Gå til innhold

NHD: Forkjellen mellom

Anbefalte innlegg

Gjest sa jeg a
Skrevet

Hvordan skille mellom tilbakevendende unipolar depresjon og bipolar 2?

Fortsetter under...

Gjest ...vil jeg anta, men ikke 100% sikker:)
Skrevet

fravær av hypomani ved depresjon...

Gjest sa jeg a
Skrevet

fravær av hypomani ved depresjon...

Jo jeg forstår det..Men hvordan vet man at man er hypoman v BP2..Jeg er usikker

på om jeg har det.. Men siden d skal veldig lite mani til for at d er BP2 vet jeg

ikke om jeg er hypoman..

Skrevet

på om jeg har det.. Men siden d skal veldig lite mani til for at d er BP2 vet jeg

ikke om jeg er hypoman..

Du vet at du er hypoman når livet føles som en dans på roser. Du har mer energi enn normalt og du tror at du kan takle alle verdens problemer på strak arm.

Man blir rett og slett litt full av seg selv...

Med litt selvinnsikt og sykdomsinnsikt forstår man at det ikke er så smart å gå rundt å være så oppblåst.

For når hypomanien forsvinner kommer alle tankene rundt..."hva har jeg sagt, hva har jeg gjort, hvordan har jeg oppført meg"... Og da får man gjerne en depresjesjon midt i tryne, for å si det sånn...

Skrevet

ikke om jeg er hypoman..

Hypomani betyr liten mani. Ikke det motsatte. Hypomani er en mild form som er tilstede ved BP 2.

Mani får du ved BP1 og det er mer alvorlig.

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det avgjøres av om du har vært hypoman eller ikke. Noen ganger er det lett, andre ganger svært vanskelig.

Gjest sa jeg a
Skrevet

Det avgjøres av om du har vært hypoman eller ikke. Noen ganger er det lett, andre ganger svært vanskelig.

Ja men hvordan vet jeg om jeg har vært hypoman om d feks er veldig hypoman light?

Jeg kan ikke huske å ha hatt veldig oppstemte perioder.

Men mellom depresjonene er jeg selvfølgelig i bedre humør enn når jeg er deprimert..

Gjest imzedimze
Skrevet

Ja men hvordan vet jeg om jeg har vært hypoman om d feks er veldig hypoman light?

Jeg kan ikke huske å ha hatt veldig oppstemte perioder.

Men mellom depresjonene er jeg selvfølgelig i bedre humør enn når jeg er deprimert..

Det skal vel behandleren din hjelpe deg med å avgjøre?

Gjest sa jeg a
Skrevet

Det skal vel behandleren din hjelpe deg med å avgjøre?

Jeg er visst ikke syk nok for noen benhandlig og fastlegen min har ikke peiling..

Gjest sa jeg a
Skrevet

Jeg er visst ikke syk nok for noen benhandlig og fastlegen min har ikke peiling..

jeg mente "For noen behandLER"

Gjest utenhjerter
Skrevet

Det er ikke en sjanse for at siden de(behandler og lege) mener du ikke er syk nok

at det er Cyklotymi du har da?

(selv om det for meg høres ut som "bare" depresjon, for det er vel ganske vanlig å føle seg pigg ol. etter en depresjonsperiode)

Håper uansett du/dere finner ut av det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...