Gå til innhold

Leste mailen hans... Huff...

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har vært sammen i litt over 1 år nå, og vi har hatt det helt utrolig bra hele veien. Men her en dag kom jeg tilfeldigvis over noen mailer han hadde skrevet med eksen. Når jeg først så det, klarte jeg ikke lavære å stoppe å lese. Burde vel egentlig stoppet, men... Mailene var skrevet etter at han hadde møtt meg. (Ca 3 uker) De skrev frem og tilbake, der han blant annet skrev at han hadde vært så opphengt i henne, og ikke klart å date andre damer. Men at han nå hadde gått ut med en annen, (meg) men han var nå ikke så sikker på om det ville vare så mye lenger.....!!!!??? Men han ville ikke såre meg.

Jeg ble såret når jeg leste det, og ble plutselig redd for at han brukte meg for å komme over eksen...? Jeg aner ikke hvor lenge det hadde vært slutt før han traff meg... Men jeg ble bare litt lei meg, for jeg trodde at det var kjærlighet ved første blikk og at det var full klaff mellom oss hele veien. Det var ihvertfall det for meg... Han skrev dette etter at vi hadde hatt sex, noe som gjør det enda mer sårt for meg, for han var min første.

Vi er jo fortsatt sammen, men nå går jeg rundt med en liten følelse og mange tanker som sikkert er ganske idiotiske, men som er der allikevel.

Jeg burde aldri lest mailene i utganspunktet,- jeg angrer. Men gjort er gjort.

Har jeg grunn til å være såret, eller burde jeg bare glemme hele greia?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/338823-leste-mailen-hans-huff/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shunyata

Du kan være glad for at du leste mailen hans...

Ta et oppgjør med han...få fram at du hva du har oppdaget...og få han til å forklare seg...sånn at du kommer til bunns i dette...bare da kan du kjenne på deg selv om du vil være i dette forholdet...

Glem hele greia.

Dette skrev han i begynnelsen av forholdet deres, og han har jo tatt et valg - nemlig deg!

Skjønner jo at det var sårt å lese det han skrev, men husk at dette er skrevet for nesten et år siden, og at dere har utviklet dere som par siden da (antar jeg).

Glem hele saken og nyt forholdet du er i :-)

Det er ikke uvanlig eller unormalt å være usikker i starten av et forhold, spesielt hvis man ikke har bearbeidet følelsene fra det forrige forholdet skikkelig. Disse mailene er skrevet svært tidlig i forholdet deres. Om dere nå har vært sammen i et år, og har det godt sammen, så ville jeg sett helt bort fra disse gamle mailene. Han har tatt et valg, og valgt deg.

Det er ikke uvanlig eller unormalt å være usikker i starten av et forhold, spesielt hvis man ikke har bearbeidet følelsene fra det forrige forholdet skikkelig. Disse mailene er skrevet svært tidlig i forholdet deres. Om dere nå har vært sammen i et år, og har det godt sammen, så ville jeg sett helt bort fra disse gamle mailene. Han har tatt et valg, og valgt deg.

Men han ble jo tydeligvis dumpet av eksen, så han har jo _egentlig_ ikke valgt meg...? Hadde han valgt selv for et år siden, hadde det jo kanskje sett veldig annerledes ut i dag...

Gjest Ulvinnen

Jeg syns ikke du skal fortelle ham at du har lest mailene. Ta heller til edg at du gjorde så stort inntrykk på ham at du var den første han klarte å date etter eksen.

Han var i starten ikke sikker på om forholdet ville vare. Men hvem er vel det? Var du skråsikker på det fra første stund?

Jeg skjønner at det var sårt for deg at han skrev dette etter at dere hadde hatt sex. Men husk på at selv om han var den første for deg, så var ikke du den første for ham.

Prøv å glemme mailene så fort som mulig, og gled deg over det dere har sammen nå.

Annonse

Men han ble jo tydeligvis dumpet av eksen, så han har jo _egentlig_ ikke valgt meg...? Hadde han valgt selv for et år siden, hadde det jo kanskje sett veldig annerledes ut i dag...

''Men han ble jo tydeligvis dumpet av eksen, så han har jo _egentlig_ ikke valgt meg...? Hadde han valgt selv for et år siden, hadde det jo kanskje sett veldig annerledes ut i dag...''

Alle har vel blitt dumpet en eller annen gang, skulle derfor ingen egentlig føle seg valgt?

Skjønner du ble litt skuffet, men tror ikke du har noe bekymre deg over nå, så lang tid etterpå.

Du kan være glad for at du leste mailen hans...

Ta et oppgjør med han...få fram at du hva du har oppdaget...og få han til å forklare seg...sånn at du kommer til bunns i dette...bare da kan du kjenne på deg selv om du vil være i dette forholdet...

Hallo! Han skrev dette for nesten et år siden!

På et tidspunkt da han nylig hadde gått ut av et forhold, og MULIGENS var på vei inn i et nytt!

Det er helt naturlig at man fortsatt er usikker på hvor man står under slike omstendigheter.

Tvert imot vil jeg si at han var ærlig, som fortalte eksen på et tidlig tidspunkt at han hadde truffet en annen.

Sålenge han har opptrådt som en god kjæreste for henne i dette året, og tydeligvis ønsker å være sammen med henne, så ser jeg ingen grunn til at han skal måtte stå tilrette NÅ for det han tenkte for et år siden..

''Men han ble jo tydeligvis dumpet av eksen, så han har jo _egentlig_ ikke valgt meg...? Hadde han valgt selv for et år siden, hadde det jo kanskje sett veldig annerledes ut i dag...''

Alle har vel blitt dumpet en eller annen gang, skulle derfor ingen egentlig føle seg valgt?

Skjønner du ble litt skuffet, men tror ikke du har noe bekymre deg over nå, så lang tid etterpå.

Nei, du har nok rett... Det er bare så forferdelig grusomt å forestille seg kjæresten min sammen med en annen. Det er som kniver stikker i hjertet. Og når jeg tenker på at han brukte meg for å komme over henne, ja da føles det enda værre. Han er min første kjæreste, den eneste jeg har hatt sex med, den eneste jeg noensinne har vært i nærheten av å elsket. Derfor har jeg nok en nokså høy standard, noe som er frustrerende, for jeg blir så lett såret.

Ingen har tvunget ham til å være sammen med deg, selv om han ble dumpet den gangen. De fleste av oss har blitt dumpet en gang. Det betyr ikke at vi ikke kan utvikle ekte, dyp kjærlighet for en annen person senere.

Nei som du bekymrer deg, nå har dere vært sammen såpass lenge og du henger deg opp i en mail han skrev 3 uker etter at han traff deg. Når han ble dumpet så følte han helt sikkert dette som veldig vondt og at han er usikker kun 3 uker ut i dette forholdet så er ikke det noe rart.

Glem hele greia.

Gjest shunyata

Hallo! Han skrev dette for nesten et år siden!

På et tidspunkt da han nylig hadde gått ut av et forhold, og MULIGENS var på vei inn i et nytt!

Det er helt naturlig at man fortsatt er usikker på hvor man står under slike omstendigheter.

Tvert imot vil jeg si at han var ærlig, som fortalte eksen på et tidlig tidspunkt at han hadde truffet en annen.

Sålenge han har opptrådt som en god kjæreste for henne i dette året, og tydeligvis ønsker å være sammen med henne, så ser jeg ingen grunn til at han skal måtte stå tilrette NÅ for det han tenkte for et år siden..

Sorry...jeg overså at det var så tidlig i forholdet...og så lenge siden...

Jeg ble visst for opphengt i disse mailene...

Saken blir en helt annen da...

Sorry igjen...

Annonse

Nei, du har nok rett... Det er bare så forferdelig grusomt å forestille seg kjæresten min sammen med en annen. Det er som kniver stikker i hjertet. Og når jeg tenker på at han brukte meg for å komme over henne, ja da føles det enda værre. Han er min første kjæreste, den eneste jeg har hatt sex med, den eneste jeg noensinne har vært i nærheten av å elsket. Derfor har jeg nok en nokså høy standard, noe som er frustrerende, for jeg blir så lett såret.

Han brukte ikke deg for å komme over henne. Han hadde problemer med å kommer over henne, og var usikker på om han hadde klart det, inntil han virkelig fant en som overbeviste ham. Vær glad det var deg.

Han hadde ikke vært sammen med deg fremdeles hvis de verste fall-tankene han beskrev i mailen, hadde slått til. La såpass gammel fortid ligge død.

Sorry...jeg overså at det var så tidlig i forholdet...og så lenge siden...

Jeg ble visst for opphengt i disse mailene...

Saken blir en helt annen da...

Sorry igjen...

Ok. Da forstår jeg selvsagt hvorfor du svarte som du gjorde!

Da ville jeg vært helt enig med deg.

Jeg synes ofte at når man er i startfasen med en "ny", så er man litt forvirret :). Med det mener jeg at det plutselig er masse følelser fram og tilbake. Kjenner meg selv litt igjen i det kjæresten din skrev, tror ikke det er uvanlig å være usikker i starten på et forhold. Jeg ville ikke bekymret meg.

Du må være ganske ung hvis det sårer deg at han skrev slik tre uker etter at han møtte deg. Hvis han hadde skrevet det etter tre år hadde det vært noe ganske annet.

Er du sikker på at det er dette som plager deg, eller er du på vei utav forholdet på et eller annet vis? Prøv å sortere tankene dine og finne ut hva det i så fall er.

Du må være ganske ung hvis det sårer deg at han skrev slik tre uker etter at han møtte deg. Hvis han hadde skrevet det etter tre år hadde det vært noe ganske annet.

Er du sikker på at det er dette som plager deg, eller er du på vei utav forholdet på et eller annet vis? Prøv å sortere tankene dine og finne ut hva det i så fall er.

Jeg er sikker på at det er dette som plager meg ja. Ingenting plaget meg noe som helst inntil jeg leste mailene. Jeg er 24 år. Det er sikkert kjempe teit at jeg ble såret, men jeg ble det nå allikevel. Jeg er kanskje litt rar.

Det er bare det at når jeg tenker tilbake til den tiden da han skrev mailene, var jeg så lykkelig, og var sikker på at jeg hadde truffet den store kjærligheten. Han var så flott at jeg lot meg selv ha sex for første gang tross etter bare 2 ukers bekjentskap. - Det betydde mye for meg. Når jeg da ser at på denne tiden skrev han mailer med eksen og ikke var sikker på om jeg var bra nok,- ja da blir jeg såret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...