Gå til innhold

Skal det være vondt å gå?

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hei

Jeg er 25 uker på vei og har de siste uker fått mer og mer vondt i skrittet.

Nå er det kommet så langt at det er umulig å stå på en fot for å ta på en sokk eller sko og det gjør vondt å gå.

Jeg nevnte dette for legen for noen uker siden..da var det ikke sånn som nå...men han sa bare det måtte sees ann.

Men er dette normalt? Vet bekkenet blir mykere - men?

I tillegg blir magen knallhard med jevne mellomrom...varer litt og så helt myk igjen. Kynnere eller ikke? Det skjer like mye når jeg lapper av som når jeg stresses...mest på kvelden. Ikke vondt eller noe..bare ubehagelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33638-skal-det-v%C3%A6re-vondt-%C3%A5-g%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke sånn at det nødvendigvis skal være vondt når man går. Jeg hadde ikke vondt i det hele tatt under mitt første svangerskap, men under mitt andre hadde jeg vondt både "foran og bak" når jeg gikk. :-)

Det at magen strammer seg er nok kynnere ja.

Høres ut som en begynnende bekkenløsning det der. Vær nøye med å stå og gå riktig, så det ikke blir verre. Fordel vekten jevnt på begge bena når du står, ikke sitt med bena i kors og gå med korte skritt. Spør legen din etter henvisning til fysioterapaut, så får du flere tips om trening og hvordan du bør bevege deg for å ikke bli dårligere.

Hei på deg.

Jeg har det visst ganske likt som det du har. Jeg er i uke 22. Legen min kalte det symfuse-smerter. Men det er begynnende bekkenløsning. Jeg må sette meg ned når jeg tar på meg truse, bukser, sokker og sko.

Ha benene samlet når du reiser deg opp og går ut av bilen. Det hjelper en god del.

Lykke til.

Åsa Prebensen, Jordmor

Det hörs ut som bäckenlossning och föranleder att du bör; gå med korta steg, inte korsa benen, sova med kudde/pute mellan benen, gå korta turer och inte pressa kroppen om det gjör ont. Simmning eller vattengymnastik för gravida kan hjälpa. Be din doktor att undersöka detta vid nästa kontroll. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...