Gå til innhold

skikkelig vanskelig dette bruddet, altså....

Anbefalte innlegg

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å ta ut sykemelding og bruke alle kreftene dine på å få ordnet opp i dette nå. Ingen er tjent med at du går på en smell, og du kan bedre få unna alt det formelle på denne måten.

Vær snill med deg selv!

Her ville nok en del leger han understreket at man hverken tar ut sykemelding, eller sykemelder seg. Det er legen som sykemelder når h*n mener man er for syk til å jobbe.

Det er ikke sikkert at full sykemelding er den beste løsningen.

mvh

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

7

• PieLill

5

• frosken

3

• Lillemus

2

Gjest Svarttrost

Her ville nok en del leger han understreket at man hverken tar ut sykemelding, eller sykemelder seg. Det er legen som sykemelder når h*n mener man er for syk til å jobbe.

Det er ikke sikkert at full sykemelding er den beste løsningen.

mvh

Sorry, mente ikke å skrive "ta ut sykemelding". Klønete ordvalg! Å vurdere sykemelding (i en eller annen grad) er derimot noe annet, hun skriver jo selv om påkjenninger og redsel for utbrenthet som følge av prosessen.

Mange leger driver kun brannslukking i tilfeller hvor folk møter veggen, i stedet for å tenke forebyggende når problemene begynner å tårne seg opp og en er på vei inn i en negativ spiral.

Tror nok mange trygdepenger og vonde perioder kunne vært spart om det hadde vært snudd litt på flisa. Det finnes alltid noen som vil utnytte systemet, men også det motsatte

Jeg har stor tro på at Sjokoladeplaten finner de løsningene som passer henne best, og får dette til! :)

Nå har jeg ikke lest de andre svarene dine her, men min umiddelbare tanke er at du kanskje bør selge huset og kjøpe et i samme område? Eksen din får halvparten av pengene og beskjed om å hente klærne sine etc. når huset blir solgt. Kanskje han først da skjønner konkret hva et brudd innebærer?

De eier vel huset sammen og da kan hun ikke bare selge det uten hans samtykke.

Men han må vel velge om han vil kjøpe henne ut eller beholde huset selv?

Tja - jeg vet ikke hva som skjer dersom han setter seg helt på bakbeina og nekter å gi henne en eneste krone. Hun trenger en god advokat det er helt sikkert.

Annonse

Sorry, mente ikke å skrive "ta ut sykemelding". Klønete ordvalg! Å vurdere sykemelding (i en eller annen grad) er derimot noe annet, hun skriver jo selv om påkjenninger og redsel for utbrenthet som følge av prosessen.

Mange leger driver kun brannslukking i tilfeller hvor folk møter veggen, i stedet for å tenke forebyggende når problemene begynner å tårne seg opp og en er på vei inn i en negativ spiral.

Tror nok mange trygdepenger og vonde perioder kunne vært spart om det hadde vært snudd litt på flisa. Det finnes alltid noen som vil utnytte systemet, men også det motsatte

Jeg har stor tro på at Sjokoladeplaten finner de løsningene som passer henne best, og får dette til! :)

Da er vi nok ganske enige.

mvh

Gjest sjokoladeplaten

Hei, og takk for alle svarene. Jeg har tatt til meg rådene deres, og er veldig takknemlig. Mange kloke folk her!

Det siste som har skjedd er at jeg la et forslag til samværavtale i postkassa hans. Etter det fhørte jeg ingenting før jeg fikk en tekstmld der han skrev at han ikke var enig. Etter det: ingenting. Men jeg regner vel med at han trenger tid til å tenke på dette i fred og ro.

Det jeg synes er litt merkelig, er at han ikke engang ringer til barna for å snakke med dem, han har ikke pratet med dem på en uke nå. De sier ikke noe om dette, men jeg vil tro de er lei seg for det.

Når jeg har (forhåpentligvis) hørt noe om hva han selv ønsker for samværet, og avtalen er i orden (kanskje) må vi begynne å tenke på hva vil med huset. Jeg tror ikke han vil kjøpe meg ut og beholde det. Da blir det ett av to: vi selger og deler eller jeg kjøper han ut. Håper bare dette snart kan skje....Så det er vel der en evnt advokat kommer inn....

hidi, the scorpion

Hei, og takk for alle svarene. Jeg har tatt til meg rådene deres, og er veldig takknemlig. Mange kloke folk her!

Det siste som har skjedd er at jeg la et forslag til samværavtale i postkassa hans. Etter det fhørte jeg ingenting før jeg fikk en tekstmld der han skrev at han ikke var enig. Etter det: ingenting. Men jeg regner vel med at han trenger tid til å tenke på dette i fred og ro.

Det jeg synes er litt merkelig, er at han ikke engang ringer til barna for å snakke med dem, han har ikke pratet med dem på en uke nå. De sier ikke noe om dette, men jeg vil tro de er lei seg for det.

Når jeg har (forhåpentligvis) hørt noe om hva han selv ønsker for samværet, og avtalen er i orden (kanskje) må vi begynne å tenke på hva vil med huset. Jeg tror ikke han vil kjøpe meg ut og beholde det. Da blir det ett av to: vi selger og deler eller jeg kjøper han ut. Håper bare dette snart kan skje....Så det er vel der en evnt advokat kommer inn....

Han er jo psykisk syk, så at han ikke kontakter barna, kan vel ha en grunn...

Ellers håper jeg at det ordner seg for deg og barna dine;)

Din viktigste jobb fremover blir vel barnas beste, og det tror jeg du klarer fint;) Ønsker deg all mulig lykke til;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...