Gå til innhold

urosepsis/ svineinfluesa

Anbefalte innlegg

Hei Det er meg igjenn som skreiv om mannen som fekk urosepsis der eg hadde vaska med skitten mopp og var redd for at eg hadde skuld i hans død. Eg gjekk så langt at eg snakka med sjefen på avdelinga der eg jobba og han kunne garantere at eg hadde ingen skuld i denne pasientens død. Svaret hans var at der ikkje kunne vere noko samanheng mellom min moppevask av golvet og pasientens død. Dødsårsaka var bakterier frå pasientens eigen kropp som kom frå urinrøret. Han sa dette kunne eg berre gløyme og ikkje tenke meir på. Eg ville berre fortelje deg det. Eg trur nokon av grunnen til at eg henger meg sånn opp detaljer er at eg er gravid i 6 månad og tek alle detaljer til meg og les eg noko mellom linjene så trur eg der er noko. Eg treng likesom å høyre eit bestemt ja eller nei. Ettersom eg er gravid har eg også nettopp teke svineinfluensavaksina og vanleg influensavaksina og eg lurer på når den begynner å virke i kroppen? Og når har eg full beskyttelse mot denne sjukdomen? Eg lurer også på om eg bør ta ein ny sprøyte om 3 veker for å få bedre beskyttelse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/337073-urosepsis-svineinfluesa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Jeg er glad for at du har nå endelig akseptert at du hadde ingenting å gjøre med infeksjonen til mannen som døde av urosepsis. Håper at du har lagt historien bak deg.

Når det gjelder influensa, så tar det litt tid før beskyttelsen er effektiv etter vaksinen. Allerede etter ca 8-10 dager begynner beskyttelsen å virke og effekten øøker ti det maksimale, ca 2 1/2 - 3 uker etter vaksinen. Jeg har fått litt motstridende opplysninger om hvorvidt det er nødvendig å ta to sprøyter. Slik jeg oppfatter er det tilstrekkelig med en for voksne. Men spør legen som ga deg vaksinen, bare for sikkerhets skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...