Gjest vil ikke opp i vekt Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Etter at jeg startet med ny medisine (orfiril) har jeg fått en enestående matlyst. Det går bra å la være å spise for mye på dagtid, da har jeg noe å henge fingrene i. Problemet oppstår om kvelden når jeg skal sette meg ned. Tankene handler om mat absolutt hele tiden og det er veldig vanskelig å la være og spise for mye. Forslag til hva jeg kan gjøre, henge fingrene i, evt noe som kan dempe denne matlysten? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Ha alltid frukt og oppskjærte grønnsaker tilgjengelig! Det er et must;) 0 Siter
Gjest vil ikke opp i vekt Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Ha alltid frukt og oppskjærte grønnsaker tilgjengelig! Det er et must;) Det var et godt råd, noteres på handlelisten :-) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Mørk sjokolade fungerer for meg som er gravid og sulten hele tiden. Det er virkelig begrenset hvor mye 80 % sjokolade man klarer å spise. Vanligvis er en bit nok. Pass også på at måltidene dine er velbalanserte og ikke inneholder for mye karbohydrater - det kan øke sultfølelsen betraktelig. 0 Siter
Gjest vil ikke opp i vekt Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Mørk sjokolade fungerer for meg som er gravid og sulten hele tiden. Det er virkelig begrenset hvor mye 80 % sjokolade man klarer å spise. Vanligvis er en bit nok. Pass også på at måltidene dine er velbalanserte og ikke inneholder for mye karbohydrater - det kan øke sultfølelsen betraktelig. Noterer sjokoladen . Jeg spiser veldig lite karbohydrater. Har kuttet ut brød, pasta, ris, sukker, hvitt mel. Spiser kun havrekligrøt laget på vann en gang i uken og havregryn med sukkerfri youghurt en gang i uka. Dette for å få magen til å fungere. Ellers kun karbohydrater i form av salat og grønt. Prøver også å trene mere, men ser at vekta til tross for dette har økt med en kilo på tre dager..grøss ://. Håper virkelig jeg greier å stabilisere den ganske raskt. Ser nå at dette innlegget kanskje burde vært på forum for vektmestring i stedet. Men pytt-pytt 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Noterer sjokoladen . Jeg spiser veldig lite karbohydrater. Har kuttet ut brød, pasta, ris, sukker, hvitt mel. Spiser kun havrekligrøt laget på vann en gang i uken og havregryn med sukkerfri youghurt en gang i uka. Dette for å få magen til å fungere. Ellers kun karbohydrater i form av salat og grønt. Prøver også å trene mere, men ser at vekta til tross for dette har økt med en kilo på tre dager..grøss ://. Håper virkelig jeg greier å stabilisere den ganske raskt. Ser nå at dette innlegget kanskje burde vært på forum for vektmestring i stedet. Men pytt-pytt Jeg regner med at du spiser mer enn to ganger i uka? :-) Sikker på at du ikke spiser _for lite_? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Noterer sjokoladen . Jeg spiser veldig lite karbohydrater. Har kuttet ut brød, pasta, ris, sukker, hvitt mel. Spiser kun havrekligrøt laget på vann en gang i uken og havregryn med sukkerfri youghurt en gang i uka. Dette for å få magen til å fungere. Ellers kun karbohydrater i form av salat og grønt. Prøver også å trene mere, men ser at vekta til tross for dette har økt med en kilo på tre dager..grøss ://. Håper virkelig jeg greier å stabilisere den ganske raskt. Ser nå at dette innlegget kanskje burde vært på forum for vektmestring i stedet. Men pytt-pytt Hvis du nylig har kuttet ned på karbohydratene, så kan sultfølelsen skyldes dette. Det vil i så fall gå over om du spiser nok fett. Hvis du spiser for lite fett eller drikker for lite vann, så er sjansene store for at vekten stagnerer eller kryper oppover. Snacks du mest sannsynlig kan unne deg: Nøtter, avokado, litt ost, spesialkakao (uten sukker og med ekstra fett) osv. Jeg regner med du vet om lavkarbo.no? Der finnes det folk med masse erfaring og gode råd 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Spis nok i løpet av dagen, og særlig nok proteiner. Ha mandler og frukt og grønt lett tilgjengelig. Drikk masse vann. Kutt ut drikker med søtningsstoffer. Mange finner at de stimulerer matlysten. Ikke vær redd for fett. Fett er ikke farlig så lenge det ikke kombineres med enkle karbohydrater (som sukker og fint mel). Begynn å strikke. Finn gjerne noe enkelt som skal toves. Da går det fort. Mye kan også bli fine julegaver Da holder du fingrene opptatt på kveldene 0 Siter
Gjest vil ikke opp i vekt Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Jeg regner med at du spiser mer enn to ganger i uka? :-) Sikker på at du ikke spiser _for lite_? Jeg forsøker hardt å spise tre ganger da :-). Neida, jeg mente at jeg spiser kornholdige vare to ganger i uka, ellers går det i salater når det gjelder karbohydrater. :_) 0 Siter
Gjest vil ikke opp i vekt Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Hvis du nylig har kuttet ned på karbohydratene, så kan sultfølelsen skyldes dette. Det vil i så fall gå over om du spiser nok fett. Hvis du spiser for lite fett eller drikker for lite vann, så er sjansene store for at vekten stagnerer eller kryper oppover. Snacks du mest sannsynlig kan unne deg: Nøtter, avokado, litt ost, spesialkakao (uten sukker og med ekstra fett) osv. Jeg regner med du vet om lavkarbo.no? Der finnes det folk med masse erfaring og gode råd Ja, har vært inne på lavkarbo. Mye bra der. Har også boken til Atkins, men den blir litt ekstrem da. Tusen takk for råd, de skal jeg ta med meg :-) 0 Siter
Gjest vil ikke opp i vekt Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Spis nok i løpet av dagen, og særlig nok proteiner. Ha mandler og frukt og grønt lett tilgjengelig. Drikk masse vann. Kutt ut drikker med søtningsstoffer. Mange finner at de stimulerer matlysten. Ikke vær redd for fett. Fett er ikke farlig så lenge det ikke kombineres med enkle karbohydrater (som sukker og fint mel). Begynn å strikke. Finn gjerne noe enkelt som skal toves. Da går det fort. Mye kan også bli fine julegaver Da holder du fingrene opptatt på kveldene Tusen takk for gode råd .-). Strikking var en god ide faktisk. Minner meg litt om da jeg skulle slutte å røyke dette, må ha noe i hendene liksom :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. november 2009 Skrevet 2. november 2009 Tusen takk for gode råd .-). Strikking var en god ide faktisk. Minner meg litt om da jeg skulle slutte å røyke dette, må ha noe i hendene liksom :-) He, he - ja. Det blir litt av det samme tror jeg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.