Gå til innhold

Psykolog

Gjest trist og lei mor :(

Anbefalte innlegg

Gjest trist og lei mor :(

Jeg har nylig gjort det slutt med kjæresten min. Jeg var/er kjempeforelsket meg så meg nødt til å avslutte forholde pga løgn, utroskap m.m Jeg har enorm kjærlighetssorg som er gått over i depresjon tror jeg. Jeg orker ikke spise eller å gjøre noenting. ALL energi er borte. Jeg har et voldsomt behov for å prate med familie/venninner om han og at jeg er blitt så lurt av han. Det hjelper for meg å prate om det. Men folk rundt meg blir jo lei og mener at jeg må prøve å glemme han og kommer meg på beina igjen. Det er to uker siden jeg gjorde det endelig slutt.

Vurderer å kontakte psykolog, jeg har et barn og ta meg av og må komme meg på beina igjen. Er det normalt å gå til psykolog pga kjærelighetssorg? noen med erfaringer? hjalp det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/339531-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner en person som har hatt dyp kjærlighetssorg som har vart i godt over et halvt år nå, p.g.a. en person vedkommende aldri kan få. Det går fortsatt opp og ned med denne personen og vedkommende har også vært sykmeldt i en periode fordi h*n hadde problemer med i det hele tatt å komme seg opp om morgenen, komme seg på jobb og få hverdagen til å fungere.

Vedkommende mener kjærlighetssorg er sterkt undervurdert i helsesektoren og har slitt med å få forståelse for at h*n virkelig trenger profesjonell hjelp. Jeg mener du bør søke hjelp for å sikre at du kommer deg raskest mulig videre på riktig måte, særlig fordi du har et barn å ta vare på. Det å komme seg videre på riktig måte på egenhånd er ikke så lett, for ofte kommer man inn i et negativt mønster eller en destruktiv tankespiral. Det er ikke lett og det finnes ingen måte å bare knipse med fingrene på for at det skal gå over.

Venner går ofte lei, det er nok ikke fordi de ikke vil høre på alltid, men fordi de ikke klarer å sette seg godt nok inn i situasjonen din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/339531-psykolog/#findComment-2862403
Del på andre sider

Gjest bimsalatim

Jeg ville heller tatt kontakt med en samlivsterapeut. Det er ofte lang ventetid for å komme til psykolog, og de med kjærlighetssorg er neppe de som prioriteres først i køen. Kanskje alt du trenger er to-tre timer hos en samlivsterapeut der du får øst litt ut av deg og kanskje får noen gode råd med på veien videre.

Men, som Glimtipper sier; dette kan neppe betegnes som depresjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/339531-psykolog/#findComment-2862548
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...