Gjest lurer så fælt på dette Skrevet 5. desember 2009 Skrevet 5. desember 2009 Fint om du vil svare meg på følgende: Hvis en person hadde kommet til deg som psykiater og fortalt at hun ser "skygger" bevege seg rundt henne, hva hadde du tenkt, sagt og gjort da? Disse skyggene kommer og går. Beveger seg bortover og rundt henne på to-tre meters avstand. har mest sett det her hjemme, men flere ganger sett det borte hos andre. Også ute har jeg sett det. Dette er ikke et tulleinnlegg, og det handler ikke om du tror på ånder eller ikke. Jeg er bare interessert i om det er normalt eller ikke, eller om det er tegn på psykose? Har forøvrig ikke så mange andre "psykotiske tegn". Jeg ser dette daglig ved jevne mellomrom. Takknemlig for svar! :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Problemet her er ikke skyggene, men din opptatthet av dem. Kan du ikke bare la være å bry deg om dem? Noen har øresus - andre har "skygger". 0 Siter
Gjest lurer så fælt på dette Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Problemet her er ikke skyggene, men din opptatthet av dem. Kan du ikke bare la være å bry deg om dem? Noen har øresus - andre har "skygger". Ok, skal prøve å ikke bry meg om dem. :-) Men er det å se skygger like vanlig som f.eks øresus? Kunne få inntrykk av at du hadde hørt om det før, at det er et vanlig fenomen hos folk liksom. Er det det? Takknemlig for svar igjen, hvis du orker og gidder. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Ok, skal prøve å ikke bry meg om dem. :-) Men er det å se skygger like vanlig som f.eks øresus? Kunne få inntrykk av at du hadde hørt om det før, at det er et vanlig fenomen hos folk liksom. Er det det? Takknemlig for svar igjen, hvis du orker og gidder. Det er ikke sjelden. Har du noen problemer med skyggene bortsett fra at du bekymrer deg for om det er unormalt/sykt? 0 Siter
Gjest lurer så fælt på dette Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Det er ikke sjelden. Har du noen problemer med skyggene bortsett fra at du bekymrer deg for om det er unormalt/sykt? Nei, egentlig ikke. De lar meg være i fred, men innbiller meg noen ganger at jeg blir overvåket av dem, he he At de holder øye med meg liksom... 0 Siter
Gjest Meg med Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Nei, egentlig ikke. De lar meg være i fred, men innbiller meg noen ganger at jeg blir overvåket av dem, he he At de holder øye med meg liksom... Kanskje de passer på deg? :-) Det gjør lysene rundt meg,det vet jeg. Men kan ikke tenke på lysene hele tiden,må forholde meg til hverdagen også. Det gjelder å holde fokus på det man vil her i livet. 0 Siter
Gjest lurer så fælt på dette Skrevet 6. desember 2009 Skrevet 6. desember 2009 Kanskje de passer på deg? :-) Det gjør lysene rundt meg,det vet jeg. Men kan ikke tenke på lysene hele tiden,må forholde meg til hverdagen også. Det gjelder å holde fokus på det man vil her i livet. Ja, enig. :-) Jeg skyver slike tanker fra meg, for å tro slik jeg beskrev i forrige innlegg ER jo sykt... Det vet jeg, derfor gidder jeg ikke å fokusere så mye på det. Jeg ønsker å fokusere på det som er konkret og virkelig, og det klarer jeg for det aller meste. Så det må jo bety at jeg er ganske så frisk! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.