Gjest student GL Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 hei, jeg har funnet ut at jeg er gravid 3 dager siden, har hatt siste mens 14 august (første dagen av mensen). jeg har fått legetime 30 oktober da når det antas at jeg er i 10 ukes svangeskap. det er ikke sikker at jeg er gravid 10 uker da, fordi at mensen før 14 august var i begynnelse av juni, som kan bety at eggløsning skjedde ikke en uke etter 14 august, men senere. et par måneder siden hadde jeg tatt en hormontest og fått en antydning på det legen kalte for autoimmun thyreoiditt. jeg har tatt blodtesten en gang til, da sa legen at alt var normalt igjen. jeg fikk ingen medisinering og fikk ble tjekket for struma, men det hadde jeg ikke. noen symptomer hadde jeg, jeg følte meg ganske trøtt i noen perioder, mistet en del hår i det siste året, og alltid hadde litt uregelmessig mens, kviser og alltid hadde litt mye hår på hele kroppen. spørsmålet mitt er nå, etter at jeg har blitt gravid: hvis jeg skjoldbruskkjertelen produserer ikke nok hormoner, eller at immunforsvaret angriper og ødleger de nødvendige hormonene, er det ikke slik at det kan skade embryo? jeg har prøvd å flytte legetimen til tidligere for å få tatt blodprøver, men tidligst dato jeg kunne få legetime var 16 oktober. kanskje jeg burde reagere fortere og gått til en privat lege for å få tjekket det? eller er det unødvendig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/336158-autoimmun-thyreoiditt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Uten at jeg vet dette sikkert, vil jeg tro at stoffskiftehormonene dine lager nok til at fosteret har det greit. Det kan likevel være greit å ta en telefon til legen og forhøre deg. Fortell det du vet, og spør om du kan få en time tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/336158-autoimmun-thyreoiditt/#findComment-2825273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.