Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt på uke 31, og fikk bekkenløsning for et par - tre uker siden. Dette blir jo ikke bedre akkurat, men nå har jeg altså vondt i hele kroppen, fra nakken til hælene. Det verker i alle muskler, og jeg blir helt utslitt av ingen ting, og må legge meg ned. Umulig å ligge godt også, da alt gjør vondt etter to minutter omtrent. Jeg går til fysioterapeut og der oppdaget de at noe jeg trodde var en strukket muskel faktisk var et gammelt brudd i ryggen, og mye av det vonde stråler ut derfra. Jeg har jo mange uker igjen, og det er jo slitsomt om resten skal være sånn. Jeg ble litt nervøs av denne verkingen, for jeg har spist litt rips og solbær rett fra buskene, tenkte at katter klatrer jo ikke oppe i greinene der, men det er jo en del fugler som tar bær. Toksoplasmose-risiko? Kan det kjennes som muskelsmerter, og hva slags symptomer gir det? Det er to uker til kontroll, bør jeg få tatt en blodprøve før det og sjekket, eller er det ikke noe å tenke på? Babyen sparker og bokser som en liten Maradona og Muhammed Ali på en gang, så han virker da i hvert fall frisk. Kan du svare meg jordmor, det er så slitsomt å gå og tenke på disse tingene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33830-puh-vondt-over-alt-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag förstår att du har det jobbigt med bäckenlossning och andra plågor. Du får försöka att gjöra det bästa av den sista tidan inna förlossningen. Fint att du går till fysioterapeut som säkert kan hjälpa dig med behandling, träning och vägledning. Du får lyssna på kroppen din och inte gjöra sådant som kjänns mera ont eller belastande.

Jag har aldrig hört att det skulle vara farligt att äta bär direkt från buskarna pga fåglar. Det är bara katter som jag har hört kan ge toxoplasmose och då bara i samband med skötsel av kattdo eller kattungar. Syptom på toxoplasmoe infektion är influensaliknande. Jag tror inte att det är det som du har men du får ta upp detta med din jordmor/doktor som du går på kontroller hos. Då får ni också diskutera evt toxoplasmoseprov, som inte är speciellt vanligt att ta nu. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...