Gjest dådyr Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Hei! Jeg er 28 når gammel og ønsker å bli gravid. Jeg brukte p-piller nesten sammenhengende fra jeg var 18 til 26,5. Så sluttet jeg og fikk ikke menstruasjon. Nå har jeg vært uten p-piller i 15 md. Jeg har hatt blødning et par ganger bare, Jeg veier ca. 64 kg og er 173 cm høy. Jeg har i perioder spiseproblemer og vekten har variert mye. Jeg har vært hos gynekolog og ultralyd viste 6 -7 follikler på hver eggstokk. Livmoren så normal ut. Jeg har også tatt hormonprøver, men vet ikke helt svaret på disse annet enn at østrogen var lav og prolaktin normal, Jeg har en del plagsomme hår i ansiktet og mørke hår flere steder. Hvis jeg har PCOS - bør jeg gå ned i vekt? Kan spiseproblemene føre til dette selv om vekten min er ganske stabil nå? Jeg har fått resept på Pergotime,bør jeg ta dette eller bør jeg ha Primolut først (slimhinnen var tynn)? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/338795-pcos-sekund%C3%A6r-ovarialsvikt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Din vekt er fin, så jeg tror ikke du oppnår så mye ved å redusere den. Tidligere spiseproblem kan hindre eggløsning, men det fremkaller ikke PCOS. Hvis du har lavt østrogen og tynt endometrium tviler jeg på at du får blødning med primolut og at pergotime vil virke. Men forsøk en kur som du har fått anvist. Kommer det ikke blødning etter primolut (og du har sjekket at du ikke er gravid), kan du baregå rett på pergotime. Hvis det ikke virker, må det sannsynligvis sprøyter (FSH og LH) til å sette eggløsning i gang. Det må i mange tilfeller skje på en spesialavdeling for barnløshet. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/338795-pcos-sekund%C3%A6r-ovarialsvikt/#findComment-2853587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.