Gå til innhold

Konstant hodepine etter ulykke

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost

Jeg var i en trafikkulykke i begynnelsen av uka og var i etterkant på sykehus i noen dager til observasjon pga nakkesmerter. Det ble tatt ct av nakke og hode uten funn - heldigvis. Men jeg har så VONDT!!! I nakken, og ikke minst i HODET. Det ble forsøkt ymse smertestillende på sykehuset, og det eneste jeg syntes det var noen hjelp i var en kombinasjon av et morfinpreparat og Paracet, men heller ikke da forsvant det. Legene mener at det er musklene i nakken som har fått seg en trøkk, men at det vil gå over.

Jeg ble sendt hjem med en annen smertestillende oppskrift (500mg Pinex + 600mg Ibux) men det har absolutt ingen effekt.

Det gjør mest vondt om kvelden, og så tiltar det utover natta og er ille om morgenen. Sånn midt på dagen er det bedre, men pga lite søvn fungerer jeg ikke noe særlig godt allikevel.

Det er kanskje alt for tidlig å være utålmodig, men det tapper meg sånn for krefter, og jeg trenger noe som hjelper!

Er det noen der ute som har noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/337518-konstant-hodepine-etter-ulykke/
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest MedicNerd

Ser det er en stund siden du postet dette, så jeg vet ikke hvordan det går med deg nå?

Men det er ikke uvanlig å få låsninger som irriterer en spesiell nerve (occipital-nerven). Slikt kan man ikke se på MR en gang. Gå til en kiropraktor, mange har veldig hjelp av dette.

"Nakkehodepine" arter seg gjerne som noe so starter i bakhodet og skyter fram mot øyet.

Et søk på "cervicogen hodepine" vil nok også gi deg litt svar. Jeg har selv hatt dette. Er helt bra av det etter kiropraktorbehandling - og dette diagnostiserte en nevrolog som en skjelden hodepinetype...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...