Gå til innhold

Jeg gikk til legen for å få hjelp men...

Anbefalte innlegg

Gjest feiga ut...
Skrevet

jeg klarte ikke å si det jeg hadde tenkt.

Jeg satt på venterommet og fyrte meg opp, ble bare mer og mer nervøs, og "sløret", er ikke sånn til vanlig, men ble fyllt med angst. Da jeg skulle snakke, begynte jeg ok, men så dreide jeg det over til at jeg ville ta en jernmangeltest, for å finne ut om det var derfor jeg var så trøtt. Jeg fikk også sagt litt om noe angst, men endte opp med å bagatelisere det hele.

Er du sikker på at det ikke er noe annet du kom hit for?

Spør legen.

Jeg svarer vagt, og sier nei, jeg ville bare sjekke først om jeg hadde jernmangel.

At det går ann!

Jeg feiga ut, rett og slett.

Men jeg føler bare en trang for å bagatellisere min situasjon foran leger, fordi jeg plutselig da føler at "jeg ikke er verdt bryet", eller jeg føler meg svak, og som en som snyter på tiden til legen.

Blir så sint på meg selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest trist jente
Skrevet

Så synd at det ble slik i dag, men du kan jo prøve igjen. Det var flott at du forsøkte!!

Kunne du skrevet et brev? Sendt det i forkant eller tatt med til time- da blir det ingen vei utenom..

Skrevet

Du dro i det minste til legen, og det virket som om han mistenkte at du egentlig var der for noe annet. Ring til legekontoret i dag og be om ny time! Skriv gjerne opp på en lapp hvorfor du vil til legen og ta denne lappen med deg og gi til legen med en gang du kommer inn - så slipper du å grue deg for å finne en måte å si det du ønsker å si.

Du har begynt, og det er jo bra!

Gjest ny time!
Skrevet

Du bestiller bare en ny time å sier "du hadde rett, men jeg klarte ikke......".

Skrevet

Det at du føler at du bruker legens verdigfulle tid er, for å si det rett ut bare tull og tøys. du betaler for din time til å fortelle han hva som plager deg. Det er derfor han sitter der for deg, for å finne ut hvordan best kan hjepe deg. Prøv igjen og si i begynnelsen av timen, at du har noe viktig å fortelle han, men at det kan være litt vanskelig å få utrykt det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...