Gjest Anonym bruker Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg var for cirka en måned siden hos gynekolog for utredning av uregelmessig og kraftig menstruasjon. Jeg ble undersøkt med ultralyd og man fant flere cyster på eggstokkene, hver på ca 3 cm. Eller ble det ingen funn, verken på blodprøver eller celleprøve. Jeg skulle følges opp med ny kontroll om cirka 3 mnd, da gynekologen mente at cystene sannsynligvis ville bli mindre, eller forsvinne av seg selv. Jeg skulle også bruke provera 10 dager hver måned for å normalisere blødningene. Allerede etter et par dager med provera fikk jeg smerter i underlivet, og dette har kommet og gådd siden besøket hos gynekologen. Flere ganger pr dag kjenner jeg en skarp kort smerte som stråler nedover foten, noen ganger på høyre side og andre ganger på venstre side. Innimellom har jeg mer vanlige menssmerter, ikke veldig kraftig,men nok til at jeg føler at jeg har vondt. Jeg har ikke tidligere vært plaget med smerter i forbindelse med mens. Nå lurer jeg på om det er sammenheng mellom smertene og provera? Og kan smertene fra eggstokkene skyldes at cystene har vokst? Jeg skal begynne på en ny 10 dagers periode snart, men kvier meg litt på grunn av dette. Har du en forklaring på dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/339547-provera-og-%C3%B8kende-smerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Det er ikke vanlig at provera skal gi smerter. Du har brukt provera i 10 dager, så fikk du vel en blødning. Var du smertefri i den periode du har uten provera? Det er uvanlig at cyster gir smerter, men det er enkelte typer som kan være vonde, og cyster kan sprekke. Jeg synes du skal be om en time før enn om tre måneder for å få det sjekket. Var det effekt av provera på blødningen? Det er opp til deg å fortsette med provera. Det er et annet medikament som reduserer kraftige blødninger, cyklokapron. Du kan forsøke det i mellomtiden. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/339547-provera-og-%C3%B8kende-smerter/#findComment-2863690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.