Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er nå gravid i uke 31, og har i de siste 14 dagene hatt vondt under høyre ribbebein. Dette blir bare verre og verre, er som er brennende smerte og kun på ene siden.

Først trodde jeg det var pga. barnet som sparket, men er det ikke rart at det bare er på ene siden? Det blir ikke verre ved dyp pust, men øker på jo mer aktiv jeg er.

Skal ringe legen min på fredag, men kanksje du har en formening om hve det kan være?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33807-smerter-under-h%C3%B8yre-ribbebein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest villeringt

Hei!

Nå er jeg ikke 100% sikker (og håper jeg ikke skremmer deg unødig), men jeg mener å ha lest at smerter under høyre ribbeinsbue kan være et tegn på en type svangerskapsforgiftning som kan bli relativt alvorlig: HELLP-syndrom. Synes derfor du skulle prøve å ringe legen din snarest mulig, eller kanskje til og med ta en telefon til føden for å høre hva de har å si om saken.

Gjest Trulte uke 34

Hei

Jeg hadde også sånne smerter som du beskriver - de varte 3-4 uker. Noen ganger var det så vondt at jeg ikke klarte å stå oppreist. Jeg var også redd for Hellp, og dro derfor til føden for å bli undersøkt. Det var heldigvis ikke det (noe som er sjeldent). Det var at stumpen til knerten presset på leveren, galleblære og jeg vet ikke hva...... Plutselig en dag gikk det over. Legene tok blodprøver for å sjekke om leveren var "irritert", men alt var ok. Så det behøver ikke være noe alvorlig.

En annen ting var at jeg hadde aldri vondt når jeg våknet om morgen - det begynte etter at jeg stod opp..

Etter å ha lest innleggene til Trulte og villeringt, så bør jeg vel komme med noen flere opplysninger.

Jeg har helle ikke noe spesielt vondt når jeg våkner om morgene, har lavt blodtrykk (110/70), ikke hevelser i fingrere/føtter/ansikt og urinprøvene er alltid helt fine (siste for 6 dager siden). Har heller ikke hodepine, kvalme eller utilpasshet av noe slag.

Vennlig hilsen

Gjest Trulte uke 34

Etter å ha lest innleggene til Trulte og villeringt, så bør jeg vel komme med noen flere opplysninger.

Jeg har helle ikke noe spesielt vondt når jeg våkner om morgene, har lavt blodtrykk (110/70), ikke hevelser i fingrere/føtter/ansikt og urinprøvene er alltid helt fine (siste for 6 dager siden). Har heller ikke hodepine, kvalme eller utilpasshet av noe slag.

Vennlig hilsen

Hei igjen *S*

Akkurat som om jeg skulle sagt det selv. Da høres det nesten ut som at det bare trykker på indre organer hos deg også. Hadde det vært hellp, hadde vi nok hatt høyt bt, proteiner i urinen osv.

Men hvis du er bekymret, er det jo bedre å kontakte legen en gang for mye. Det gjorde jeg, og da fikk jeg en ekstra UL på kjøpet, og det var jo veldig koselig :-)

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker att du skall få detta undersökt av din doktor. Har du haft förhöjt blodtryck , äggvita i urinen eller ödem, så är det extra viktigt att få detta undersökt snabbt,då detta kan vara ett tecken på alvarlig preeklampsi. Chansen är dock störst att det beror på något annat feks barnet som trycker uppåt eller halsbränna. Lycka till vidare!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...