Gå til innhold

støvsuger å anbefale?

Anbefalte innlegg

Gjest trist jente
Skrevet

Har kjøp en billigstøvsuger for noen år siden. Den har fungert greit, men nå begynner den å dra på årene. Den suger nesten ikke så støvet blir egentlig bare forflyttet..

Tror nok uansett jeg venter med å kjøpe noe, dersom noe kommer på tilbud i januar.

Har noen noen anbefalinger? Har hørt så utrolig mye forskjellig. Noen sier at et holder med en billig til 200 kr, det andre ytterpunktet er 2000.

Jeg ønsker å gjøre det blilligst mulig, men ikke noe vits i å kjøpe en støvsuger hvor posene nesten koster mer enn støvsugeren.

Veldig takknemlig om noen har noen tips om merke, og hvor dyr en størvsuger bør være for at den skal virke best mulig.

Gjest trist jente
Skrevet

Du kan få en helt kurant en til under lakenet.

Nå spør jeg sikkert veldig dumt, men forstå ikke helt hva "under lakenet" betyr. Betyr det under tusenlappen?

Noe merke å anbefale? Evt noe jeg skal holde meg unna?

Skrevet

Nå spør jeg sikkert veldig dumt, men forstå ikke helt hva "under lakenet" betyr. Betyr det under tusenlappen?

Et laken er en tusenlapp ja, for en del år siden var tusenlappenen kjempestore derav tilnavnet laken. :o)

Skrevet

Jeg har en liten Siemens som kostet 12-1400,- for 6 år siden. Super støvsuger!

Min kjære har en Miele som kostet en del mer og den er bare dritt. Men her inne anbefaler man Miele over en lav sko ser jeg, selv kommer jeg ikke til å kjøpe Miele støvsuger.

Gjest trist jente
Skrevet

Jeg har en liten Siemens som kostet 12-1400,- for 6 år siden. Super støvsuger!

Min kjære har en Miele som kostet en del mer og den er bare dritt. Men her inne anbefaler man Miele over en lav sko ser jeg, selv kommer jeg ikke til å kjøpe Miele støvsuger.

Takk for oppklarende svar om lakenet ;)

Siemens er et trygt merke hvis jeg kjøper en modell et sted i nærheten av tusenlappen? Eller kan jeg også kjøpe billige, gode modeller? Har overhodet ikke peiling på dette. Og stoler ikke på selgerene, vil vite mest mulig selv i forkant.

Det finnes unntak, men mitt inntrykk er at mange selgere selger bare for å selge uten å ta hensyn til kundens faktiske behov. Og utnytter det dersom de skjønner at kunden ikke har peiling. Nå svartmaler jeg selgere veldig, og det er nok mange som er oppriktige. Jeg har truffet på mange av den gale sorten og dermed blitt skeptisk.

Har også sett at miele ofte er blitt anbefalt her, men har selv dårlig erfaring med ulike mieleprodukter.

Skrevet

Siemens er et trygt merke hvis jeg kjøper en modell et sted i nærheten av tusenlappen? Eller kan jeg også kjøpe billige, gode modeller? Har overhodet ikke peiling på dette. Og stoler ikke på selgerene, vil vite mest mulig selv i forkant.

Det finnes unntak, men mitt inntrykk er at mange selgere selger bare for å selge uten å ta hensyn til kundens faktiske behov. Og utnytter det dersom de skjønner at kunden ikke har peiling. Nå svartmaler jeg selgere veldig, og det er nok mange som er oppriktige. Jeg har truffet på mange av den gale sorten og dermed blitt skeptisk.

Har også sett at miele ofte er blitt anbefalt her, men har selv dårlig erfaring med ulike mieleprodukter.

Jeg kjøpte min på en vanlig el-butikk jeg, har hatt den i 6 år nå og har aldri hatt problemer med den på noe vis. :o)

Skrevet

Siemens-støsugerne er helt fine. Jeg har hatt flere av dem i årenes løp (uten at det betyr at de går fort i stykker).

Velg en modell som det er enkelt å få nye poser til, uten å måtte reise til en helt spesiell butikk eller knote på en nettside.

Les denne hvis du trenger en god latter (bla til side 14), men ikke la deg skremme fra å kjøpe Siemens-støvsuger:

http://home.online.no/~candida/pdfs/CA3_05.pdf

Gjest trist jente
Skrevet

Siemens-støsugerne er helt fine. Jeg har hatt flere av dem i årenes løp (uten at det betyr at de går fort i stykker).

Velg en modell som det er enkelt å få nye poser til, uten å måtte reise til en helt spesiell butikk eller knote på en nettside.

Les denne hvis du trenger en god latter (bla til side 14), men ikke la deg skremme fra å kjøpe Siemens-støvsuger:

http://home.online.no/~candida/pdfs/CA3_05.pdf

Haha :)

Utrolig morsomt skrevet - og samtidig så altfor riktig i forhold til virkeligheten.

Skal nok da forsikre meg om at det er lett å finne støvsugerposer som passer støvsugeren en dag har brukt opp alle som fulgte med.

Expert majourstua er faktisk den eneste butikken jeg har blitt oppringt fra etter avtale, slik som i artikkelen. Så kanskje expert majourstua er veldig gode på å både ringe tilbake og å ha støvsugerposer.. :)

Skrevet

Vi har en Nilfisk som har vært helt super i 12 år nå. Den har allergifilter også (men det har kanskje alle nye støvsugere nå?)

Gjest trist jente
Skrevet

Vi har en Nilfisk som har vært helt super i 12 år nå. Den har allergifilter også (men det har kanskje alle nye støvsugere nå?)

Det var et morsomt navn på et merke jeg aldri har hørt om :)

Aner ingenting om allergifilter eller hva det betyr. Men ingen i husstanden er allergikere så behøver kanskje ikke vite det.

Gjest trist jente
Skrevet

Er denne å få kjøpt i Norge vet du det? I butikk. Gikk inn på "kontakt oss" og der var det dansk. Da kommer vel toll og frakt i tillegg. Stod ingenting om pris heller så vidt jeg kunne se.

Har ikke behov for det beste av det beste, men er den bra og ikke altfor dyr er den verdt å se på.

Skrevet

Er denne å få kjøpt i Norge vet du det? I butikk. Gikk inn på "kontakt oss" og der var det dansk. Da kommer vel toll og frakt i tillegg. Stod ingenting om pris heller så vidt jeg kunne se.

Har ikke behov for det beste av det beste, men er den bra og ikke altfor dyr er den verdt å se på.

Tror de har Nilfisk både på Expert og Elkjøp.

Gjest frudolén
Skrevet

Ja: Ett laken = 1000 kronasjer

Skrevet

Vi har hatt vår MIELE støvsuger i mange år. Og jeg bruker den opptil to ganger daglig. Betalte vel i underkant av to tusen for den, men den er verdt hver krone. Suger som en gud. ;p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...