Gå til innhold

p-sprøyten - når kommer mensen tilbake

Anbefalte innlegg

Det har nå gått 2 mnd siden jeg sluttet med p-sprøyten. Jeg har ikke fått mensen tilbake enda. Kan jeg bli gravid likevel, selv om ikke mensen har kommet tilbake? Kan jeg begynne å bruke p-piller nå, eller må jeg vente til mensen kommer tilbake? Jeg ønsker ikke å bli gravid. Jeg har ikke noe forhold til noen, men jeg bare lurer.

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan gå ett år før mensen kommer tilbake, men man kan bli gravid før man får første mens, så det er tryggest å starte måned p-pille når du ellers skulle hatt neste sprøyte, dvs. 3 måneder etter den forrige.

Det kan gå ett år før mensen kommer tilbake, men man kan bli gravid før man får første mens, så det er tryggest å starte måned p-pille når du ellers skulle hatt neste sprøyte, dvs. 3 måneder etter den forrige.

Men hvis det er for sent da? Jeg har sluttet med sprøyten, men jeg begynte ikke med p-piller tre mnd etter den forrige sprøyten, jeg har gått en stund uten nå(det er altså 5 mnd siden jeg tok den forrige sprøyten, altså 2 mnd siden jeg egentlig skulle tatt en sprøyte, hva skal jeg gjøre da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...