Gå til innhold

Blødning?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk brystimplantat for 4 uker siden. Jeg har hatt sterke smerter, nå har jeg smerter bare i høyre bryst. Har hatt tlf kontakt med kirurgen som oppererte meg, han sier det er blødninger, og at dette vil gå over av seg selv. Det kjennes ut som en væskefylt "pølse" som ligger i underkant av brystet. Har en konstant sviende smerte, som ikke går bort når jeg tar smertestillende. Legen ba meg ta voltaren og paracet, jeg har også forsøkt paralgin forte, men ingen av disse hjelper. Begynner å bli ganske fortvilet, fikk jo høre at man hadde smerter i en uke, eller to etter en slik opperasjon......Hadde vært godt å kunne fylle lungene med luft, men dette er for smertefult, så jeg føler at jeg bare puster overfladisk. Tenge du kanskje har sett noe lignende, og vet hva dette er, føler at jeg ikke stoler helt på han som opperert meg. er det noe som kan gjøres dersom det er blødninger, eller må det gå over av seg selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/337497-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nye pupper - here I come

Jeg gjorde dette for 4 år siden. Det gjorde vondt i en uke. Fikk litt tilbakevendende smerter etter ca. 14 dager. (Slik at jeg tok et par smertestillende til da)

Etter 3 uker var jeg på badeland. Jeg klarte ikke å svømme da (Altså å heve armene så høyt over hodet) Men det meste fungerte da greit.

Jeg har forstått at dette er den vanlige måten å ha det på.

Dersom du har lagt implatatet under muskelen så gjør det mer vondt enn over.

Men uansett så hadde jeg forlagt mer oppfølging når det gjør så vondt etter 4 uker!!! Du kan jo også kontakte fastlegen din dersom kirurgen nekter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/337497-bl%C3%B8dning/#findComment-2839928
Del på andre sider

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Beklager sent svar. Jeg har vært ute og reist og hatt problemer med mail. Hvis du har blodansamling vil gjerne hele brystet være hardt. Det du beskriver som en "pølse" i underkant av brystet kan enten være sømmen ( i flere lag) eller selve protesen. Det er imidlertid normalt at det er forskjell på de to sidene, slik at den ene kan være smertefri, og den andre smertefull i den første tiden. Hvis du fortsatt har smerte, burde du sørge for å få et møte med kirurgen, så han kan lytte på deg og utelukke at du har lungekomplikasjoner. Dette er veldig sjelden, men må utelukkes. Jeg har hørt pasienter rapportere smerte opptil 2 måneder, men det er uhyre sjelden og har blitt bra til slutt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/337497-bl%C3%B8dning/#findComment-2844377
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...