange effekter vi ikke kjenner til som kan gjøre at dette fungerer, men rasjonalet bak- det er humbug.

Funka IKKE på meg, noe som gjorde psykologen noe frustrert. Vel, man kan undre seg over hvem av oss som var den mest sære!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...