Gjest bølger Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har ventet opptil 1 time i telefonen for å komme igjennom hos legen. Dette er en normal ventetid hos denne legen. Nytter ikke å klage. Hvem kan sitte på jobb i 1 timer for å komme igjennom til legen når en bl.annet skal bestille en time. Det er iallefall ikke populært hos sjefen. Kontoret er kun åpent i vanlig kontortid når vi også normalt er opptatt på jobb. Jeg går kun i halv stilling så jeg har anledning til å ringe på fridagene mine, men likevel gruer jeg meg for å ringe. Noen ganger blir jeg nødt til å ringe i arbeidstiden. Det er ikke alle som har anledning til å ringe på fritiden, og det kan heller ikke være lett for de eldre å vente så lenge. Hva skal en gjøre? Er det ikke lover for hvor lenge ventetiden er i telefon, slik som det er når vi skal inn til legen? Har lyst til å skifte lege, men det er ikke andre ledige fastleger. 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Jeg synes stort sett hele helsevesenet er på trynet både når det gjelder ringing, få timer hos faslegen og flere års ventetid for å få time hos spesialister. 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Har legen nettside? hos min fastlege kan jeg gå inn der og velge meg en tid,og få sms som svar når de har registrert det. Hvis ikke veien er for lang hadde jeg vurdert å dra ned dit selv. 0 Siter
Orio Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Er det regler for hvor lenge man skal behøve å vente for å komme inn til legen? Hva skjer hvis man må vente lenger? 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Hos får vi vanligvis svar ganske fort og i tillegg kan timebestilling også tas på sms! 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 4. desember 2009 Skrevet 4. desember 2009 Er det regler for hvor lenge man skal behøve å vente for å komme inn til legen? Hva skjer hvis man må vente lenger? Jeg vet at tidligere var det snakk om at hvis en måtte vente mer enn en time skulle en slippe å betale for timen. Jeg har aldri hørt at det har vært praktisert. 0 Siter
Humatus Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 Er det regler for hvor lenge man skal behøve å vente for å komme inn til legen? Hva skjer hvis man må vente lenger? Om du venter over en time har du rett til å slippe å betale for timen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 Om du venter over en time har du rett til å slippe å betale for timen. Det er bare på avtaler hos spesialister på sykehus 0 Siter
Gjest sahoda Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 Det virker ikke som det er noe i lovverket som kan brukes mot de som har denne håpløse lamge ventetiden. Da ville de vel vært nødt til å forbedre seg. Selv har jeg gitt opp hle greiene, kunne sitte en time bare for å komme inn på linja for plassering i kø. Hvis jeg da var heldig å komme gjennom etter denne timen, ble jeg satt i et køsystem hvor jeg bare av og til fikk beskjed om tlf. tider o.l. Så ble jeg brutt etter 20 min og så var det på'n igjen. Jeg ble til slutt så oppgitt over dette at jeg tok en prat med legen om dette, som resulterte i at jeg fikk hans interne/direktenummer. Problem solved. Avtalen er at jeg selvfølgelig ikke misbruker dette tlfnr på noen som helst måte og ringer i tide og utide. Og sitter han opptatt (som han gjør mye av dagen) ringer han meg tilbake når han har 5 min til rådighet. Ved blodprøvetaking som jeg gjør hver 6. uke har vi avtale om at han ringer så snart resultater foreligger og han har 5 min til overs i sitt lille kaos av en hverdag 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 Sikker på at du ikke kan bestille time på sms eller på nettet da? Er mange leger/legesenteret som har dette nå. Hos min lege har jeg iallefall kunnet bestille time på sms i 2-4 år. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 Det virker ikke som det er noe i lovverket som kan brukes mot de som har denne håpløse lamge ventetiden. Da ville de vel vært nødt til å forbedre seg. Selv har jeg gitt opp hle greiene, kunne sitte en time bare for å komme inn på linja for plassering i kø. Hvis jeg da var heldig å komme gjennom etter denne timen, ble jeg satt i et køsystem hvor jeg bare av og til fikk beskjed om tlf. tider o.l. Så ble jeg brutt etter 20 min og så var det på'n igjen. Jeg ble til slutt så oppgitt over dette at jeg tok en prat med legen om dette, som resulterte i at jeg fikk hans interne/direktenummer. Problem solved. Avtalen er at jeg selvfølgelig ikke misbruker dette tlfnr på noen som helst måte og ringer i tide og utide. Og sitter han opptatt (som han gjør mye av dagen) ringer han meg tilbake når han har 5 min til rådighet. Ved blodprøvetaking som jeg gjør hver 6. uke har vi avtale om at han ringer så snart resultater foreligger og han har 5 min til overs i sitt lille kaos av en hverdag Du er heldig som har fått til en slik ordning. Jeg tror ikke det er så mange som har en slik lege. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.