Gå til innhold

Celleprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dorthe har forklart meg over her at det sannsynligvis var prøve av slimhinnen i livmora de tok på meg den gangen, og da måtte legen helt inn gjennom livmorhalsmunnen og inn i livmora.

Skjønner at det var vondt. Ble skikkelig kvalm, og kjente det stort sett resten av dagen.

Ok jeg tror nok det er noe annet enn en vanlig celleprøve ja..

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

38

• Mary Poppins

14

• morsan

6

• Dorthe

4

Skrevet

Skikkelig dårlig gjort å gjøre det når du sa nei!

Skjønner ikke helt hvorfor jeg måtte ta denne prøven... Tipper det var i 2005 (jeg første siste gang i 2004). Må spørre legen om det en gang.

Skal i alle fall protestere hardt hvis det blir snakk om noen neste gang!

''Skal i alle fall protestere hardt hvis det blir snakk om noen neste gang!''

Trodde du var mer rasjonell enn som så, prust :-)

Selv om det er en vond prøve å få tatt, så ville jeg jo stolt på legens vurdering mht hvorvidt det var nødvendig eller ikke. Jeg har også tatt denne type test en gang, og syntes det gjorde svært vondt - men at det gikk fort over. Flink og omtenksom lege som hadde forberedt meg på at det var ordentlig ubehagelig.

Ikke bli en pingle, dah!

Gjest kjoleberta
Skrevet

Ok, jeg går stort sett i kjole hver dag så for meg er det ikke teit :-)

Hei :)

Jeg har også begynt å gå med kjole til hverdags, altå "hverdagskjoler". Men jeg synes det er vanskelig å finne dem, har du noen tips? Hvor kjøper du dine?

(selv har jeg funnet på UNO og på DesignForum)

Gjest kjoleberta
Skrevet

Ok, jeg går stort sett i kjole hver dag så for meg er det ikke teit :-)

Strengt tatt burde jeg ha skiftet overskrift.....

Skrevet

Hei :)

Jeg har også begynt å gå med kjole til hverdags, altå "hverdagskjoler". Men jeg synes det er vanskelig å finne dem, har du noen tips? Hvor kjøper du dine?

(selv har jeg funnet på UNO og på DesignForum)

Jeg kjøper kjoler overalt jeg:) Alt fra H&M til dyrere butikker. Om vinteren bruker jeg en del kjoler i ull og bomull, gjerne med skinntights til, og støvletter:)

Skrevet

''Skal i alle fall protestere hardt hvis det blir snakk om noen neste gang!''

Trodde du var mer rasjonell enn som så, prust :-)

Selv om det er en vond prøve å få tatt, så ville jeg jo stolt på legens vurdering mht hvorvidt det var nødvendig eller ikke. Jeg har også tatt denne type test en gang, og syntes det gjorde svært vondt - men at det gikk fort over. Flink og omtenksom lege som hadde forberedt meg på at det var ordentlig ubehagelig.

Ikke bli en pingle, dah!

Joda - jeg ser det, frosken. Men jeg var absolutt ikke forberedt på at det skulle være vondt. Og Dorthe sier jo at mange tar denne undersøkelsen i narkose fordi den er så vond.

Nå får jeg håpe at jeg ikke trenger å ta den flere ganger da!

Er ikke pingle når det gjelder GU og fødsler - førstefødsel varte i tre dager, og endte med vakum (en jordmor som lå oppå magen min og trykket og legen som stod med vakumet og en annen jordmor som jeg ikke helt hadde kontroll på....) -, akutt keisersnitt med nr to (fordi hun satt fast) og planlagt keisersnitt med nr tre....

Skrevet

Joda - jeg ser det, frosken. Men jeg var absolutt ikke forberedt på at det skulle være vondt. Og Dorthe sier jo at mange tar denne undersøkelsen i narkose fordi den er så vond.

Nå får jeg håpe at jeg ikke trenger å ta den flere ganger da!

Er ikke pingle når det gjelder GU og fødsler - førstefødsel varte i tre dager, og endte med vakum (en jordmor som lå oppå magen min og trykket og legen som stod med vakumet og en annen jordmor som jeg ikke helt hadde kontroll på....) -, akutt keisersnitt med nr to (fordi hun satt fast) og planlagt keisersnitt med nr tre....

Jeg har ikke tro på at _mange_ får narkose i forbindelse med en slik undersøkelse. Det er altfor ressurskrevende for helsevesenet å skulle gi narkose eller sedere i forbindelse med såpass ordinære undersøkelser. Det finnes selvfølgelig unntak, men det store flertall gjennomgår dette uten narkose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...