Gå til innhold

Voksne barn som bor hjemme

Anbefalte innlegg

Gjest Voksne barn som bor hjemme

Jeg har en sønn på 25 år som bor hjemme. Han bor gratis, både med kost og losji.

Han har ikke fast jobb,men tar småjobber innimellom. Han tjener absolutt ikke noe spesiellt bra.

Han har en bra utdannelse, så han har sikkert kunnet fått seg en grei jobb som han har kunnet tjent bedre. Jeg vet at han ser seg om etter ordentlig arbeid som passer hans utdannelse, men slike jobber vokser ikke på trær.

Som sagt...han bor gratis...han får nye klær innimellom...jeg stikker til han "lommepenger" innimellom...han låner bila som jeg betaler bensin på...kjøper mye av det han ellers trenger...

Kort sagt: Han har det som plommen i egget...

Men jeg kjenner jeg begynner å bli litt lei av dette. Han blir rett og slett bortskjemt av dette...det vet jeg...

Jeg blir allikevel splittet i mellom dårlig samvittighet og sunn fornuft...

Hva mener dere om denne saken?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/336204-voksne-barn-som-bor-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette synes jeg er helt uholdbart. Om han ikke får drømmejobben med en gang, så får han jo få seg en annen jobb i mellomtiden.

Og han MÅ betale hjemme. Tenk hvordan det blir når han en dag skal flytte da? Si at du skal ha for husleie og mat/hygieneartikler. Kanskje 6000 pr. mnd? (Det er nok ganske billig)

Jeg regner også med at han gjør mye hjemme når han bare har strøjobber?

Dersom du har økonomi til det bør du ikke nødvendigvis ta pengene hans, men sette hele/deler av beløpet inn på en konto som han får når han flytter. Da trenger han jo penger til depositum og møbler/inventar.

Dersom han ikke godtar dette, så er det bare å sette opp en tidsfrist for når han må flytte ut. (1-2 mnd.)

Jeg synes Dr. Phil har gode råd i slike ting. Og det er å gi dem en skikkelig spark bak!

Når han er såpass gammel, bør du absolutt stille motkrav til han!

1) Han betaler for seg

2) Han tar seg jobb, selv om det ikke er den jobben han håper på å få. Da øker sjansen hans for å få den jobben han ønsker, etter hvert!

3) Dersom han ikke jobber, kan han jobbe i hjemmet - vaske, rydde, lage middag, handle inn....

Dette er ikke på noen måte å være slem mot han - det er å hjelpe han!

Gjest Snill.,men ikke dumsnill

Han er altfor bortskjemt. Mine barn har bodd på hybel fra de var 16. Har gått så fint, de har blitt selvstendige og lært masse. Ikke minst lærer de å ta ansvar, ha orden på økonomien, matlaging og rydding.Og så vet de at VISS de skulle trenge noen kroner,da er mamma der.

Greitt å være snill, men her må du sette grenser.

Han er vel en mann som en dame med fornuft vil skygge unna.

En ting er at han bor hjemme. Men når han lever av mamma og ikke bidrar med noe selv, er det alarm. Gjør han nytte for seg i huset?

Jeg tror du gjør ham, og en mulig framtidig kjæreste, en bjørnetjeneste ved å sy puter under armene på ham på denne måten.

Skal han bo hos deg må han minimum betale for seg og gjøre skikkelig nytte for seg.

mvh

Annonse

Gjest Elextra

Han er vel en mann som en dame med fornuft vil skygge unna.

En ting er at han bor hjemme. Men når han lever av mamma og ikke bidrar med noe selv, er det alarm. Gjør han nytte for seg i huset?

Jeg tror du gjør ham, og en mulig framtidig kjæreste, en bjørnetjeneste ved å sy puter under armene på ham på denne måten.

Skal han bo hos deg må han minimum betale for seg og gjøre skikkelig nytte for seg.

mvh

''En ting er at han bor hjemme. Men når han lever av mamma og ikke bidrar med noe selv, er det alarm. ''

Enig, en slik mann ville jeg ikke tatt i med ildtang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...