Gå til innhold

Stort barn

Anbefalte innlegg

Gjest sigridmartine

Hei! jeg fødte for 14 dager siden en sønn på 5680 g og 56 cm lang vaginalt.De måtte brekke armen hans for å få han ut og alt måtte skje fort.-jag klarte å presse hodet hans ut selv og så satt han fast i skambeinet med skuldrene.han stod over 2 rier så han var helt blå..jeg har det så vondt pga dette-kroppen begynner å leges og så gikk det jo bra med armen tross alt.men det er mye oppfølging og kontroller og røntgen siden det ikke har grodd enda-det var midt på overarmen legen brakk.men jeg sliter psykisk fro det var en stor påkjenning da jeg hadde gbs bakterie og dette er barn nr 3 på 4 år og jeg har hatt igjen hinnerester etter morkake etter begge de andre fødslene.i tilegg varte denne fødselen her nesten like lenge som de andre.12 timer på sykehuset.hva skal jeg gjøre for å bearbeide dette?kan også legge til at jeg tok ultralyd 3 uker før jeg fødte og der feilberegnet de vekten på barnet med 50%..huff det her er tøft for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/336422-stort-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fortalte fastlegen min at jeg trengte hjelp til å komme over min fødsel. Da sendte han meg til pp-tjenesten i kommunen. De har en slags førstelinje-tjeneste der jeg fikk 5 gratis psykolog-timer.

Jeg vet at mange helsestasjoner har psykolog knyttet til seg. Det kan være en annen mulighet. Jeg ville ringt enten fastlegen eller helsestasjonen.

Det er godt å få hjelp av noen profesjonelle å rydde opp i tanker.

Du står midt oppi det nå. Det blir bedre :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/336422-stort-barn/#findComment-2830591
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...