Gjest sa jeg a Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Hvordan skille mellom tilbakevendende unipolar depresjon og bipolar 2? 0 Siter
Gjest ...vil jeg anta, men ikke 100% sikker:) Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 fravær av hypomani ved depresjon... 0 Siter
Gjest sa jeg a Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 fravær av hypomani ved depresjon... Jo jeg forstår det..Men hvordan vet man at man er hypoman v BP2..Jeg er usikker på om jeg har det.. Men siden d skal veldig lite mani til for at d er BP2 vet jeg ikke om jeg er hypoman.. 0 Siter
Rosavina Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Jo jeg forstår det..Men hvordan vet man at man er hypoman v BP2..Jeg er usikker på om jeg har det.. Men siden d skal veldig lite mani til for at d er BP2 vet jeg ikke om jeg er hypoman.. Du vet at du er hypoman når livet føles som en dans på roser. Du har mer energi enn normalt og du tror at du kan takle alle verdens problemer på strak arm. Man blir rett og slett litt full av seg selv... Med litt selvinnsikt og sykdomsinnsikt forstår man at det ikke er så smart å gå rundt å være så oppblåst. For når hypomanien forsvinner kommer alle tankene rundt..."hva har jeg sagt, hva har jeg gjort, hvordan har jeg oppført meg"... Og da får man gjerne en depresjesjon midt i tryne, for å si det sånn... 0 Siter
Rosavina Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Jo jeg forstår det..Men hvordan vet man at man er hypoman v BP2..Jeg er usikker på om jeg har det.. Men siden d skal veldig lite mani til for at d er BP2 vet jeg ikke om jeg er hypoman.. Hypomani betyr liten mani. Ikke det motsatte. Hypomani er en mild form som er tilstede ved BP 2. Mani får du ved BP1 og det er mer alvorlig. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Det avgjøres av om du har vært hypoman eller ikke. Noen ganger er det lett, andre ganger svært vanskelig. 0 Siter
Gjest sa jeg a Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Det avgjøres av om du har vært hypoman eller ikke. Noen ganger er det lett, andre ganger svært vanskelig. Ja men hvordan vet jeg om jeg har vært hypoman om d feks er veldig hypoman light? Jeg kan ikke huske å ha hatt veldig oppstemte perioder. Men mellom depresjonene er jeg selvfølgelig i bedre humør enn når jeg er deprimert.. 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Ja men hvordan vet jeg om jeg har vært hypoman om d feks er veldig hypoman light? Jeg kan ikke huske å ha hatt veldig oppstemte perioder. Men mellom depresjonene er jeg selvfølgelig i bedre humør enn når jeg er deprimert.. Det skal vel behandleren din hjelpe deg med å avgjøre? 0 Siter
Gjest sa jeg a Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Det skal vel behandleren din hjelpe deg med å avgjøre? Jeg er visst ikke syk nok for noen benhandlig og fastlegen min har ikke peiling.. 0 Siter
Gjest sa jeg a Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Jeg er visst ikke syk nok for noen benhandlig og fastlegen min har ikke peiling.. jeg mente "For noen behandLER" 0 Siter
Gjest utenhjerter Skrevet 13. november 2009 Skrevet 13. november 2009 Det er ikke en sjanse for at siden de(behandler og lege) mener du ikke er syk nok at det er Cyklotymi du har da? (selv om det for meg høres ut som "bare" depresjon, for det er vel ganske vanlig å føle seg pigg ol. etter en depresjonsperiode) Håper uansett du/dere finner ut av det! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.