Gjest -Hilsen kvinne 33 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hei, har tidligere vært plaget med urinveisinfeksjon. Har flere ganger også hatt de samme symptomene uten at det har gitt utslag på urinprøven. Ble bekymret og har vært hos gynekolog. Fikk påvist celleforandringer og må ta ny undersøkelse om 6-12 mnd. Men lurer på om jeg bør ta en ny sjekk snarest. Har fortsatt plager med hyppig vannlatning og svie. Disse plagene blir mer merkbare i uken før menstruasjon. Har også verk i halebeinet som kommer spesielt frem i uken før mens. Har tidligere fått ømme bryster og magesmerter i denne perioden, men dette har jeg ikke lengre. Har lest litt om både livmorhalskreft og endometriose. Kan endometriose gi celleforandringer? Eller kan jeg ha UVI uten at det gir utslag på bakteriedyrkingen? Lurer på hva dette kan være. Bruker p-pillen Loette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/336115-celleforandringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Det er ingen sammenhang mellom endometriose og celleforandringer paa livmorhalsen. Du sier at du har vert til gynekolog, mener du spesialistr i gynekologi eller 'bare' til en gynekologisk undersoekelse? Hvis du har hatt tegn paa urinveisinfeksjon uten at det paavises bakterier, kan det vere aktuelt med ultralyd av underlivet. Er det gjort? gynekologer pleier aa utfoere det. Du boer kanskje ogsaa faa sjekket blaeren hvis du har kroniske urinveisplager. Jeg foreslaar at du tar p-pille uten pause for aa se om dine smerter foer og ved menstruasjon bedres. Endometriose kan bare paavises ved laparoskopi (kigghullsundersoekelse). Ingen grunn til aa ta ny celleproeve foer angitte tid, de fleste forandringer gaar bort av seg selv. Du behoever ikke aa tenke paa livmorhalskreft, det ville man ha sett ved undersoekelsen. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/336115-celleforandringer/#findComment-2823961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Hilsen Kvinne 33 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Det er ingen sammenhang mellom endometriose og celleforandringer paa livmorhalsen. Du sier at du har vert til gynekolog, mener du spesialistr i gynekologi eller 'bare' til en gynekologisk undersoekelse? Hvis du har hatt tegn paa urinveisinfeksjon uten at det paavises bakterier, kan det vere aktuelt med ultralyd av underlivet. Er det gjort? gynekologer pleier aa utfoere det. Du boer kanskje ogsaa faa sjekket blaeren hvis du har kroniske urinveisplager. Jeg foreslaar at du tar p-pille uten pause for aa se om dine smerter foer og ved menstruasjon bedres. Endometriose kan bare paavises ved laparoskopi (kigghullsundersoekelse). Ingen grunn til aa ta ny celleproeve foer angitte tid, de fleste forandringer gaar bort av seg selv. Du behoever ikke aa tenke paa livmorhalskreft, det ville man ha sett ved undersoekelsen. Vennlig hilsen Mette H Moen Ja, jeg var hos spesialist i gynekologi og der ble det også tatt ultralyd av underlivet. Alt så normalt ut. Men om det er noe galt med urinveiene/blæren så er vel ikke det noe en gynekolog ser eller kan undersøke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/336115-celleforandringer/#findComment-2824178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja, jeg var hos spesialist i gynekologi og der ble det også tatt ultralyd av underlivet. Alt så normalt ut. Men om det er noe galt med urinveiene/blæren så er vel ikke det noe en gynekolog ser eller kan undersøke? Hvis din fastlege mener at det er nødvendig, kan du bli henvist til urolog, urinveisspesialist. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/336115-celleforandringer/#findComment-2827971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.