Gå til innhold

Celleprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjente du ingenting? jeg synte faktisk det var dritvondt...har nesten ikke lyst å gjøre det på nytt om to år eller når det er man blir innkalt igjen. men er vel bedre med smerte noen minutter enn kreft.

flaks jeg ikke svarte før du hadde tatt den da.

Tror jeg var den eneste som svarte som hadde smerte-erfaring med celleprøven - men det var jo godt å høre at ikke candyqeen hadde samme erfaring som meg...

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

38

• Mary Poppins

14

• morsan

6

• Dorthe

4

Skrevet

kjente du ingenting? jeg synte faktisk det var dritvondt...har nesten ikke lyst å gjøre det på nytt om to år eller når det er man blir innkalt igjen. men er vel bedre med smerte noen minutter enn kreft.

Jeg kjente at han dytta inn den plastgreia(husker ikke hva det heter). Men jeg kjente ikke noe stikking, klyp eller noe som helst etter det nei.

Skrevet

Jeg kjente at han dytta inn den plastgreia(husker ikke hva det heter). Men jeg kjente ikke noe stikking, klyp eller noe som helst etter det nei.

Skrevet

*husker veldig godt det klypet* :-(

og legen min er bare så forsiktig og hyggelig, jeg er helt sikker på at hun gjorde det på rett måte, og at det bare er min livmorhals som er veldig ømfintlig :-(

Gjest imzedimze
Skrevet

Heldig du da:) kjente det reiv som faen når hun klippet av den biten eller hva de enn gjør

Skrevet

Heldig du da:) kjente det reiv som faen når hun klippet av den biten eller hva de enn gjør

De ruller vel bare en børste inni der så de får med seg celler?

Skrevet

De ruller vel bare en børste inni der så de får med seg celler?

Lurer på om vi snakker om to forskjellige undersøkelser, jeg.

Når du sier "ruller en børste" så vet jeg jo at legen har tatt noen prøver på vanlig GU noen ganger, og dette er slett ikke vondt.

Men én gang tok jeg celleprøve av livmorhalsen, og det var den prøven som var så fryktelig vond. Det var jo en prøve som tatt mye lenger oppe, og jeg følte det rykket skikkelig i livmora da legen tok prøven. Ble kvalm og kjente det i flere timer etterpå.

Skrevet

Når du sier "ruller en børste" så vet jeg jo at legen har tatt noen prøver på vanlig GU noen ganger, og dette er slett ikke vondt.

Men én gang tok jeg celleprøve av livmorhalsen, og det var den prøven som var så fryktelig vond. Det var jo en prøve som tatt mye lenger oppe, og jeg følte det rykket skikkelig i livmora da legen tok prøven. Ble kvalm og kjente det i flere timer etterpå.

Det var celleprøve i livmorhalsen jeg også tok. Legen ruller en q-tip greie med en børste på i livmorhalsen for å få med celler.

Skrevet

Det var celleprøve i livmorhalsen jeg også tok. Legen ruller en q-tip greie med en børste på i livmorhalsen for å få med celler.

Hmmm - merkelig. Jeg har hatt så mange GU'er i forbindelse med både svangerskap, fødsler, keisersnitt og underlivsundersøkelse, som har gått velidg greit, men akkurat den underøskelsen likte jeg ikke :-(

Skrevet

Har du tatt celleprøve kun én gang? Får du ikke påminnelse hvert 3. år?

Og det er korrekt som candy sier, de bruker en børste for å få tak i celler til celleprøven. Jeg synes ikke det er vondt, bare et lite klyp.

Skrevet

Hmmm - merkelig. Jeg har hatt så mange GU'er i forbindelse med både svangerskap, fødsler, keisersnitt og underlivsundersøkelse, som har gått velidg greit, men akkurat den underøskelsen likte jeg ikke :-(

Kanskje det er noe annet dem har gjort? Siden det var såpass ubehagelig. Vet ikke om det er noen undersøkelser som foregår enda lenger opp jeg.

Gjest imzedimze
Skrevet

Kanskje det er noe annet dem har gjort? Siden det var såpass ubehagelig. Vet ikke om det er noen undersøkelser som foregår enda lenger opp jeg.

jeg og syns GU er helt uproblematisk, men celleprøve syns jeg var vondt... :( ubehagelig bare å tenke tilbake på det. :(

men bra det ikke er slik for de fleste!

Skrevet

Det er celleprøve av livmorslimhinna og det er j.... vondt spør du meg. Jeg hadde sagt jeg ikke ville og så gjorde han det likevel og helt ufrivillig sparket jeg ham rett i ansiktet. Synes nesten han hadde godt av det.

Man kan få narkose for å ta den prøven fordi mange synes den er så vond

Skrevet

Det er celleprøve av livmorslimhinna og det er j.... vondt spør du meg. Jeg hadde sagt jeg ikke ville og så gjorde han det likevel og helt ufrivillig sparket jeg ham rett i ansiktet. Synes nesten han hadde godt av det.

Man kan få narkose for å ta den prøven fordi mange synes den er så vond

Celleprøve av livmorslimhinna - er det noe annet enn det Candyqueen og de andre her snakker om altså?

Jeg har bare gjort det én gang (husker ikke hvorfor det ble gjort, men det var i etterkant av fødsel eller amming eller noe sånt) - og det var grusomt.

De andre GU'ene jeg har tatt har ikke vært vonde, og da har det av og til vært tatt noen helt uproblemtaiske prøver.

Skjønner godt at noen vil ha narkose for den prøven jeg tok!

Skrevet

Celleprøve av livmorslimhinna - er det noe annet enn det Candyqueen og de andre her snakker om altså?

Jeg har bare gjort det én gang (husker ikke hvorfor det ble gjort, men det var i etterkant av fødsel eller amming eller noe sånt) - og det var grusomt.

De andre GU'ene jeg har tatt har ikke vært vonde, og da har det av og til vært tatt noen helt uproblemtaiske prøver.

Skjønner godt at noen vil ha narkose for den prøven jeg tok!

Ja, da skal de inn i livmora og ta prøve derfra. Jeg har gjort det en gang med narkose fordi jeg holdt på å daue da de skulle prøve og en gang uten som sagt hvor legen bare kjørte på selv om jeg sa nei.

Tenk å gjøre det likevel. Jeg er sur på ham enda.

Skrevet

Det må da virkelig ha vært noe annet legen gjorde med deg? Da legen min tar celleprøve bruker hun en q-tips og den klyper jo ikke..

Skrevet

Ja, da skal de inn i livmora og ta prøve derfra. Jeg har gjort det en gang med narkose fordi jeg holdt på å daue da de skulle prøve og en gang uten som sagt hvor legen bare kjørte på selv om jeg sa nei.

Tenk å gjøre det likevel. Jeg er sur på ham enda.

Skikkelig dårlig gjort å gjøre det når du sa nei!

Skjønner ikke helt hvorfor jeg måtte ta denne prøven... Tipper det var i 2005 (jeg første siste gang i 2004). Må spørre legen om det en gang.

Skal i alle fall protestere hardt hvis det blir snakk om noen neste gang!

Skrevet

Det må da virkelig ha vært noe annet legen gjorde med deg? Da legen min tar celleprøve bruker hun en q-tips og den klyper jo ikke..

Dorthe har forklart meg over her at det sannsynligvis var prøve av slimhinnen i livmora de tok på meg den gangen, og da måtte legen helt inn gjennom livmorhalsmunnen og inn i livmora.

Skjønner at det var vondt. Ble skikkelig kvalm, og kjente det stort sett resten av dagen.

Skrevet

Skikkelig dårlig gjort å gjøre det når du sa nei!

Skjønner ikke helt hvorfor jeg måtte ta denne prøven... Tipper det var i 2005 (jeg første siste gang i 2004). Må spørre legen om det en gang.

Skal i alle fall protestere hardt hvis det blir snakk om noen neste gang!

Jeg vil ikke gjøre det flere ganger nei.

Skrevet

Jeg vil ikke gjøre det flere ganger nei.

Jeg googlet litt nå på dette - og kom derfor på at jeg hadde jo cyster på eggstokkene etter bruk av Cerazette mens jeg ammet - og da tok legen denne celleprøven i forbindelse med det.

Og i 2006 hadde jeg en underlivsoperasjon, og det var vel i forkant av den at disse cystene ble oppdaget, så jeg tipper det var rundt årsskiftet 05/06 jeg hadde den celleprøven ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...