Gå til innhold

Er dette min nye sjanse?

Anbefalte innlegg

Jeg var sammen med en mann i 6 år før han gjorde det slutt. (La oss kalle han "A") Jeg respekterte hans ønske og flytta ut. Jeg trygla og bad, men han bedyret at vi aldri ville bli sammen igjen. Han ønska ikke det.

Etter kort stund møtte jeg en mann via nettet. (La oss kalle han "B")Var ikke på leting eller noe, men noe skjedde, og jeg falt for denne mannen. Jeg følte meg såå forelsket, og syns "B" var fantastisk på mange områder. Han viste meg oppmerksomhet og gav meg komplimenter på måter som "A" aldri hadde gjort. Vi flytta inn veldig fort sammen (siden vi begge bodde hos foreldrene våre og var på jakt etter husvære, og tenkte at da finner vi desto fortere ut om vi passer sammen).

Tiden er gått, det er nå 6 måneder siden det ble slutt med "A". Og det er noen uker siden det ble slutt med min "rebound"-kjæreste, "B". For det var det han var, dessverre... Jeg oppdaga at jeg slett ikke var forelska i han likevel. Jeg var full av følelser etter bruddet med "A", og da denne nye mannen dukket opp, fikk jeg noe annet å tenke på enn kjærlighetssorgen. Trist for "B", for han hadde fått store følelser for meg. Jeg føler at det var et stort feiltak å ha blitt sammen med denne mannen, både for meg, "B" og "A".

Jeg har fortalt "A" hva jeg føler. At jeg har gjort et feiltak ved å bli sammen med "B" så kort tid etter bruddet, at det var en desperat handling, det ser jeg nå i ettertid, og at det var for å døyve sorgfølelsene etter bruddet.

"A" har derimot flyttet til en annen kant av landet, 7 timers biltur vekk herifra. Jeg har sendt sms og mail og chattet med "A" om mulighetene for å komme og besøke han i høst. Dette har han ikke avfeid, men likevel uttrykt sin skepsis. Planen er at jeg først skal kjøpe meg en bil, slik at jeg har muligheten til å kjøre dit han bor. Dette med bilkjøp tror jeg straks går i boks.

Han er imidlertid veldig taus. Vi har ikke snakka sammen på telefon ennå. Jeg er den som har sendt sms/mail, tatt kontakt først ved chat, og jeg føler at han kanskje kan oppfatte meg som litt desperat, derfor har jeg ikke gjort noen "moves" på 4-5 dager, for å roe ned situasjonen litt, og eventuelt la han få muligheten til å kjenne litt på om han savner meg, eventuelt ta kontakt med meg på en eller annen måte.

Saken er derfor at innen kort tid, la oss si 1 mnd, er jeg på tur dit han bor, med mindre han sier at han har ombestemt seg. I mellomtiden går jeg på nåler; tiden går så alt for sakte, jeg gjør ingenting fornuftig, går bare hjemme og leser til nød litt studier, og er livredd for å gjøre/si noe galt, som gjør at han ombestemmer seg. Hvis alt går etter planen, er jeg også livredd for hvordan besøket blir; jeg mener, du sier ikke ja takk til et besøk fra en eks fra en annen kant av landet uten at du _føler noe? Jeg mener og håper og tror at han føler ett eller annet. Men blir likevel skeptisk til at han ikke tar kontakt. Kan han gå i en slags tilstand av betenkningsvansker hvor han "kjenner" på situasjonen?

Dette ble fryktelig langt, og til de som evt har lest alt må jeg si takk for at du tok deg tid! Håper på innspill, om ikke annet "har lest innlegget ditt"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/336450-er-dette-min-nye-sjanse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest innlegget ditt :)

Jeg er ingen stor tilhenger av å analysere ting i alle bauer og kanter. Blir det tur, så blir det tur og dere får ta ting derfra. Du sier at han ikke har avfeid, men uttrykt skepsis i forhold til dette. Deri ligger det vel også tvil om følelsene hans fortsatt er tilstede for deg. Da ville han nok ivret litt mer i forhold til dette besøket. Jeg kunne gjerne sagt ja til en ex på besøk uten at det hadde noe med følelser å gjøre utover vennskap og noen hyggelige dager sammen.

Har lest innlegget ditt raskt - og min umiddelbare tanke er.. hvorfor i all verden skal du reise til A? Han gjorde det slutt med deg, har ikke tatt kontakt siden og er bare lunken i forhold til å ta i mot deg på besøk, noe som (dessvere) sier nok om at han ikke er interessert. Tror du gjør alt verre for deg selv med dette.. du håper, tenker, drømmer.. uten å ha noe grunnlag. I steden burde du, etter min mening, brukt energien på å komme over han. Vondt, ja, men nødvendig! Å tolke at han ikke nekter deg å komme som et tegn på følelser fra hans side er optimistisk. Kanskje har han litt dårlig samvittighet etter å ha forlatt deg og tenker det kanskje kan hjelpe deg videre å få snakke mer, eller noe sånt.. Jeg synes det var helt oK at du fortalte han om bruddet med B, og hva du fortsatt føler for han, sånn til orientering ,men når han da ikke selv fulgte dette opp tror jeg dette bærer helt galt av sted.... Sorry! Men dette var min umiddelbare tanker.

''Han er imidlertid veldig taus. Vi har ikke snakka sammen på telefon ennå. Jeg er den som har sendt sms/mail, tatt kontakt først ved chat, og jeg føler at han kanskje kan oppfatte meg som litt desperat, derfor har jeg ikke gjort noen "moves" på 4-5 dager, for å roe ned situasjonen litt, og eventuelt la han få muligheten til å kjenne litt på om han savner meg, eventuelt ta kontakt med meg på en eller annen måte.''

Helt ærlig tror jeg denne mannen vil oppfatte deg som desperat slik du holder på nå også.... Jeg tipper han synes synd på deg og føler det vanskelig å gi et kontant nei? Hvis han var forelska i deg fortsatt, så hadde han ønska at du kom på besøk. Slik situasjonen ser ut for meg, så foretrekker han å melde seg litt ut/framstå som usikker, kun for å slippe en konfrontasjon.

Jeg synes du kan ringe ham igjen og si at du ikke kommer dersom han er usikker. Hvis han virkelig vil se på mulighetene for et forhold med deg på nytt, så er det opp til ham å ta kontakt med deg igjen! Da må han ta et valg, og du holder deg selvsagt unna inntil han evt. tar ny kontakt ;)

Annonse

Jeg har lest innlegget ditt og forstår ikke hva som driver deg til å holde kontakten med A overhodet. Han virker uinteressert og du må komme over han - dermed er det null kontakt som gjelder helt til det skjer.

At du skal besøke han virker ikke fornuftig i det hele tatt. Hvorfor vil du det?

Gjest Ulvinnen

Ikke gjort noe på 4-5 dager for å roe ned tingene? Betyr det at du ellers tar kontakt mye hyppigere enn hver 4-5 dag?

Det virker som om du invaderer mannen. Gi ham en mye lengre pause enn 4-5 dager. Egentlig bør du vente og se om han tar kontakt. Har du ikke hørt noe om en måned, når du skal til å dra, så sender du en melding om at du ser at det er best at du ikke kommer likevel.

Jeg tror ikke han har følelser for deg lenger, at han godtar at du vil komme på besøk, er nok mer et uttrykk for høflighet. Kanskje han håper på at dere kan bevare et slags vennskap.

Det beste du kan gjøre er å glemme ham, og å gå videre i livet ditt.

Gjest gul dame

La han være i fred. Hvis han tar kontakt, noe jeg tviler på, kan du ta ham imot, men å drive på sånt er bare tull. Han har uttrykt skepsis og hva trenger du mer. Han ville at du flyttet og sa at da var slutt mellom dere.

Det at han svarer deg på sms og chat betyr ikke at han vil ha deg igjen. Det betyr at han ser på deg som menneske han har hatt gode stunder sammen med FØR.

Før eller siden blir han nødt til å kutte denne kontakten hvis du fortsetter slik og er det hva du vil?

''Jeg har sendt sms og mail og chattet med "A" om mulighetene for å komme og besøke han i høst. Dette har han ikke avfeid, men likevel uttrykt sin skepsis.''

''...-jeg mener, du sier ikke ja takk til et besøk fra en eks fra en annen kant av landet uten at du føler noe?''

Eh - dette virker ikke veldig overbevisende på meg. Det ser ut til at du prøver å konstruere noe som ikke er der.

Tror du skal lete lenger ut i alfabetet enn A og B.

Annonse

Ikke gjort noe på 4-5 dager for å roe ned tingene? Betyr det at du ellers tar kontakt mye hyppigere enn hver 4-5 dag?

Det virker som om du invaderer mannen. Gi ham en mye lengre pause enn 4-5 dager. Egentlig bør du vente og se om han tar kontakt. Har du ikke hørt noe om en måned, når du skal til å dra, så sender du en melding om at du ser at det er best at du ikke kommer likevel.

Jeg tror ikke han har følelser for deg lenger, at han godtar at du vil komme på besøk, er nok mer et uttrykk for høflighet. Kanskje han håper på at dere kan bevare et slags vennskap.

>>Jeg tror ikke han har følelser for deg lenger, at han godtar at du vil komme på besøk, er nok mer et uttrykk for høflighet. Kanskje han håper på at dere kan bevare et slags vennskap.

Det er ikke så lett å gå videre i livet, etter et halvt år føler jeg forsatt like sterkt som før. Det har jeg gjort hele tiden, så bruddet kom vel som et lite sjokk på meg, da han sa han ikke følte like sterkt mer.

Jeg er ikke sikker på om det er av høflighet han sier ok til besøk. Han sier han savner meg, men prøver å se framover. For meg virker det som han fremdeles har noen følelser, men ser det "praktiske" i at vi ikke er sammen...

Jeg har lest innlegget ditt og forstår ikke hva som driver deg til å holde kontakten med A overhodet. Han virker uinteressert og du må komme over han - dermed er det null kontakt som gjelder helt til det skjer.

At du skal besøke han virker ikke fornuftig i det hele tatt. Hvorfor vil du det?

Du skjønner ikke hvorfor jeg vil ha kontakt med han, og besøke han?

Da må jeg spørre om du vet hva det vil si å elske noen? For nettopp det er grunnen.

''Han er imidlertid veldig taus. Vi har ikke snakka sammen på telefon ennå. Jeg er den som har sendt sms/mail, tatt kontakt først ved chat, og jeg føler at han kanskje kan oppfatte meg som litt desperat, derfor har jeg ikke gjort noen "moves" på 4-5 dager, for å roe ned situasjonen litt, og eventuelt la han få muligheten til å kjenne litt på om han savner meg, eventuelt ta kontakt med meg på en eller annen måte.''

Helt ærlig tror jeg denne mannen vil oppfatte deg som desperat slik du holder på nå også.... Jeg tipper han synes synd på deg og føler det vanskelig å gi et kontant nei? Hvis han var forelska i deg fortsatt, så hadde han ønska at du kom på besøk. Slik situasjonen ser ut for meg, så foretrekker han å melde seg litt ut/framstå som usikker, kun for å slippe en konfrontasjon.

Jeg synes du kan ringe ham igjen og si at du ikke kommer dersom han er usikker. Hvis han virkelig vil se på mulighetene for et forhold med deg på nytt, så er det opp til ham å ta kontakt med deg igjen! Da må han ta et valg, og du holder deg selvsagt unna inntil han evt. tar ny kontakt ;)

>>tipper han synes synd på deg og føler det vanskelig å gi et kontant nei? Hvis han var forelska i deg fortsatt, så hadde han ønska at du kom på besøk. Slik situasjonen ser ut for meg, så foretrekker han å melde seg litt ut/framstå som usikker, kun for å slippe en konfrontasjon.

Han har svart "ja, kanskje det", samtidig som han har sagt han savner meg, men at det kanskje blir vanskelig for oss begge. Slik jeg ser det, virker det som om han syns det er mer "praktisk" at vi ikke er sammen...

Jeg har lest innlegget ditt :)

Jeg er ingen stor tilhenger av å analysere ting i alle bauer og kanter. Blir det tur, så blir det tur og dere får ta ting derfra. Du sier at han ikke har avfeid, men uttrykt skepsis i forhold til dette. Deri ligger det vel også tvil om følelsene hans fortsatt er tilstede for deg. Da ville han nok ivret litt mer i forhold til dette besøket. Jeg kunne gjerne sagt ja til en ex på besøk uten at det hadde noe med følelser å gjøre utover vennskap og noen hyggelige dager sammen.

>>Jeg er ingen stor tilhenger av å analysere ting i alle bauer og kanter. Blir det tur, så blir det tur og dere får ta ting derfra. Du sier at han ikke har avfeid, men uttrykt skepsis i forhold til dette. Deri ligger det vel også tvil om følelsene hans fortsatt er tilstede for deg. Da ville han nok ivret litt mer i forhold til dette besøket. Jeg kunne gjerne sagt ja til en ex på besøk uten at det hadde noe med følelser å gjøre utover vennskap og noen hyggelige dager sammen.

Jeg velger å ikke være pessimist, og jeg tror også han tviler litt. Selvfølgelig kan det hende jeg tar feil og han ombestemmer seg, dertil enda større skuffelse for min del, men jeg kan ikke gå hele livet og angre på at jeg ikke prøvde. Jeg kjenner mennesker som har blitt sammen igjen. Og jeg er optimist, selv om det kan "skade" meg. :)

Gjest Elextra

''Jeg har sendt sms og mail og chattet med "A" om mulighetene for å komme og besøke han i høst. Dette har han ikke avfeid, men likevel uttrykt sin skepsis.''

''...-jeg mener, du sier ikke ja takk til et besøk fra en eks fra en annen kant av landet uten at du føler noe?''

Eh - dette virker ikke veldig overbevisende på meg. Det ser ut til at du prøver å konstruere noe som ikke er der.

Tror du skal lete lenger ut i alfabetet enn A og B.

''Tror du skal lete lenger ut i alfabetet enn A og B.

''

Vel talt! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...