Gå til innhold

Lett servering i selskap

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rundstykker kjøper du billig på Rema. 1,- pr. stk. Så kan du jo sette fram litt enkelt pålegg som ost, skinke (billg om du kjøper first price), kokt egg/eggerøre, leverpostei og syltetøy. Veldig greit. Godt med litt mat midt på dagen, og ikke bare kaker.

Dersom du har litt tid så kan du jo smøre rundstykkene. Det er jo alltid hyggelig. Og så pynter du med litt paprika, agurk, tomat.

Skjærer du det opp i trekanta kakestykker før servering da eller? Tenkte det kunne bli litt 'hardt' å skjære opp ved bordet? Super ide, jeg skal bruke den i syforeningen.

Jeg legger en skikkelig brødkniv på fatet og lar folk skjære så store små "trekanter" som de vil selv.

Er det fordi at noen kommer langveis fra?

Er ikke vanlig hos oss og få servert middag i vanlige bursdager, men ingen kommer langveisfra så kanskje d gjør forskjellen?

Nei, men fordi vi har festen i middagstiden. Så slipper folk å stresse med å spise før de kommer hit og spiser kaker og godter :)

Alternativt har vi det til lunsj, og da er det også kjekt å få noe skikkelig mat før kakene :D

På en bursdag laget jeg pizzabrød som ble veldig populære.

Jeg brukte fransk brød (ferdigoppskjært finbrød fra butikken) som jeg delte i trekantede skiver. Jeg tok pizzafyll på boks og en skive hvitost oppå. Stekte det hele i ovnen til osten hadde smeltet.

Både barn og besteforeldre skrøt av maten :o)

En gryterett med brød og en enkel grønn salat er jo også enkelt og godt. Kyllingkjøttdeig er billig, magert og godt.

Annonse

Koldtbord på barnebursdag? himmel og hav dette går over stokk og stein.. Hvis dere er 5 tilsammen vil det si at dere kan servere koldtbord 5 ganger i året?

Vi er 3-4 stk. (En stesønn, så her har vi gjort litt forskjellig.)

Vi voksne har bursdag med noen få dagers mellomrom, så de har vi slått sammen.

Så 2-3 ganger i året samler vi familien på denne måten. Kjempehyggelig:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...